Aihe: eturauhas-asiaa
1
epeli
22.03.2004 12:56:50

Niin sitä mää vaan että kannattaako se etunen pistää vahvistimen ja kepin välliin vaiko sinne efektiluuppiin. mulla on v-amp2 ja kokeilin sitä kaverin ibanezin nupissa ja se piti jotain ihme hurinaa efektiloopissa. kun pistettiin se siihen kepin ja nupin väliin niin hurina loppu ja soundit oli taas ihan hyvät. ajattelin vaan kun täällä on aina sanottu et se kannattaa laittaa sinne looppiin..
Happy I am... .... not sad....
D-Kay
22.03.2004 13:22:51

Siis kitara-->V-Amp-->efektiloopin paluu. Noin toimii parhaiten ja mulla ei ainakaan ole tullut mitään se kummempia hurinoita. V-ampista kannattaa ottaa kaappimallinnus pois, jos noin käyttää.
Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2
-Q-
22.03.2004 14:04:42
Vitsihän on siinä, että jos tyrkkäät sen vampin siihen inputtiin, niin sun signaaliketjussa on kaksi etuastetta peräkkäin. Ei kait voi suoraan sanoa, että soundi on automaattisesti huono, mutta ei se ihan oppikirjan mukaan mene.
Efektiluupin return ohittaa sen vahvistimen oman etuasteen ja silloin pelkästään vahvistetaan sen vampin signaalia. Tämä on se "oikea" tapa.
Varsinainen ongelma, eli toi hurina, voi johtua monesta asiasta.
epeli
22.03.2004 15:28:38

juu nyt selvis. oli kytkennöissä vika. olin varmaan tehny niin että pistin kitaran normaalisti nuppiin ja vampin siihen looppiin siis eli
send>vamp>return.... saatta kyllä olla pistin noin kun pitää mutk kummiskin oli ihan paska heikko soundi.
olen muuten aina soittanu ite silleen et on ollu niinku
keppi->V-Amp->Valvestaten nuppi... ja on ollu ihan hyvän kuulosta...
Happy I am... .... not sad....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)