Aihe: Esp Ex-50
1
Ap07
16.03.2004 20:53:05
Olisin uutta kitaraa ostamas ja tällanen olis tarkotuksena..
Olen iha alottelia, et pääsiskö tällä alkuu
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ex50.phtml
Vemmy
16.03.2004 21:02:07
Kyllähän tuolla alkuun pääsee. Aloittelijalle hyvänä puolena ym. kitarasta mainittakoon kiinteä talla. Säätäminen on huomattavasti helpompaa kuin esmes Floyd Rose-malleissa.

Ja nyt sitten perinteiseen tyyliin kaikki kehumaan omia suosikkejaan ensimmäiseksi kitaraksi, eli eikös ne yleisimmät ehdotukset ole Yamahan Pacificat, Tokait, Squierit, yms... Mutta kyllä tuolla varmasti pääsee soittelun alkuun, jopa pidemmällekin.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Heavymies
16.03.2004 21:09:10 (muokattu 16.03.2004 21:10:29)
Komppaan Vemmyä. Kannattaa kuitenkin muistaa se että kokeilee kitaraa ennenkuin ostaa ellei ole aikaisempaa kokemusta samankaltaisista kitaroista ja sillonkin saattaa tulla pettymys.
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
Mark-Ken
16.03.2004 21:18:46
Älä tee sitä virhettä, että ostat kitaran ulkonäön perusteella. Kokeile saman hintaluokan muita kitaroita ja valitse paras. Akustista kannattaa myös harkita.
Vemmy
16.03.2004 21:22:59
Komppaan Vemmyä. Kannattaa kuitenkin muistaa se että kokeilee kitaraa ennenkuin ostaa ellei ole aikaisempaa kokemusta samankaltaisista kitaroista ja sillonkin saattaa tulla pettymys.

Niin, ensimmäisen kitaran ostossa on kyllä se ongelma ettei sitä kokemusta oikein ole niin ei sitten tiedä mitä hakee. Joltensakin sen kitaran kyllä olisi syytä istua käteen/syliin/edes johonkin, jotta sillä olisi miellyttävä tuota soittamista harrastaa. Kokenut tuttava mukaan kaupoille, niin jonkinlainen turvallisuus on taattu.

Tai sitten ei. Ehkä se on kuitenkin parempi että jokainen tekee ne omat virheensä soitinlaitteistojen hankinnassa, sillä oppii parhaiten mikä sopii itselle ja mikä ei. Jos ostaa kaiken muitten ohjeiden mukaan, niin voi olla että jossain vaiheessa miettii, että "mitä jos sittenkin olisin ostanut sen ja sen, vaikka se kokenut kitaristi tätä suosittelikin, olisikohan se sittenkin sopinut paremmin minulle se toinen".
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Heavymies
16.03.2004 21:25:42 (muokattu 16.03.2004 21:28:50)
Älä tee sitä virhettä, että ostat kitaran ulkonäön perusteella. Kokeile saman hintaluokan muita kitaroita ja valitse paras. Akustista kannattaa myös harkita.

Joo toi on totta. Ja jos akustista harkitset niin Yamahan c-40 on semmone halpa ja hyvä vaihtoehto. Itseltäni löytyy sellainen ja olen enemmän kuin tyytyväinen.
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
Mark-Ken
16.03.2004 21:29:53
Itsekin olen testannut tuota Yamahaa, ja voin kyllä suositella. Erinomainen soitettavuus ja hintakin semmonen 100€.
Wasbesp
20.03.2004 00:25:06

Jos ensimmäistä kitaraasi olet ostamassa, niin enpä suosittele tuota Exploreria. Soitat kuitenkin lähes kokonaan istuvaltaan ja tuon mallinen kitara ei polven päälle kovin hyvin sovi. Perinteinen ensimmäinen kitara nyt on joku starto-kopio, ja sen hankintaa kannattaa harkita sinunkin.
trih
20.03.2004 00:32:35
Olisin uutta kitaraa ostamas ja tällanen olis tarkotuksena..
Olen iha alottelia, et pääsiskö tällä alkuu
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ex50.phtml

Jos ulkonäkö miellyttää niin osta pois. Mitä olen noita esp/ltd 50-sarjalaisia kokeillu niin hinta/laatusuhde hyvä. Juuri tuo kiinteä talla on hyvä aloittelijalle. Ja humbuckermikit myös, kun metallimusa taitaa kiinnostaa. Kokeile nyt kuitenkin nuo edellämainitut mukavuusseikat istumiskäytössä.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
askomiko
20.03.2004 00:52:23 (muokattu 20.03.2004 00:52:36)
Explorer istuu ihan kauniisti syliin. Toisin kuin V.. Mutta onhan se vähän iso.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Olli S.
20.03.2004 18:01:11

Ei sillä ole kyllä mitään ongelmaa istualtaan soitettaessa. Minusta jopa parempi kuin Strato siihen hommaan, koska ei ole yläsoololovea tiellä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Dinorocker
21.03.2004 10:28:48
Explorer istuu ihan kauniisti syliin. Toisin kuin V..

Tottumis kysymys tuo Veen istualataan(ala siipi konttien välissä) soittaminen, siihen kun tottuu niin muut telet, hevistratot tuntuu hankalilta, aluksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)