Eli tällainen vempele sattui silmiin. Sopivasti löytyis potkuu ja efektitkään ei varmaan ihan turhia ole. Itselläni on Laney TF200 tällähetkellä ja ajattelin ostaa lisäksi V-amp2:n jota soittaisin TF200:n kautta. Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on kyseisestä Fenderin vahvistimesta ? Transistorivempelehän tuo on, mutta lukemieni kommenttien mukaan tuolla saa jäljiteltyä melkohyvin joitain putkivahvistimiakin (sen verta kun se on mahdollista). Kuulemma lähtee myös kivat säröt ja overdrivet. Mielipiteitä ! Kyllä se siitä kun vähän potkii |
Ainakin mitä kerran tuli yhes musapuljus kyseisellä vermeellä soiteltuu, niin soundit oli oikein mukavan kuulosii. En tosin tiiä miten pahasti tuo sitten menee tukkoon kovemmilla volumeilla, mut "kauppasäädöillä" toimi. "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
Omistan kyseisen laitteen. Käyppäs kuuntelemassa ainakin soolosoundeja bändimme sivuilta. Olen soittanut mikittämättömänä ulkona keikkoja, eikä mene tukkoon. Putkivahvistimia mallinnetaan kahdella etuasteputkella. En tiedä, onko niillä isokin vaikutus, mutta dynamiikka laitteessa on kiitettävä trankuksi. Voimakkaasti gainia kliineihin, niin pystyy soittamaan kliinejä yläkieliltä ja jos rouhaisee reilummin soinnun, menee mukavasti muroksi. Gainiä ei ole niin paljon kuin esim. Flextonessa, mutta minulle ainakin täysin riittävästi. Riittää hyvin trashiin ja pomppumetalliin. Efektit ovat laadukkaita. Mielestäni tämä on mallintavista, mitä olen kokeillut, vähiten muovisen kuuloinen. Ainoa, missä jää muille laitteille, on käyttöliittymä. Se on hieman hankalahko, mutta opeteltavissa. Behringerin midilaudan kanssa en myöskään saanut wahia toimimaan. Celestionin elementti kuulostaa hyvältä, vaikka avoimesta rakenteesta johtuen alapäätä ei ole suljetun kaapin verran. Murinaa kuitenkin riittää. Suosittelen. Mielestäni paras vahvistin kotikäyttöön, jos ei satu asumaan yksin omakotitalossa. Myös monipuolisuudessa pesee putkivermeet. Mökä riittää hyvin keikoille. Pitkien testirupeamien jälkeen päätin hommata tämän. Jälkeenpäinkään en ole katunut. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |