Infidel 04.04.2004 14:08:30 | |
---|
Olen ajatellut korvata nykyisen comboni seuraavanlaisella yhdistelmällä: Marshall JMP-1 + pääteaste(??) + Marshall 1960 4x12 Ongelmana olisi, että mistä nuita saa halvalla Suomesta, ja ennen kaikkea, että mikä pääteaste olisi järkevää hankkia. Alexi Laihon olen nähnyt käyttävän R-tronicin velocity 250 -pääteastetta, jonka soundista diggailen(siis jos kyseinen pääteaste on käytössä bodomin liveillä). Mutta kun taas lotkut on täälläkin M-netissä haukkuneet juuri nuo R-tronicit aivan lyttyyn. Ja sitten se varmaan tarvitsisi midi-ohjaimen, millainen olisi sopiva ja mikä olisi sen hinta. I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem |
Kapane 04.04.2004 14:12:47 (muokattu 04.04.2004 14:13:44) | |
---|
itte tykkäisin noista vht pääteasteista, mutta ne voi olla tosiaankin vaikee hommata. marsu teki kans omaansa, mutta mä en tiiä niitten tilanteesta nykyään. hyviä ne kyllä on. Mesa on kalliita, mutta moni niitä käyttää itse en kyllä sortuisi. ainakaan siihen retrifier poweramppiin "ja rajan takaa kuului vihainen huuto jau jau" Lukihäiriöisillä on huaskempaa
[Kyllä Lähtee] |
Niskamies 04.04.2004 14:13:59 | |
---|
Behringerin FCB1010 on varsin pätevä midiohjain. Ja hinta on alla 200. 4 strings is all you will ever need! |
Vemmy 04.04.2004 14:17:03 | |
---|
JMP-1:stä näkee kyllä joskus harvoin Suomessakin käytettynä liikkeellä, uutta ei taida oikeastaan halvalla saada mistään. Sama pätee kaappeihinkin, paitsi että niitä kyllä liikkuu käytettynä aika paljon. Midi-ohjaimesta sen verran, että jos mitään räkkiefektiä (nimenomaan midi-ohjattavaa) ei ole joukkoon tulossa, niin periaatteessa jo JMP:n omalla nelikytkimisellä polkimella tulee kyllä toimeen. Jos haluaa enemmän vaihdeltavia kanavia käyttöön jalkiosta, niin joku yksinkertainen ja varma vempele (lue:ei Behringerin 1010) ajanee asiansa, kun ei se JMP osaa kuitenkaan muuta tehdä midi-käskyillä kuin vaihtaa kanavaa. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Fortune 04.04.2004 14:17:06 | |
---|
Rocktronin trankkupäätteet ovat hyviä, soundia värittämättömiä päätteitä. Olen tyytyväinen omaani, koskapa minulle sopii etusessa rakennettu soundi ts. en tarvitse putkipäätteen headroomia tai lämpöä. Ja onhan tuo huolettomampi, ei tarvitse kuumana varoa pääteputkia. Marshallin 20/20 -pääte sopii varmasti tuon JMP-1:sen kanssa, itselläni oli ennen sellainen Mesan kanssa mutta en pitänyt siitä yhdistelmästä, EL84:sten kirkkaus ei vain sopinut soundiin. Noita 20/20-Marsuja pyörii silloin tällöin käytettynä 400 euron nurkilla ja halvemmallakin, siinä on vain se huono puoli, että se on täysin stereo ts. monokaapin ajaminen ei onnistu. Mesan 20/20 on ylihintainen Suomessa, Peaveyn 50/50 on hinta/tehosuhteeltaan ylivoimainen putkipäätteistä. Midipedaaliksi riittänee jokin peruspedaali, esimerkiksi Rolandin/Bossin GFC-50, joka osaa muistipaikanvaihdon (muuta et JMP-1:sen kanssa tarvitse, jollet efektejä osta lisäksi midiohjaukseen). "Look behind you, a three-necked guitar!" |
app 04.04.2004 15:48:42 | |
---|
Ongelmana olisi, että mistä nuita saa halvalla Suomesta, ja ennen kaikkea, että mikä pääteaste olisi järkevää hankkia. Tietysti järkevin ostos ois ostaa meikältä pois Mesa/Boogien fifty/fifty stereopäättäri ;) Se ois tuolla torin puolella myynnissä. Samaten löytyis mesan etunen ja kunnon räkki niille. Aika hyvä vinkki, vai mitä? :) |
Lauri666 04.04.2004 20:11:18 | |
---|
No itselläni on kokemusta JMP-1 etusesta. Eli itse en henk.koht pitänyt hinta/laatusuhdetta hyvänä. särökanavista OD2 paras ja muut 3 kanavaa aivan cakkaa. Eli ei mitään fender cleaneja et saa. Ja VHTn pääteasteet ovat tod. UBER eli jos sellasen löydät niin osta pois halvalla. Ja mulla olis räkkikamaa myynis. Ota yhteyttä pikaviestillä jos näät jotain mikä kiinnostaa??.. Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |