Aihe: Epiphonen laatu
1 2
patte
09.03.2004 23:54:27
Missähän päin maailmaa nuo Epiphonen kitarat rakennetaan ja millaista on työn laatu? Thomannilla kun näkyi olevan '67 Flying V kaupan hintaan 263e ja alkoihan tuo kiinnostaa. Vaikka tuohon kaikki osat paitsi puut vaihtaisikin niin eipä se hinta siltikään älyttömyyksiin nousisi.
Ainakin ihan oikeista puista nuo näyttäis olevan rakennettu, ja liimakaulakin. Että onko nuo Epiphonet sellaisia että niitä pystyy soittamaankin, vai eikö?
Jani The Rock
10.03.2004 00:48:30 (muokattu 10.03.2004 00:56:14)

Kummasti on soitto ainakin tuolla omalla Epin Firebirdillä onnistunut. Helvetin hyvä soittaa, loistava soundi ja vielä pirun hyvän näköinenkin. Sata kertaa parempi kitara se on kaikin puolin kuin vaikkapa ison G:n Flying V, jonka ostoa olen moneen kertaan täällä manaillut. Eipä mulla ole ainakaan mitään tarvetta ruveta vaihtelemaan tuosta kaikkia irrotettavissa olevia osia vain sen takia ettei ne ole made in USA, kun kerran toimivat niin kuin pitää.

Mielestäni Epiphonen laatu on viime vuosina parantunut selkeästi, mutta tietysti yksilöeroja on edelleen.
Rough and tough and plenty mean.
LaXu
10.03.2004 01:56:21
Minä olen kuullut myöskin legendaa Tsekinmaalla tehdyistä Epiphoneista, kuulemma joku tietyn värinen Les Paul -malli on siellä tehty, eikä siinä ole käytetty leppää kansissa tai rungoissa tms kuten monissa muissa Epin kitaroissa. Tsekkiläiset kitarat tuntuvat yleisestikin ottaen olevan laadukkaita.

Olisi kiva kuulla jos jollain on jotain tarkempaa tietoa.
Juzzu
10.03.2004 07:43:09
Oma 90-luvun alkupuolen Epi on tehty Koreassa. Nykyisin nuo tehtäneen kiinassa. En tosin tiedä tehdäänkö kaikki.

Epin spekseissä mainittu mahonki on kyllä tod.näk. enemmän jotain mahongin tapaista puuta, ei varsinaisesti välttämättä ihan oikeaa mahonkia väliamerikasta tai afrikasta. Ehkäpä jotain aasialaista sukulaista (nato?).

Kyllä ainakin ne Epit joita olen kokeillut on olleet ihan soitettavia.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
PoLFus
10.03.2004 08:03:05

Oma 90-luvun alkupuolen Epi on tehty Koreassa. Nykyisin nuo tehtäneen kiinassa. En tosin tiedä tehdäänkö kaikki.

Joo mun myös. Luulen, että on tehty samoihin aikoihin. Ja koreassa.

Kyllä se mun Epi on kyllä todella hyvä hintaisekseen.
~ 7ender $tratocaster ~
SURf
10.03.2004 08:48:14
Minä olen kuullut myöskin legendaa Tsekinmaalla tehdyistä Epiphoneista...
Olisi kiva kuulla jos jollain on jotain tarkempaa tietoa.

Kyseessä lienee tämä Luthmannin Epiphonen nimellä teettämä(?) Les Paul Heritage malli: http://www.intoluthman.fi/ProdImages/Epiphone/Lpheritage.jpg

Tuolla jotain arvosteluja:
http://www.harmony-central.com/Guit … /Epiphone/Les-Paul-Heritage-01.html
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Quu
10.03.2004 10:17:48

Oma LP100 on vm. 2002, tehty Koreassa ja laatu on hyvää.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Exhausted
10.03.2004 16:33:19

Epiphonen laatu on erittäin vaihtelevaa. Voit saada joko romun jolla et tee mitään tai sitten halvan Gibson-tasoisen kitaran. Mikit, vireen ja intonaation tarkkuus sekä pikkuosien kesto ovat niitä jotka kusevat Epiphonessa.
Janne19691
10.03.2004 16:44:26

