Aihe: Ebay.de
1 2 3
rockitsb
19.01.2004 10:59:59
Kattelin noita sivuja ja sieltähän voi löytää suht halvalla tavaraa. Miten on kannattaako tuolta alkaa huutelemaan. Onko luotettavaa ja miten postikulut? Kitaraa nyt pitäis tietysti ennnen kokeilla jnejne.

Ja haku ei toimi.
"Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne
fox
19.01.2004 11:11:08

Se kitaran kokeileminen voi olla vähän hissua..Eipä mulla ole EbayDe:n toimintaan valituksen sanaa, muuta kuin että aina kun on jotain "herkkua" tarjolla niin olen hävinny viime hetken mittelön jollekin snaipperille.. olen siis huono huutokauppa-ihminen. Voi minnuu.
Postikuluja tulee toki, yleensä saksmanni haluaa maksun esim. pankkisiirtona, joka on vaivaton tapa maksaa ja koskapa ollaan samaa unijoonia ei tule muita kuluja. Kuin postimaksut ja pankkis kulut. Kannattaa kysellä ja vongata kuvia kohteesta, jos/kun ei kokeilemaan pääse, kyllä viimeistään siinä vaiheessa huomaa millainen kaveri siellä myyjäpuolella on. Toki siellä myy paljon liikkeetkin kamojansa, ja niillä taas ei sitten välttämättä ole aikaa/haluja vastailla ihan aktiivisesti kaikenlaisiin kysymyksiin. Hyvä "nyrkkisääntö" on, jos aiot johonkin huutokauppaan osallistua, pistät itselles sellaisen maksimimäärän jonka olet valmis maksamaan ja pysyt siinä. Huutokaupassa jotkut saattaa lähteä ihan enona kisaamaan josta ei välttämättä mitään taloudellisuuspalkintoa saa. Tässä juur viikko sitten olin yhdelle tutulle kilvoittelemassa vähän kulahtaneesta kitaralaukusta - hinta meni yli ja kaipa loppuviimeksi maksoi uuden laukun hinnan. Kannattavaa ei ole tuo, koskapa ei se ollut edes kenenkään "kuuluisuuden" laukku. =)
Kjukka
19.01.2004 11:16:43

Huusin äskettäin itselleni marsun JMP-1:n; homma toimi hyvin, vaikkakin rahojen kulku sauerkrautlandiaan kesti yli viikon erinäisten pyhien takia.

Luotettavuushan riippuu pelkästään myyjästä, kannattaa tutkailla palautteita.
Ostan JMP-1:n patchinvaihtopedaalin.
kalkkuna
19.01.2004 12:32:09
Niinkuin fox sanoikin jo, niin on se ebay aika taitolaji kun niitä snaippaajia on ebayssä enemmän kuin ulostetta viemäreissä.

Kaupan sujuminen riippuu sitten täysin myyjästä, on hyviä ja huonojakin sällejä tullut vastaan.

Joskus tosin lähetykset kestävät kauemmin kuin luulisi/pitäisi, nytkin olen juuri odottamassa myöhästynyttä pakettia.
askomiko
19.01.2004 13:09:43
Hommasin onnistuneesti vahvarin. Tuli nopeesti. Rehti myyjä. Kannattaa katella mitä se on aiemmin myynyt, jos jotain markan tavaroita niin pitää kattoo vähän tarkemmin mistä on kyse. Kun semmoinenkin on mahdollista että kerää halvoilla tavaroilla palautepisteitä ja sitten rymäyttää ison huijauksen.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Ben_D
19.01.2004 13:20:21

Niin siis hommahan menee niin, että. Kannattaa tehdä huuto aivan viimeisen minuutin kuluessa. Kun huutoaikaa on jäljellä 1-2 minuuttia tarjoaa sen maksimisumman, jonka on valmis maksamaan.

Itse olen vinyylikeräilijä ja kuten tossa aikaisemmin mainittiinkin on ebay toisinaan hieman taitolaji. Monesti on mullakin ollut kello soittamassa neljän aikaan aamuyöstä vähän ennenkun huuto on sulkeutumassa, että varmasti saa sen haluamansa tavaran.

eBaysta ei ainakaan meikäläisellä ole mitään negatiivista sanomista. Kaikki tavarat ovat tulleet perille. Useimmiten ostan ebay.com:sta johon käy suurimmalle osalle myyjistä PayPal (maksu menee luottokortilta). Saksaan olen tehnyt aina kansainvälisen tilisiirron.
Jarski
19.01.2004 16:20:37
sukulaisiani asuu saksassa, ja niiltä kuulin aikoinaan että saksassa varoitellaan ebayn kautta myytävistä varastetuista laitteista. Kuulemma se on erittäin tavanomainen kuuman tavaran pesupaikka. Vaikkakin omat ostoni ebaysta ovat aina onnistuneet. Mutta hyvä tietää!
P2
19.01.2004 17:22:42
sukulaisiani asuu saksassa, ja niiltä kuulin aikoinaan että saksassa varoitellaan ebayn kautta myytävistä varastetuista laitteista.

