Aihe: Metalliosien puhdistus
1
mikasoi
05.03.2004 18:48:17
Millaisilla aineilla puhdistatte kitaran metalliosia kun kyseessä on hapettumat. Tarkoitus olisi saada kiiltävää jälkeä.
E A H
fox
05.03.2004 19:02:17

Millaisilla aineilla puhdistatte kitaran metalliosia kun kyseessä on hapettumat. Tarkoitus olisi saada kiiltävää jälkeä.

Jos vaan lievää hapettumaa, niin ihan samalla kiillotusaineella kuin kitaraakin. Jos sen sijaan on jo ihan kunnolla lähtenyt syöpymään niin siihenpä ei auta kuin uudelleen kromaus/niklaus/kultaus/rodiointi. Eli taas brittilän murteella tuo syöpyminen on "pitting". Hiki tekee kummia. Pitkällinen kokemus on muuten osoittanut, että japsien ja muitten kaukomaitten tuottehien, kyllä, myös nuo erinomaiset kopiot, heikkous on kullattujen osien uskomaton kyky hukata se kultaus vuosien mittaan. Myös jotkut mikinkuoret ovat sellaista "ohuempaa pelliä" joka tekee omat ongelmansa tuon "pittingin" suhteen. Mutta jossainhan on tingittävä..
Velli
05.03.2004 20:30:26
Ibanezilla olen huomannut että kaikkein kalleimmistakin kitaroista nuo kultaukset lähtevät kulumaan aika herkästi. Samaten cosmo black-väristä joka on tavallaan musta kromi. Normaalissa mustassa se maali taas pysyy hyvin.
tioni
05.03.2004 20:48:26
Oisko noitten kultausten parempaan säilymiseen mitään poppakonstia?
gabba gabba hey
fox
05.03.2004 21:21:24

Oisko noitten kultausten parempaan säilymiseen mitään poppakonstia?

Valitettavasti ei taida olla, jotkut tuttuni on vetäny uutena ylimääräsen kerroksen DC-Fixiä, sitä semmosta "kiinnityslakkaa" jolla piirroksia käsitellään, ehkä se on hiukan auttanut. Mulla kun on etupäässä noita kakskyt + vuotta vanhoja japseja, niin osaan olen ihan teettäny re-platingin eli uudelleenkultauksen useemman mikronin vahvuisena tallaan ym, ja vähän ohkosemman mikinkuoriin. Ilmaistahan se ei ole, elektrolyysikultaus tai rodiointi sellasella yrityksellä joka niitä tekee, mutta jälki on upeeta.. Ja tosiaan, ei se ole lainkaan soittimen hinnasta kiinni tuo itämaankultauksen katoominen. *niisk*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)