Elite sarjasta löytyy laatu Epiphoneja jos on rahaa pistää vähän enemmän.

http://www.epiphone.com/elitist/
Rule #1: There are no rules.
LaXu
10.03.2004 16:50:22
Elite sarjasta löytyy laatu Epiphoneja jos on rahaa pistää vähän enemmän.

http://www.epiphone.com/elitist/

Juu, mutta noissa hinnoissa Tokai on mielestäni parempi vaihtoehto.
fox
10.03.2004 16:57:49

Alkuperäiseen kysymykseen: vuoden 1988 jälkeen myös muualla kuin Jaappanissa. Vaihdoin omakuvaan vanhan Epin lavasta kuvan, hih.
Exhausted
10.03.2004 17:07:30

muutenkin Tokait on vähän parempia
D-Kay
10.03.2004 18:12:45

muutenkin Tokait on vähän parempia

Kyllä Tokailtakin huttua löytyy. Mieluummin otan Epin Gothin, kuin neljänsadan korea-Tokain.
Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2
skebajaba
10.03.2004 18:24:17 (muokattu 10.03.2004 18:24:35)
Alkuperäiseen kysymykseen: vuoden 1988 jälkeen myös muualla kuin Jaappanissa. Vaihdoin omakuvaan vanhan Epin lavasta kuvan, hih.

näyttää melkeinpä gibsonilta=)

Kyllä Tokailtakin huttua löytyy. Mieluummin otan Epin Gothin, kuin neljänsadan korea-Tokain.

eikös tuolla edellä verrattu epin elitist sarjaan???
ja ne on kalliimpiakin kait kun japsi tokait, tai ainakin samoissa hinnoissa uutena pyörivät.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
fox
10.03.2004 18:28:48

näyttää melkeinpä gibsonilta=)

Mutta on kuitenkin 70-luvun japsi. Lapaa on kaunistettu simpukkiupotuksilla, jotta susivoima saapuis. 8)
skebajaba
10.03.2004 20:24:00
Mutta on kuitenkin 70-luvun japsi. Lapaa on kaunistettu simpukkiupotuksilla, jotta susivoima saapuis. 8)

paljonkohan noissa 70 epeissä hinnat on? jos semmosenn joskus sattuu törmäämään?
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Typhus
11.03.2004 09:16:27
Njoo... no tossa jokuaika sitten ostin Epiphonen G310 Sg:n
tiedoissa luki että kaula olisi mahonkia ja body Alderia...
noh. Kun minulla on Tämmönen Wylde syndrooma niin hioin kaulasta maalit pois koska tykkään enemmän siitä puun "tatsista" ... No maalin alta paljastuikin Vaahtera kaula vaikka mahongiksi sanoivat :/
Ja alderista en tiiä mitä puuta on mutta jotain helvetin vaneria se taitaa olla kun sisälle kurkkasin ... että sellainen epi kokemus mulla näistä uusista epiphoneista :/ ... tosin mikit on aivan loistavat! ne ei kierrä ja niisson kunnon saundi. ja muutkin elektroniikka / metalliosat on kyll hyvälaatuisia :)
onhan se ....
Quu
11.03.2004 09:21:55 (muokattu 11.03.2004 09:25:48)

Itsellä on ollut kitaroiden hinta max ~400e joten enpä paremmasta tiedä ;)
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Mika K
11.03.2004 11:20:54

Kysynpä vaan oletko kokeillut Elitist sarjan Epiphoneja?
Tähän tulee allekirjoitus
LaXu
11.03.2004 14:26:21
Kysynpä vaan oletko kokeillut Elitist sarjan Epiphoneja?

Olen, paria Les Paulia. Hyviä olivat, mutta paljon Tokaita kalliimpia. En tiedä ovatko hinnat muuttuneet mihinkään, mutta japanilaiset Tokai Love Rockit ovat edelleen pikkaisen tuhannen euron molemmin puolin, kun taas Epi Elite/Elitist oli n. 1500&euro. Mielestäni tuo on aika iso hintaero, laadullisesti Epi Elite ja Tokai ovat mielestäni aika samalla viivalla, mitä nyt Tokaissa on nätimpi lapa. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)