Naama-amis 05.01.2004 19:04:57 | |
---|
Te kokeneemmat jotka olette enemmän himassa omia juttuja nauhoitelleet niin kertokaapas jotain vinkkejä lopputuloksen laadun parantamiseen: olen tässä jonkun verran yrittänyt nauhoitella heavy/metallikipaleeseen komppiskittoja (kaksi raitaa, stereokuvassa toinen oikealla ja toinen vasemmalla) mutta mielestäni jää turhan tukkoisen kuuloiseksi vaikka vahvistimesta on kokeiltu vaikka minkälaisia säätöjä. Ja säröä ei tosiaan ole mitenkään erityisen paljon. Tietysti toi mun mikki millä olen nauhoitellut ei ole mikään varsinainen luxusmalli, (Audix f50) ja tietokoneestakin lähtee pienen pientä kohinaa, mutta kai sitä "nuhaisuutta" saa hiukan paranneltua jotenkin? (vai saako?) Onhan tossa Techissäkin se direct out mutta eipä mielestäni kuulosta erityisen hyvältä muuten kun cleanilla tai kevyellä rokkisäröllä. Mutta auttaisiko esim. jos pääsisi jonnekin missä vahvistinta (Tech 21 TM60) voisi luukuttaa oikein kunnolla? Kotonahan se ei aina oikein onnistu kun naapureitakin pitäisi ottaa huomioon. Tai onko tietokoneiden äänikorteissa mitään eroja siinä miltä tämmöset nauhoittelut kuulostaa? (Itsellä joku soundblaster audigy, pari vuotta vanha) Vai pitäisikös hommata podi tai vastaava, tai hankkia tarkoitukseen paremmin sopiva mikki, sellaisiakin kai on mutta mihin hintaan? Vai pitäisikö vaan tyytyä nykytilanteeseen ja siirtyä nauhoittelemaan tunnelmamusiikkia kristallisoundeilla…? P.S. Joskus kokeilin nauhoitella kaverin Peavey Classic kolmekymppiselläkin eikä lopputulos miellyttänyt oikein sen enempää kuin techilläkään. Nopeus on vauhtia. |
wilo 05.01.2004 19:21:10 | |
---|
No entä jos kokeilisit soitella Tech21:sta suoraan linjaan? Tätä sitten miksailemalla mikitettyyn soundiin luulisi jo löytyvän kaikkea mukavaa. Suoraan linjaan tuupattuna tulee ainakin Tech21:n laitteista ehkäpä juuri tiukempaa saundia. |
Vilhelmus 05.01.2004 19:47:34 | |
---|
Mites, ootko kokeillut kaikenlaisia mikin sijoituksia ja asentoja? |
Snowblind 05.01.2004 19:48:32 | |
---|
Jos on tietotaitoa näiden softienkin puolelta, niin kannattaa tsekata Guitar Suite vst-plugari ( http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm) Saa aivan järkyttävän hyvänkuuloisia soundeja ja vielä ilmaiseksi! Vähän copypastea sivuilta mallinnuksista: What is SimulAnalog Guitar suite? It is a suite of vst plugin with amplifiers and analog processors for guitarists, actually containing the simulation* of: - Boss DS-1 (Distortion stompbox) - Boss SD-1 (Super Overdrive stompbox) - Tube Screamer (Overdrive stompbox) - Oberheim PS-1 (Phaser stompbox) - Univox Univibe (Modulations stompbox) - Fender Twin 1969 (Guitar amplifier) - Marshall JCM900 Dual Reverb (Guitar amplifier)Look behind you, a three-headed basist! |
Ze Kink 05.01.2004 20:31:03 | |
---|
Itse olen ainakin nauhoittanut biisini vetämällä piuhan multiefektipedaalista koneen line-iniin. Kyllä toimii, ainakin paremmin kuin mun 15w marsu, jota ei ole mitään pointtia mikittää. Ja kun ei ole edes konkkamikkiä vaan joku ikivanha perusmikki.. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Naama-amis 05.01.2004 20:32:52 | |
---|