Kyllä ainakin minun moraalini kestää varastetun tavaran ostamisen, kunhan sitä ei vaan myynti-ilmoituksessa mainita. Pakkohan vorojen niistä on eroon päästä, ja saattaa saada erittäin halvalla laatukamaa.

Ei liian vakavasti otettavaksi
fox
19.01.2004 17:39:29

Hommasin onnistuneesti vahvarin. Tuli nopeesti. Rehti myyjä. Kannattaa katella mitä se on aiemmin myynyt, jos jotain markan tavaroita niin pitää kattoo vähän tarkemmin mistä on kyse. Kun semmoinenkin on mahdollista että kerää halvoilla tavaroilla palautepisteitä ja sitten rymäyttää ison huijauksen.

Askomiko nosti pinnalle huomionarvoisen jutun.. Itse pyrin vaihtamaan leegion s-posteja, toki jos kaverilla on hirveesti negatiivista palautetta se on paha...mutta toisaalta jos se mailailee kuin ihmiset ja sillä on selitys, esim. riitaantunut palautteen antajan kanssa jostain yksityiskohdasta, ne voi olla sellaisia "kostomiinuksia"...Oikeastaan kokemusta on yhdestä, jolla oli negatiivinen "rohviili", olisko ollu peräti -3, ja silti me tehtiin asiallista kauppaa, homma toimi kuin unelma; ja sitten toisin päin, oli just tuollainen ukko joka oli ostanu jotain yhden dollarin pikkukamaa, enkä tuota huomannut, ihastelin vaan että "Onpas siinä luottoheebo, merkkiä on ja 99,3% positiivista palautetta - ja eiköpä tämä vieny rahat ja piti kamat.. prkl. Eikä ollu ees Indoneesiasta.. Mutta juups, kannattaa mailailla ja katsella millaisen vaikutelman kaveri tekee, siitä voipi päätellä myös onko myynnin kohde kuinkakin lämmintä...Usein pääsee "jutun juureen" kun tiedustaa mahdollisuutta saada jotain Suomeen kun useassa kohteessa luvataan lähettää "nur Deutschland"
rockitsb
19.01.2004 20:23:12
ja eiköpä tämä vieny rahat ja piti kamat.. prkl. Eikä ollu ees Indoneesiasta

Aika rosmo. Eikö tommosessa tapauksessa oo mitään mahollisuuksia saada enää rahoja takaisin. Ei oo nimittäin varmaan kivaa jos raataa monta vuotta ja yrittää raapia rahoja esim. uutta vahvaria varten, ja sit joku velmu tulee ja vetää välistä.
"Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne
fox
19.01.2004 20:31:09

Eikö tommosessa tapauksessa oo mitään mahollisuuksia saada enää rahoja takaisin..

Ebaylla on oma "security system" jossa tietyn ajan kuluessa täytyy tehdä korvausvaatimus. En niitä ulkoa muista mutta ovat sivustossa selkeästi kerrottuna..tokihan sitte piti mennä uskomaan, että "kyllä mä sen ens viikolla pistän, mutta kun ny on pää irronnu ja vieri sohvan taakse niin en ossaa postiin mennä.." eli meni aikaraja umpeen. Edelleenkin on mahdollisuuksia, jos on esimerkiksi maksanut PayPal- systeemin kautta niin niilläkin on joku vastaava systeemi, sitten on aina polliisi, esimerkiksi minä käyttelin sujuvasti PayPal-systeemiä sekä ICCF-FBI:tä. Hidas on tuo tie, paitsi jos vastapelurin rikkomus ylittää USD 500, jolloin on kyseessä Federal Fraud, sitä en sitten tiedä millaiset rangaistukset tuosta tulee. Rahhoo kyllä hävisi kuluihin ja eipä sieltä koko summaa (280 dollaria) tullut. *nyyh*
Satariel
23.04.2004 11:02:59
Nostinpa tämän vanhan aiheen, kun tuli mieleen, että kuinkas on porukka toiminut painavampien tavaroiden kanssa, kun käsittääkseni Saksan posti ei yli 20 kg tavaroita ota toimittaakseen (ihmeellistä touhua?). Vahvistimet esimerkiksi painaa helposti yli tuon, joten mitäs tehdä?

