Aihe: Hätä!!Kaikki Sunlop Cry Babyn ostajat hätiin
1
Asmi
16.04.2004 13:15:15
Niin, mulla on toi perusmalli tosta crybabystä ja tänä viikonloppuna tarttisin sitä kovasti. Kuitenkin tämän viikon tiistaina reenattiin ja pistin wahin pois päältä soolosuorituksen jälkeen eikä kuulu enää mitään. Wahi on ekana spedulaudassa ja jos laittaa jonkun toisen pedaalin esim särön päälle ni sit kuuluu ääntä, mut seki kuulostaa väljähtäneeltä. Mitä ihmettä on tapahtunu. Kun wahin pistää päälle, se toimii normaalisti, mutta ku sen pistää pois ni ei kuulu. saakuri, ku olis just nyt tarvetta wahille. Mut niin siis, mikä vika, onko iso vika ja voiko ite korjata..Please apua nopeesti..
...Näin kupin ja lautasen...
askomiko
16.04.2004 13:22:37
Kytkin voi jumittaa siten että ääni jää matkan varrelle. Kokeile renklata sitä. Avaa wahi ja katso roikkuuko jossain irrallisia johtoja. Ja patterin vaihto kannattaa myös kokeilla.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Asmi
16.04.2004 13:32:48
No mä oon käyttäny sitä muuntajalla, ku se on nippusiteillä laudas kiinni ni patterin vaihto olis liika työlästä. Mut siis lähinnä sitä että eihän siinä luulis minkään isomman vian olevan kyseessä, ku se toimii kyllä päällä ollessaan. Onkos esim voxin waheissa samanlainen on/off-kytkin. Ja mites muut, Morley, Boss jne...? Jos se rupee renklaamaan ni kyllä on pedaalin vaihto edes...
askomiko
16.04.2004 13:55:37 (muokattu 16.04.2004 13:56:12)
Eipäs nyt hätäillä, uusi kytkin ei monta euroa maksa. Reilusti suurimmassa osassa waheja on nappi, Morleyn joissain malleissa ei ole kytkintä.
Asmi
16.04.2004 13:57:22
No onko se varma että se kytkin on paskana. Ku on se mun mielestä tehny tollasen tempun joskus ennenki, mut sen sai sit toimimaan ku paino sitä vähän enemmän voimalla. Ja kaipa toi menee takuuseen jos se kytkin pitää vaihtaa.
askomiko
16.04.2004 14:04:28
Ei oo varma, mutta todennäköisin syy se on. Voi auttaa myös jos ruuvaat itse kytkintä millin ylemmäs, niin että keinulauta painaa sitä lujempaa kun kytkintä tahtoo polkea. Kokeile toimiiko jos painelet kytkintä sormilla. Minullakin joskus jää tuohon välitilaan, ei siinä muuta kun polkaisee uudestaan.
Lynx
16.04.2004 14:12:28
Samoilla jäljillä edellisen kanssa omakohtaiseen kokemukseen vedoten. Eli, mulla on tehnyt tuota samaa ja ongelman sai paikallistettua painamalla käsin tuota kytkintä. Laite alkoi kuitenkin toimimaan ilman säätöjä ja homma on pysynyt kontrollissa huolellisella polkimen painolla.
Volle
16.04.2004 14:18:56
Mullakin nappula välillä temppuilee. Uusi polkaisu kovemmalla voimalla yleensä auttaa. Eka kytkin tosin meni hajalle omasta CB:stäni viikon sisään. Uusi on sitten kestänyt jo muutaman vuoden.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
jarnok
17.04.2004 12:35:03
Eipäs nyt hätäillä, uusi kytkin ei monta euroa maksa. Reilusti suurimmassa osassa waheja on nappi, Morleyn joissain malleissa ei ole kytkintä.

jos se on true bypass kytkin niin maksaa joku 15e
Fortune
17.04.2004 12:46:53
jos se on true bypass kytkin niin maksaa joku 15e

No ei ole true bypass, eli ei tarvitse DPDT-kytkintä. Tuommoinen normaali polkukytkin maksaa ehkä kympin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
JarnoH
17.04.2004 15:09:06

Ei oo varma, mutta todennäköisin syy se on. Voi auttaa myös jos ruuvaat itse kytkintä millin ylemmäs, niin että keinulauta painaa sitä lujempaa kun kytkintä tahtoo polkea. Kokeile toimiiko jos painelet kytkintä sormilla. Minullakin joskus jää tuohon välitilaan, ei siinä muuta kun polkaisee uudestaan.

Minullakin teki joskus tuota. Laitoin pari pientä palaa teippiä siihen kytkinnapukan päälle, niin ei ole ollut enää ongelmia. Se siis korvasi tuon ylöspäin ruuvaamisen.
" Kyllä se kalja aina vaan maistuu kaljalle " -eräs kaveri
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)