Mites, ootko kokeillut kaikenlaisia mikin sijoituksia ja asentoja? Onhan sitä tullut kokeiltua jos jonkinlaista. Tosin aika jännä että mun mielestä tolla mun mikillä on tuntunut jopa soundaavan paremmalta kun soittaa pikkasen pienemmällä volalla ja laittaa mikkiä lähemmäs kaiutinta. Eikö yleensä ole pidetty parempana että soittaa aika kovalla ja mikki on kaukana? korjatkaa jos olen täysin väärässä. Mitenkäs ne oikein studioissa noita mikkejä asettelee? Jos saan kaverilta vähän laadukkaampaa mikkiä (AKG?) lainaan niin sittenpähän pääsen vertailemaan ja näen että paljonko toi mun mikki verottaa soundia. Täytyy myös kokeilla tuota wilon ohjetta miksailla linjasaundia mikitettyyn. Nopeus on vauhtia. |
booster 05.01.2004 20:43:53 | |
---|
Kerro tarkemmin vähän minkälainen soundi on hakusessa? Jotain referenssibändejä? Mä olen Sansamp Classicilla nauhoitellut nuo pikku klipit mitkä on ääninäytesivullani, onko mikään niistä lähelläkään? Jos Trademark -vehkeiden Line Out on lähelläkään noita Sansamp -pedaaleita, niin luulisi saavan hyvää jälkeä, ei tosin välttämättä nuppeja pyörittelemättä. |
Naama-amis 05.01.2004 21:55:09 | |
---|
Kerro tarkemmin vähän minkälainen soundi on hakusessa? Jotain referenssibändejä? No sanotaanko että kamalan kaukana ei olla jos sanoisin hakevani jotain Megadethin countdown -tyylistä soundia. Tai ainakin sinnepäin. Niin tosiaan mulla on tuo Tech ollut vasta about viikon (ainakaan vielä en ole oppinut ottamaan direct outista hyvää komppisaundia 2.kanavalla..) mutta ainakin tähän mennessä on jotenkin tuntunut paremmalta nauhotella mikin kanssa noi säröjutut kaikesta huolimatta. Cleanisoundiset jutut on kyllä tullut vedettyä siitä direct outista. Nopeus on vauhtia. |
wilo 05.01.2004 22:49:09 (muokattu 05.01.2004 22:49:44) | |
---|
Jos sitä linjaan soittamista kokeilet, kannattaa ehdottomasti sama saundi myös mikitettynä, pääset siitä nätisti vertaamaan. Eli nauhoitat stereona, toiseen kanavaan tuuppaat suoraan linjasta ja toiseen mikitetyn vahvarisaundin. Niin, ja kahdella mikillä saa usein uusia bassojytinöitä irti - toinen mikki takaa avoimen vahvarin taakse kartion kupeeseen ja toinen eteen, osoittamaan kohtisuoraan kaiuttimen suuntaan, vähän keskipisteestä sivuun. |
askomiko 05.01.2004 22:50:46 (muokattu 05.01.2004 23:21:08) | |
---|
|
askomiko 05.01.2004 23:26:37 (muokattu 05.01.2004 23:51:36) | |
---|
Tosin aika jännä että mun mielestä tolla mun mikillä on tuntunut jopa soundaavan paremmalta kun soittaa pikkasen pienemmällä volalla ja laittaa mikkiä lähemmäs kaiutinta. Eikö yleensä ole pidetty parempana että soittaa aika kovalla ja mikki on kaukana? Miten lähellä/kaukana. Lähellä on 5cm, kaukana on metri, ja silloin pitää soittaa järkevän kuuloisessa huoneessa kovaa, ja mieluusti käyttää konkkamikkiä että kuulostaa järkevältä. Läheltä ja kovaa on yleisempi ratkaisu. Tuossa kohtalaisen loistokas kitaravinkki: http://recpit.prosoundweb.com/viewtopic.php?t=7486 |
Naama-amis 06.01.2004 18:35:46 (muokattu 06.01.2004 18:37:10) | |
---|
No on tullut kokeiltua aina siitä 5-10 sentistä johonkin päälle puoleen metriin... Melkein kyllä veikkaan että tilanne paranee jo silläkin aika rutkasti jos kaverin kanssa kokeillaan shuren 57:lla. Uskon vaan että audixi ei tunne oloansa niin kotoisaksi tossa hommassa kun viisseiska? *Pidetään peukkuja* Nopeus on vauhtia. |
booster 06.01.2004 18:39:10 | |
---|
|
askomiko 06.01.2004 18:50:51 | |
---|
Lainassa oli vuoden. Se oli ihan kohtalaisen järjellinen, tummahko soundi. |