Onko jotain vaihtoehtoisia systeemejä? Onko tietoa onko millään vaihtoehtoisella systeemillä mahdollista esim käyttää COD toimitusta/maksua? Onko hintatietoutta kenelläkään vaihtoehtoisista postinkuljetusmuodoista?
Ben_D
23.04.2004 11:41:37

Nostinpa tämän vanhan aiheen, kun tuli mieleen, että kuinkas on porukka toiminut painavampien tavaroiden kanssa, kun käsittääkseni Saksan posti ei yli 20 kg tavaroita ota toimittaakseen (ihmeellistä touhua?). Vahvistimet esimerkiksi painaa helposti yli tuon, joten mitäs tehdä?

Onko jotain vaihtoehtoisia systeemejä? Onko tietoa onko millään vaihtoehtoisella systeemillä mahdollista esim käyttää COD toimitusta/maksua? Onko hintatietoutta kenelläkään vaihtoehtoisista postinkuljetusmuodoista?

Ei kait Suomen postikaan mielellään tollasia ylo 20kg möhkäleitä toimita, vaan menevät Matkahuollon kautta (100kg asti 20€).

Jos Deutche Post ei toimita niin sitten UPS tai DHL. Tilasin ennen joulua yhden pedaalin www.ebay.de:n kautta ja sillon toimittajana oli joku kuljetusfirma, jonka nimeä en muista. Toimitus kesti 3-4 päivää ja toivat kotiovelle saakka.
JuSu
23.04.2004 11:48:07

UPS lienee vaivattomin, tosin aika hintava, mutta luotettava. Myös COD mahdollisuus, mutta sitten pitää itse hakea verme UPS toimipisteestä, tai näin mulle kerrottiin UPSilta. UPSia vähän halvempi on DPD, jolla kotimaan päässä toimitus tapahtuu postin välityksellä. Ei tietoa jälkivaatimusmahdollisuudesta.

Kolme kertaa olen ostanut vahvistimen eBaysta, eka tuli postissa postiennakolla, kun meni alle 20 kg. Toinen tuli UPSin kautta, maksoin PayPalilla. Kolmas vahvistin tuli DPD:n kautta, jälleen maksoin PayPalilla (sama myyjä kuin tokassa vahvistimessa).

Kovasti ovat nuo saksmannit olleet rehtiä väkeä. Toinen laittoi vahvistimen tulemaan jopa ennenkuin oli saanut rahojaan, mulla oli PayPalin kanssa teknistä pulmaa... Vahvistin oli kotonani ennenkuin olin senttiäkään maksanut. Mutta kannattaa tosiaan mailailla ja tunnustella sitä myyjää. Toisinaan on kiinnostus lopahtanut pelkästään myyjän kehnoon englanninkielen taitoon, koska kommunikaatio on huteraa ja väärinkäsitysten (tahallisten ja tahattomien) vaara on suuri.

JuSu
Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita. Katso tori.
Ben_D
23.04.2004 11:51:24 (muokattu 23.04.2004 11:51:52)

UPS lienee vaivattomin, tosin aika hintava, mutta luotettava. Myös COD mahdollisuus, mutta sitten pitää itse hakea verme UPS toimipisteestä, tai näin mulle kerrottiin UPSilta. UPSia vähän halvempi on DPD, jolla kotimaan päässä toimitus tapahtuu postin välityksellä. Ei tietoa jälkivaatimusmahdollisuudesta.

Kolme kertaa olen ostanut vahvistimen eBaysta, eka tuli postissa postiennakolla, kun meni alle 20 kg. Toinen tuli UPSin kautta, maksoin PayPalilla. Kolmas vahvistin tuli DPD:n kautta, jälleen maksoin PayPalilla (sama myyjä kuin tokassa vahvistimessa).

Kovasti ovat nuo saksmannit olleet rehtiä väkeä. Toinen laittoi vahvistimen tulemaan jopa ennenkuin oli saanut rahojaan, mulla oli PayPalin kanssa teknistä pulmaa... Vahvistin oli kotonani ennenkuin olin senttiäkään maksanut. Mutta kannattaa tosiaan mailailla ja tunnustella sitä myyjää. Toisinaan on kiinnostus lopahtanut pelkästään myyjän kehnoon englanninkielen taitoon, koska kommunikaatio on huteraa ja väärinkäsitysten (tahallisten ja tahattomien) vaara on suuri.

