Aihe: Uusi soundi, apua kaivataan!
1 2
Glottis
30.12.2003 00:05:55
Oon ajatellu hommata vähän jykevämmät saundit ja kiinostais tietää mitä kannatta hankkia. Mul on Marsun päätevahvari 50+50W, SansAmpin(PSA 1) etuaste ja Rocktronin efektiprossa. Oon aatellu Mesan Triaxista Sansampin tilalle, eikö sillä sais ihan eri saundit, jykevämmät, lämpimämmät ja "syvemmät", jos tiiätte mitä tarkotan? Ja sais myös lähtee tosi hevit ja rankat saundit. Mitä muita järkevii vaihtoehtoja ois? Aattelin et 2500 ekee vois käyttää, ehkä hieman lisääkin. oon kuullu jotain Engl:in vahvarii ja siitä lähti mukavat saundit, ehkä jotain sen suuntasta, onko toi Triaxis sinne päin? Kommentteja kaivataan kiitos!!
Enska
30.12.2003 00:11:56 (muokattu 30.12.2003 00:15:39)
Jos Engelin soundi on miellyttänyt niin kannattaa varmaan tarkistaa ne pari Engelin esivahvistinta. Ja varsinkin jos sulla on Triaxikseen varaa niin sitten kannattaa tutustua siihen kalliimpaan midi-ohjattavaan versioon. Mallimerkintähän kyseisellä koneella on siis E 580.
Käyppäs tutustumassa laiitteen spekseihin Engelin sivuilla.

http://www.engl-amps.com

edit: ja on muuten ainakin mun mielestä yksi ulkokuoreltaan tyylikkäimmistä räkkietusista mitä markkinoilta löytyy tuo Engeli. Tosin ostasin vaikka kuinka ruman vehkeen jos vaan soundaa hyvälle. Mutta ainahan hyvä ulkonäkö on plussaa.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
askomiko
30.12.2003 02:25:02
Triaxis on aika sileä, ehkä liiankin kiltti ja kliininen. Mutta eikun testaamaan, voihan sitä sekin olla se _the kone_. Vaikka ihan liian kallis se on, en ottaisi. Ja kun ameriikoissa hinta on reilusti alle puolet, sillä ehkä voisi harkitakin.
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Enska
30.12.2003 02:32:00
Triaxiksen hinta tosiaan on täällä aivan järkyttävän korkea. Kaikennäköistä kivaa saa jo sillä rahakasalla mikä kyseiseen värkkiin uppoaa.
askomiko
30.12.2003 02:47:44
Mikään ei muuten voita kahden erilaisen vahvarin käyttämistä yhtäaikaa. On megarok.
Glottis
30.12.2003 10:54:16
Kuka myy noita Engl vermeitä? Mitä eroo niillä sit on tohon Mesan vehkeeseen? Hitto ku tuntuu hankalalta päättää mitä pitäis hankkii, taitaa olla loputon suo...
Kjukka
30.12.2003 10:59:34

Osta multa Mesan Studio preamp ;)
Myynnissä Mesa/Boogie Studio Preamp. Katso tori.
Pyronius
30.12.2003 13:11:50

Engliä ei taida tällä hetkellä Suomesta saada. Musakaupoissa tuntuu olevan vain pieniä eriä, tyyliin 1 tai 2 kpl.
Enska
30.12.2003 15:54:46 (muokattu 31.12.2003 04:17:02)
Engliä ei taida tällä hetkellä Suomesta saada. Musakaupoissa tuntuu olevan vain pieniä eriä, tyyliin 1 tai 2 kpl.

Kyllähän Engeliä Suomesta saa. Maahantuojana toimii Ben Granfeltin yritys Sprucefield. Joten lienee lähinnä kauppiaista kiinni kun eivät ole ottaneet enempää laitteita hyllyyn.
Mutta niinhän se on aikalailla kaikilla ton hintasilla vahvistimilla. Ei yleensä Mesoja tai Orangeja tai muita vastaaviakaan näe lähikaupan hyllyllä kuin yhden tai kaksi.

