Aihe: Line 6 FBV vs. vanha floorboard
1
T-luu
23.05.2004 12:15:21
Liekö kellään kokemuksia, onko Line 6:n lattialankuissa tapahtunut minkäänlaista laadullista kehitystä eka version ja ton uuden välillä? Vanha flexu on nimittäin menossa myyntiin, mahdollisesti uusi III-versio tulossa tilalle. Keikkakäytössä tuo vanha floorboardi on vain osoittautunut aika ritsaksi, silläpä kyselen, josko uudempi on yhtään parempi, vai unohdanko suosiolla Line6-vehkeet? Pitkin hampain sen tosin teen, jos teen.
Joel Harald
23.05.2004 12:30:14
Onko sulla ollu siis jotai konkreettisia ongelmia ton vanhan floorboardin kanssa? Mulla tulee joskus sillai et ku soitan ni se floorboard rupee väittämään et oon muka muuttanu jonku namikan asentoa eli sinne tulee U:n sijaan se E...
T-luu
23.05.2004 12:38:03
Mulla tulee joskus sillai et ku soitan ni se floorboard rupee väittämään et oon muka muuttanu jonku namikan asentoa eli sinne tulee U:n sijaan se E...

Juu, tuohan nyt on vielä pientä, sattuu yhtenään. Lähinnä ongelmallisempia on olleet kytkimet, jotka ei oikein ota toimiakseen (vaikka niitä putsailee ja mitä kaikkea). Lisäksi joskus normaalisti kanavaa vaihdettaessa se saattaa heittää presetit päälle. Hemmetin kiva juttu keikalla. Enemmän lienevät kotikäyttövehkeitä...
Exhausted
23.05.2004 13:19:31

ainakin sinne on tullut kovasti lisää nappuloita
askomiko
23.05.2004 13:22:37 (muokattu 23.05.2004 13:24:05)
Yksi helvetin kallis ratkaisu on vaihtaa floorboardiin oikeita kyktimiä niiden lelunappien tilalle. (Oletko katsonut minkälaisia feikkikytkimiä ne on? Semmoinen tappi-jousi-tietokoneen näppiskytkin-viritelmiä.) Halvempi ratkaisu on ostaa joku midikontrolleri, vaihtuuhan ne kanavat silläkin. Niitä saa vaikka kuinka simppeleinä tai vaikka kuinka isoina.

Vaikka muuten kyllä suosittelisin siirtymään Line6:sta pois, kun soundit ei kolmosversiossa ole lainkaan ykköstä parempia, vaan päinvastoin. Pidä ykkösesi jos sellaisen omistat, käyttöarvo on kovempi kuin se 300 minkä siitä saa.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Exhausted
23.05.2004 13:24:17

juu midilauta toimii ihan mainiosti
januszian
24.05.2004 15:32:52

Niin siis tiedät varmasti että tuo vanha lankku ei soi uusimmissa Line6 tuotteissa ja FBV taas ei soi vanhemmissa Line6 vekottimissa.

Ja noista namiskoista sen verran että FBV sarjassa ne kytkimet on pirun laadukkaan olosia ja semmosia naksahtavia kuten esim. Mun Roger Mayer Crossroad A+B boksissani. Itelläni on ollut Flex II ja sittemmin Duoverb ja PODxt ja kyllä toi uudempi FBV lankku on hemmetisti laadukkaamman olonen kun se vanha ritsa. Tosin mulla sekin toimi esimerkkillisen hyvin ilman mitään ongelmia koskaan.
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Niskamies
24.05.2004 15:47:59
Käytä ihan tavallista midilautaa. Vaikka Behringerin FCB1010, tai sitten se Rolandi mistä toi Behringer on kopio, en muista mallia. Itse varmaan kallistun ton Behringerin puoleen kun midilaudan hommaan, halvan hinnan ja kahden expressionpedaalin vuoksi. Emmä kitaralla kuiteskaan keikkaile, niin tuskinpa se rikki menee.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Exhausted
24.05.2004 20:43:10

Käytä ihan tavallista midilautaa. Vaikka Behringerin FCB1010, tai sitten se Rolandi mistä toi Behringer on kopio, en muista mallia. Itse varmaan kallistun ton Behringerin puoleen kun midilaudan hommaan, halvan hinnan ja kahden expressionpedaalin vuoksi. Emmä kitaralla kuiteskaan keikkaile, niin tuskinpa se rikki menee.

Roland FC-200. Mulla on ollut molemmat. ensin piti ostaa Behku uutena, mutta siihen ei tullu virtaa ollenkaan. Vein takas kauppaan, sain rahat takasin ja ostin käytetyn FC-200:n ja hienosti on pelannut. Ei se Behku ihan kopio ole, siinä on vähän erilainen rakenne. Rolandissa on neljä eri moodia, Behringeriin taas voi ohjelmoida muistipaikkoihin eri toimintoja. Behringerissä 2 ekspressiota ja optio ohjata vahvistimen kanavia, mutta toisaalta Rolandiin saa kiinni tosi paljon jalkakytkimiä. Ja Roland on helvetisti laadukkaampi ja jämerämmin rakennettu. Ja sitä voi käyttää halutessaan pattereilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)