JuSu

Joo se oli just toi DPD, millä myyjä toimitti mulle pedaalin. Mä en noista postiennakoista tiedä kun olen aina siirtänyt rahan myyjän tilille tai maksanut PayPal:lla. Toistasataa tavaraa olen ebay.de:sta ja ebay.com:sta ostanut ilman mitään ongelmia. Suosittelen jos halvalla saa. Just ostin Bossin CE-5 choruksen hintaan 38€ jenkeistä plus postit ;)
rockitsb
23.05.2004 16:33:49
On alkanut nyt tosissaan kiinnostaa ostaa tuolta Saksasta jotain. Voi vaikuttaa jankkaukselta, mutta vääntäkäähän nyt rautalangasta, mikä on helpoin tapa maksaa, kun ei ole luottokorttia. Mikä on esim PayPal? Entä jos tilisiirtona maksaa, pitääkö se raha siirtää ennen kuin tavara lähtee sieltä Saksasta, aika riskaabelilta kuulostaa minusta?
"Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne
Mikko Kankaanpää
23.05.2004 16:56:44

Voi vaikuttaa jankkaukselta, mutta vääntäkäähän nyt rautalangasta, mikä on helpoin tapa maksaa, kun ei ole luottokorttia. Mikä on esim PayPal?

Siihen tarvit luottokortin.

Entä jos tilisiirtona maksaa, pitääkö se raha siirtää ennen kuin tavara lähtee sieltä Saksasta, aika riskaabelilta kuulostaa minusta?

Itse en lähettäisi saksaan tavaraa ennenkuin olen saanut rahat. Jos ostaa ulkomailta niin pitää vaan luottaa että tavara tulee ja on kuvauksen mukainen.

Minua ei ole kukaan vielä kusettanut, joskus tosin on kestänyt jopa 2kk:tta. Jos myyjä vie rahasi, paljoa ei kai ole tehtävissä ainakaan jos et tunne ketään saksalaista joka voisi kovistella myyjää.

Tilisiirto EU:n sisällä maksaa saman mitä suomen sisällä, eli nettipankin kautta yleensä ilmaista ja kestää vain pari-kolme päivää.

Mikko
Stein
28.05.2004 19:31:25 (muokattu 28.05.2004 19:40:05)

Tänään tuli Englannin ebaysta kitara. Kauppa sujui hyvin. Kaikkia kuitenkin kiinnostaa tarkemma yksityiskohdat, joten tässä niitä:

-voittava huuto
-spostinvaihtoa myyjän kanssa:
* sovittiin maksutavaksi pankkisiirto (lienee sama onko wire transfer / direct transfer / money order, sillä kaikki hoituu nettipankin kautta samalla tavalla)
* vaihdettiin tarvittavat tiedot, eli osoitteet, myyjän IBAN tilinumero, pankin BIC/SWIFT tunnus
-maksu seuraavana päivänä nordean nettipankista (myös ainakin Sammon vastaavasta onnistuu)
-maksu perillä 2,5 vuorokautta myöhemmin.
-myyjä ilmoitti, että kitara lähti suomeen ja antoi seurantakoodin
-viikko (koko ajan netissä seuraamassa paketin kulkua...) tästä on kulunut nyt ja keppi on minulla.

Halpaa kitaraa ostaessa kannatta huomioida, että nuo postikulut saattavat nousta kuitenkin huomattavan kalliiksi. Itselleni hyvin pakattu kitara Englannin Devonista Suomen Tampereelle maksoi 55£. Eli aikas per**leesti. Kokonaishinnassa kuitenkin säästin ja kyseistä kitaraa ei kyllä taida ollakaan suomessa toista kappaletta.

EDIT: otin muuten jo ennen huutamista yhteyttä myyjään ja varmistin, että pankkisiirto on käypä maksutapa ja kyselin alustavaa arviota postikuluista

EDIT2: ja tässä paketin seurantatiedot
28-05-2004 05:44 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
25-05-2004 22:59 Delivery Agent - DENMARK Sorted in foreign hub
24-05-2004 12:56 Delivery Agent - NETHERLANDS Sorted in foreign hub
22-05-2004 01:54 International Hub Left origin country
21-05-2004 13:28 Exeter Depot Collected from customer
Vain olennainen on tärkeää!!!
Mikko Kankaanpää
28.05.2004 19:59:06

Saksasta kitaran postitus suomeen Postin kautta maksaa 20,50e, joten ei ole paha.

Mikko
Juzzu
29.05.2004 10:51:33
Stein,

Kerro nyt minkä kitaran ostit? :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)