Aihe: Engl etunen
1
Perza
05.05.2004 21:05:07
Juu nyt olis vähä kiirus ku pitäs saada tollanen Engl:in etuaste. En kuollakseni muista tarkempaa mallia, mutta muistaakseni kyseistä kampetta on saatavana, sekä lattia, että räkki mallina ja muistaakseni oli 4 kanavaa ja midi-ohjaus. Ai joo vissiin lattia mallia ei enää valmisteta. Jos jollaki olis tarkempia tietoja/kokemuksia ni olis tervetullutta.
Turhaa
Hammer Of The Gods
05.05.2004 21:19:41
Juu nyt olis vähä kiirus ku pitäs saada tollanen Engl:in etuaste. En kuollakseni muista tarkempaa mallia, mutta muistaakseni kyseistä kampetta on saatavana, sekä lattia, että räkki mallina ja muistaakseni oli 4 kanavaa ja midi-ohjaus. Ai joo vissiin lattia mallia ei enää valmisteta. Jos jollaki olis tarkempia tietoja/kokemuksia ni olis tervetullutta.

Tarkoitat tuolla lattiamallilla luultavasti E-430 Tubetoner-etuastepedaalia. Tuota voi myös käyttää midiohjaimena, mutta midillä tätä ei voi ohjata. Eli löytyy ainoastaan midi-out-liitäntä. Kanavia on kaksi, joille molemmille on 2 eri modea. Clean-Crunch ja Soft-Heavy Lead. Ja niinkuin jo mainitsit, niin valmistus on lopetettu, eli käytettynä joutuu näitä metsästämään.

Suunnilleen sama laite löytyy räkkimallina E-530. Tosin kaikki midi-toiminnot puuttuvat. Kanavia on tässäkin 2, ja molemmille 2 modea. Tässä on erilliset eq-säädöt kummallekin kanavalle, tuossa Tubetonerissa on molemmille kanavilla yhteinen eq.

Sitten on vielä E-580, joka onkin sitten hinnaltaan yli 2500€. Samat 2 kanavaa ja kaksi modea molemmille. Midi-ohjattava on... Tästä vehkeestä en kyllä tiedä juuri mitään.

Kaikki nää etuasteet on putkivermeitä, ja hyvänkuuloisia sellaisia. Itselläni on nyt puolen vuoden ajan ollut tuollainen E-430, ja ole saundeihin todella tyytyväinen. Midi-ohjaus on kätevä kun käytän tuon kaverina Bossin Gt-6:sta.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Perza
05.05.2004 21:27:47
Thomanin poijaat väittää, et tossa E-530 on 4 kanavaa, mut se on tietenki vähä miten sitä kattoo. Tota Tota, milläköhän tota räkki jutskaa sit vois ohjata, Onks siinä joku switsi tsydemi. Meitsi ei kuolemakseen muista kuka on Engl maahantuoja ja muutenki olis kiva tietää mistä noita sais. Thomanilta ei jaksa tilata.
Turhaa
Karvanaama-Zakk
05.05.2004 21:53:34

Mulla on itsellä tuo lattiamallinen versio eli Tube Toner ja kyllähän sillä saa hyvät säröt ja puhtaat...Midiohjaimena sitä nykyään käytän ja siinäkin se toimii erinomaisesti...Jos alan joskus soittamaan jotain Trio Niskalaukausta tai BLS nii kyllä sitten käytän mieluummin Tube Toneria kuin Rocktronin Voodu Valvea...Putki on aina putki!!!
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
madu
20.02.2006 12:15:39
Pompsautetaan tätä topikkia vähän ylös:

Eli mistähän kannattaisi tubetoneria metsästellä ja minkähintaisena niitä liikkuu käytettynä jos edes liikkuu? Ei ole nyt osunut silmään noita aikoihin ja voisi olla tarpeellinen laite backup vekottimeksi tai tilanteisiin jossa ei pysty omaa vahvistinta raahaamaan mukaan.
I'm afraid that I was very, very drunk...
N33m0
20.02.2006 13:23:33 (muokattu 20.02.2006 13:29:56)

530 oli itelle aikamoinen pettymys, kyllähän siitä säröä lähtee mutta se onki sit sellanen surinaloota ettei mitään rajaa. Jopa leadisoundit on sellasta sirinää.

570 tai 580 ovat käsittääkseni jo ihan toista luokkaa mutta henk. koht. kokemuksia ei oo

EDIT: näpsäytä tota nuotin kuvaa ni kuulet pätkän nauhotusta 530:lla
slow music for slow people
Invader
20.02.2006 13:35:32
EDIT: näpsäytä tota nuotin kuvaa ni kuulet pätkän nauhotusta 530:lla

No jo on surinaa. Kuulostaa suoraan linjasta nauhoitetulle? Joku kunnon kaappisimulaatio tekisi ihmeitä tuollekin soundille. Ne pätkät mitä olen kuullu puhuu kyllä sellaista kieltä ettei sillä sen etusen omalla simulaatiolla tee yhtään mitään.
Yeah buddy! Lightweight baby! Tai sitten ei..
ballfish
20.02.2006 13:55:30
Huomasin juuri, että olen kuunnellut tuota ääninäytettä 30 min. Mielestäni ihan hyvänkuulosta.
Olen hyvä uimaan katiskaan.
Invader
20.02.2006 14:01:16
Huomasin juuri, että olen kuunnellut tuota ääninäytettä 30 min. Mielestäni ihan hyvänkuulosta.

Kuulostaahan se ihan hyvältä, tuossa särössä on potentiaalia. Harmi vaan että homma vesittyy tuon kaappimallinnuksen ansiosta aikalailla täysin.

Sama juttu esim tässä klipissä.
http://www.rocksolidamps.com/MP3/E530%20direct.mp3
Yeah buddy! Lightweight baby! Tai sitten ei..
ballfish
20.02.2006 14:50:28
Olen hyvä uimaan katiskaan. #3
oiva tumpeloinen
20.02.2006 14:57:20
ballfish
20.02.2006 15:02:25 (muokattu 20.02.2006 15:03:16)
Kyllähän sieltä ääntä ulos tulee.....

Jaa ilman piuhoja?? :)

No joo, tuleeko HYVÄÄ soundia??
N33m0
20.02.2006 15:04:20

Directinä nauhotettu toi pätkä juu. Kyllä tollasessaki supersärötetyssä soundissa on oma viehätyksensä, mutta sitten kun otetaan muut soittimet mukaan ni se ei enää toimi.
slow music for slow people
oiva tumpeloinen
20.02.2006 15:05:41
Jaa ilman piuhoja?? :)

No joo, tuleeko HYVÄÄ soundia??

Kovasti epäilisin tuota äänenlaatu-puolta. Tuo pääte käsittääkseni pyrkii vahvistamaan ääntä värittämättä sitä ollenkaan. On tarkoitettu käytettäväksi mallintavien kanssa. Tietenkin, jos tykkää pelkästä etusen soundista, niin mikäs siinä sitten.
ballfish
20.02.2006 15:25:16
Kovasti epäilisin tuota äänenlaatu-puolta. Tuo pääte käsittääkseni pyrkii vahvistamaan ääntä värittämättä sitä ollenkaan. On tarkoitettu käytettäväksi mallintavien kanssa. Tietenkin, jos tykkää pelkästä etusen soundista, niin mikäs siinä sitten.

Taidan sitten ostaa nupin, elämä helpottuisi huomattavasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)