Aihe: Vox Distortion booster?
1
MarkoA
03.02.2004 22:32:36
Tervis,

Mitäs mieltä tämmösestä? Mihin käytätte, ja minkälaisten kamojen kanssa (jos yleensä käytätte)? Tilasin umpimähkään käytetyn ja tässä sitä nyt odottelen. Tulee Fenderin putkenjatkeeksi, ValveTonen kaveriksi. Mites mahtaa sitten sopia. Ensin koetin Big Muffia, mutta oli mulle turhan radikaali. Toivottavasti DB on erilainen.

Kommentteja kiitos!
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
MarkoA
04.02.2004 17:07:03
Eikö kukaan??
fx
04.02.2004 17:41:44
Itse omista yhden Distortion boosterin vuodelta 1998. Sen saundi on aika britti rokki mainen, eli aika ohut middle särö. Sillä saa hulppeat kevyet ja myöskin kunnon hevi mättöä. Yksi monipuolisimmista koskaan testaamistani säröistä (ja niitä on aika paljon) eli esim. bossit kalpenevat Voxin rinnalla. Itse olen pari viimeistä vuotta käyttänyt ennemmin bossin vastaavaa pedaalia koska sen ääni on hieman täyteläisempi, mutta ongelmana bosseissa on että ne tuppaavat antamaan vain yhden tyyppistä säröä. Voxin tone kytkin on huomattavasti laajempi skaalaisempi kuin bosseissa, eli kun treble on täysillä on siinä tosiaankin ihan helvetin paljon korkeita taajuksia (antaa mukavan sylki-äänen taustalle. ei ole kuitenkaan ainakaan minulle kovin käyttö kelpoinen saundi bändin kanssa). Eli hyvät säädöt perus 70-luvun rockiin ovat Dist. kello kahdessa, Tone kello yhdessä toista ja level tietty millä volilla soittaa. Toimii myös hyvänä treble ja bass boosterina, särön ollessa alhaisissa lukemissa. Eli tämän purkin hommattuasi et enää distortioneja tarvitse jos jaksat vain etsiä sitä hyvän kuuloista purinaa...

toivottavasti tästä on jotain hyötyä

FX
MarkoA
04.02.2004 23:53:35
FX,

Kiitos kommenteista. Kuulostaa hyvältä. Pedaali siis tulee Vox Valvetonen kaveriksi mahdollisesti antamaan lisäboostia, tai toimimaan ihan itsekseen. Saas nyt nähdä jahka saan sen ja pääsen testailemaan. Vois kirjoitella sitten laitearviota ja vertailua näiden kahden välillä. Itselle tuo Valvetone on ainakin lähes täydellinen särö, mutta toisaalta kaipaa hieman jotain rajumpaa.
fx
05.02.2004 13:13:26
Joo pistä ihmeessä arvostelu... odotan mielenkiinnolla mitä olet mieltä.

FX
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)