Aihe: Ibanezien kaulat?
1
paulinho
19.02.2004 18:41:53
Olen tässä jahkaillut kahden kitaran välillä vähän aikaa: Ibanez RG570 vai Ibanez RG2570EX? Tuon vanhan mallin saisi samaan hintaan (noh, kaksikymppiä halvemmalla) ja siinä olisi omasta mielestäni "parempi" talla, vaikka onkin hieman korkeampi profiilinen kuin tuon uuden mallin.

Mieltäni askarruttaakin nyt yksi asia: Onko kitaroiden kaulojen kestossa jotain eroja? Ajattelin siis kielten aiheuttaman väännön kestoa. Vanhan mallinhan kaula on ainakin kaupasta saamieni tietojen mukaan tehty yhdestä palasesta puuta ja nykyisen mallin kaula koostuu peräti kolmesta palasta. Olen myöskin joltain englanninkieliseltä forumilta lukenut, että joidenkin näiden Ibanezin ohutkaulaisten keppien kaulat eivät ole kestäneet - ne ovat kuulemma napsahtaneet kielilukkojen kohdalta poikki! Haluaisin tietää, että onko tämä kovin yleinen ongelma (kenelläkään tutulla tätä ei ole tosin tullut koskaan vastaan) ja onko jomman kumman kaulan tyypin kesto "parempi"? Tyyppejä ovat siis tässä tapauksessa yhdestä palasesta tehty ja kolmesta osasta koottu.

Tarvitsisin vastauksen melko nopeasti, koska todennäköisesti lauantaina käyn lopultakin hakemassa uuden keppini. Todennäköisesti tämän kysymyksen vastaukset vaikuttavat valintaani sen rinnalla, että olisin mielummin hankkimassa tuota vanhempaa Iban mallia, koska sen talla piti mielestäni vireen paremmin mitä tuo uusi malli. Kummatkin mallit löytyisivät uusina, joten pitää vain nyt päättää paikkakunta, mistä lähtee kitaraa noutamaan. =)
trih
19.02.2004 18:57:13
Mulla on ollut RG570 vuosimallia -90 ja ihan hyvin toimi paitsi maalit ropisi helvetin helposti. En tiedä mitä vuosimallia olet katsellut. Mielestäni tuo tämänpäivän 2570EX vaikuttaa paljon laadukkaammalta ja onhan se Prestige-sarjaa.
paulinho
19.02.2004 21:08:18
Hmm... Noh, pitääpä kai sitten valita tuo uudempi malli. Kitaran tallankin saa kuulemma paremmaksi noin 40 dollarin uhrauksella. Kiitos.
Man1ac
19.02.2004 21:13:49
Paulinho, vilkaisetko sähköpostisi, olisi hieman kiireellistä asiaa.
Myydään Ibanez RG550LTD Dimarzion huippumikeillä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)