Edit: ja pannaanpas tähän maahantuojan yhteystiedotkin jos on sinnesuuntaan jollain kysyttävää.

puh: + 358 400 38 33 83
e-mail: ben.granfelt@sprucefield.inet.fi

Tosin monesta suunnasta olen kuullut että sähköpostiin saa vastauksen aika nihkeesti jos ollenkaan, joten kannattanee lähestyä puhelimitse.
PuNkKi
30.12.2003 16:06:05
Tosin monesta suunnasta olen kuullut että sähköpostiin saa vastauksen aika nihkeesti jos ollenkaan, joten kannattanee lähestyä puhelimitse.

totta.. sähköpostia ei kyllä kuulu.. tai en ainakaan minä
ole saanut mutta kun puhelun otti niin jopa vastasi ja tietoa
irtosi enemmän kun tarpeeksi..
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
PuNkKi
30.12.2003 16:07:10

ja eikös musamaailmassa juuri hetki sitten ollut ainakin
fireball, screamer, powerball ja blackmore.. ainakin vielä
silloin oli kun kävin...
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Olli S.
30.12.2003 23:25:05

Noita Tri-axiseja muuten näyttäisi saavan tonnin pintaan Saksan Ebaystä. Nimittäin jos pääsee testaamaan jossakin, ja löytää toimivan tuohon hintaan, niin lopuilla rahoilla voit vaikka täydennellä räkkiä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
askomiko
31.12.2003 00:40:36
puh: + 358 400 38 33 83
e-mail: ben.granfeld@sprucefield.inet.fi

Eihän tuossa voisi olla kämmiä? Granfelt - granfeld.
Enska
31.12.2003 04:16:52
Eihän tuossa voisi olla kämmiä? Granfelt - granfeld.

Näköjään kirjoutusvirheen sinne sain aikaiseksi. Nyt pitäs olla sähköpostiosoite oikein.
Torniojaws
31.12.2003 04:30:09 (muokattu 31.12.2003 04:32:16)

No, Thomannilla Engl:eitä saa hyvin ja huomattavasti halvemmalla kuin suomesta. Itse ostan kesätöiden jälkeen Powerballin Thomannilta. Lähinnä sen takia kun paikalliseen liikkeeseen saa erittäin nihkeästi tuota edes tuotua, ja lisäksi useamman sata euroa kalliimmalla.
RIP Fallout 3
makerei
08.01.2004 13:57:04
Tilaa Thomannilta DOD Death Metal Distortion pedaali...
Dr. Muff
08.01.2004 16:08:35
No, Thomannilla Engl:eitä saa hyvin ja huomattavasti halvemmalla kuin suomesta. Itse ostan kesätöiden jälkeen Powerballin Thomannilta. Lähinnä sen takia kun paikalliseen liikkeeseen saa erittäin nihkeästi tuota edes tuotua, ja lisäksi useamman sata euroa kalliimmalla.

Hintalapuissa olevat hinnat on suuntaa antavia. Olen katsellut tollaista Screamer comboa thomannilla hintaa tulee kanavanvaihtajan kanssa 1217e plus postit eli hintaa tulee lähes 1250e.Suomesta ton sais 150e halvemmalla ja saa vielä paikan päällä testata että toimii kun nyt on ollut jotain vikoja liikenteessä(Punkin epäonniset englin hakureissut) :) Ja takuukorjauksien kanssa ei tarvitse päätään vaivata.

Kannattaa koittaa tingata, luulisi sen olevan kauppiaallekkin kannattavampaa myydä vähän pienemmällä katteella kuin jättää myymättä.
Myykää mulle ja Screamer!
Leatherman
08.01.2004 18:26:19
Kiertelin eilen, hesan musakaupat läpi ja ainoo vahvari mist lähti mainittavat heavysoundit hintaan nähden (mun mielestä) oli Englin Fireball Musamaailmassa. Aika nihkee vahvarivalikoima oli kyl lähes kaikkialla. Ikinä ennen en oo englii testannu, mut sen osakkeet nous ainaki mun silmis ja kovaa ylöspäin.. Täytyy alkaa harkitsemaan jotain Englii kunhan nyt ensin hommaan rahaa eli toteutan mun suunnitellun asuntomurron anopin kämppään.
Tää sälli on nero.. Terv: itse Tapio Taappanen
LaXu
08.01.2004 18:31:17
Kiertelin eilen, hesan musakaupat läpi ja ainoo vahvari mist lähti mainittavat heavysoundit hintaan nähden (mun mielestä) oli Englin Fireball Musamaailmassa. Aika nihkee vahvarivalikoima oli kyl lähes kaikkialla. Ikinä ennen en oo englii testannu, mut sen osakkeet nous ainaki mun silmis ja kovaa ylöspäin.. Täytyy alkaa harkitsemaan jotain Englii kunhan nyt ensin hommaan rahaa eli toteutan mun suunnitellun asuntomurron anopin kämppään.

Mitä kaikkia vahvistimia sitten testasit?
kupteri
08.01.2004 18:31:41

Täytyy alkaa harkitsemaan jotain Englii kunhan nyt ensin hommaan rahaa eli toteutan mun suunnitellun asuntomurron anopin kämppään.

Asiaa! :-)

Kuulemma ENGLin hinnat laskenu jonkun verran, näin kertoi eräs musakaupan myyjä kun tiedustelin varovasti "tilauksesta testausta varten"...
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)