Aihe: Tech21 Trademark 10 vs. Trademark 60
1 2
Man1ac
27.12.2003 20:58:26
Moi!

Olisin hankkimassa todennäköisesti jompaa kumpaa noista vahvistimista ja mieleeni tuli tässä pari kysymystä:

Riittääkö tuossa pienemmässä mallissa tehot kuinka pitkälle (lähinnä kotisoittoa & bänditreenejä ajatellen), vai kannattaisiko hommata suoraan tuo isompi malli?

Entä mitenkä nämä vahvistimet käyttäytyvät suuremmilla äänenvoimakkuuksilla? Olen huomannut, että tällä nykyisellä line6 pod v2:lla diskanttiäänet korostuvat reilusti, kun sen kytkee PA-vehkeisiin.
Antti1
27.12.2003 21:00:14
Kymppi nyt ei ainakaan ole kelpo bänditouhuihin. Kuuskymppinen jo pelittää, mutta kovaäänisellä bändillä saattaa siinäkin tulla jo rajat vastaan, jos se ei ole järkevästi sijoiteltavissa.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
N_Bates
27.12.2003 21:24:54

kuuskybästä suosittelen jos on aikomusta bändin kanssa soittaa.
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
superfly
27.12.2003 21:26:37
kuuskybästä suosittelen jos on aikomusta bändin kanssa soittaa.

Jep, mutta älä sitä PODia tuon kanssa käytä. Ei toimi. Menee molempien hyvät saundit hukkaan.
Harppu on alaston piano
Man1ac
27.12.2003 21:30:25
Ok. Entä onko kenelläkään kokemusta tuosta TM 10:stä PA-vehkeisiin kytkettynä? Ajattelin lähinnä jos tuosta saisi kätevän vahvistimen kotiin ja bändikämpälle...
Mika K
28.12.2003 01:49:13
Riittääkö tuossa pienemmässä mallissa tehot kuinka pitkälle (lähinnä kotisoittoa & bänditreenejä ajatellen), vai kannattaisiko hommata suoraan tuo isompi malli?

Bänditouhuihin tuo TM10 ei varmaankaan riitä, vaikka melko äänekäs peli noin 10 wattiseksi trankuksi onkin. Mä hommasin Trademark kympin treenivahvariksi kotiin ja olen kyllä ollut ostokseen enemmän kuin tyytyväinen. On hinnaltaan kalliimpi kuin muut vastaavan kokoluokan pikkucombot, mutta on kyllä hintansa arvoinen.
Tähän tulee allekirjoitus
Hannu H.
28.12.2003 09:47:51

Pistetään ny tähän ketjuun, niin ei tartte uutta alottaa:
Mitenkäs tuo trademark 60 pärjää vertailussa oikeiden putkivahvistimien kanssa?
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
superfly
28.12.2003 15:59:22
Pistetään ny tähän ketjuun, niin ei tartte uutta alottaa:
Mitenkäs tuo trademark 60 pärjää vertailussa oikeiden putkivahvistimien kanssa?

Paras trankkuvahvistin se on mitä minä olen kokeillut ja pärjää loistavasti putkipelien kanssa kyllä. Tuon Trademark 60:sen isoin plussa on sen monipuolisuus, se sopii lähes kaikkeen musaan. Tuossa aikaisemmin joku mainitsi, että saattaa tehot loppua bändin kanssa. En ole ollenkaan samaa mieltä tästä, tuosta lähtee varmasti riittävästä mökää, jos bändin saundit muuten ovat kunnossa ja taajuusalueet eivät syö toisiaan. Haulla löydät paljon lisää juttua tästä vermeestä.
Harppu on alaston piano
Mika K
28.12.2003 16:17:53 (muokattu 28.12.2003 16:27:10)
Kyllähän Techien soundi on nimenomaan "lämmin" mikä on harvinaista transistorivahvistimelle. Kyllä minäkin sanon varauksetta, että paras kokeilemani trankkuvahvistin, suosittelen.
Tähän tulee allekirjoitus
bubi
29.12.2003 12:13:58
Loistava peli trademark 60:nen, olen omistanut sen nyt noin kuukauden verran. Jazzista-metallicaan asti. Joku on väittänyt ettei taivu metalliin, tatsista kiinni sanon minä.. Valmiit namiskojen säätöohjeet löytyy vihkosesta: Jimi, Van Halen, SRV, Metallica ym...
Kitarassani SH-8 Invader tallamikki, näitten yhdistelmällä lähtee botnea ja alapäätä lähtee niin, että rinnassa tuntuu paine jo pienemmilläkin volyymillä. Ehkä vähän hassun kuuloinen kaiku. Kanavien "tunnelma" erot on aika raa'at, jos sitä pitää huonona..minä en! 1 kanava heleä ja puhdas, 2 kanava raaka, synkkä, massiivinen särö.

Toimii erillispedaalien kanssa erinomaisesti, kai sen takia kun analogiavahvistin yhdistetään analogiaan (pedaaleihin). Ei siis digimallintava->analogia tai toisinpäin.. tää on puhdas veikkaus, ei faktaa!! jotenkin näin kumminkin maalaisjärjellä. Itselläni Rocktron Rampage-äärimmäissäröpedaali sai aivan uuden merkityksen, aiemmissa vahvistimissa ei oikein päässyt oikeuksiinsa.. tällä taipuu sitten siitä metallicasta ylöspäin panteraan yms.
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
Jucciz
29.12.2003 12:19:29
Trademark 60, paras koskaan omistamani ei-putkivahvistin. Täysin analoginen, lämmin soundi, paljon säätövaraa. Suosittelen lämpimästi. Unohtakaa digitaalimallintavat, tästä paremmaksi ei pääse kuin oikea putkivehje. Tehon pitäisi riittää treeneissäkin: EQ on keksitty ja sillä kannattaa yrittää löytää sopiva rako kitaralle eikä aina vaan yrittää kääntää volumea isommalle.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Groove Man
29.12.2003 13:22:02
Ok. Entä onko kenelläkään kokemusta tuosta TM 10:stä PA-vehkeisiin kytkettynä? Ajattelin lähinnä jos tuosta saisi kätevän vahvistimen kotiin ja bändikämpälle...

Ei ole tullut tätä kokeiltua, mutta uskoisin sen tuossakin toimivan. Tämä lähinnä sen takia, että tuosta kautin mallinnuksen omaavasta DI lähdöstä on jonkin verran tullut nauhoteltua ja jälki on miellyttänyt. Toki mikittämälläkin voi homman hoitaa, jos haluaa. Pitänee joskus kämpällä tesmiä tuota PA:han kytkemistä.

Ihan yksinään ei TM10:llä kannatta alkaa rumpalin kanssa kisailemaan, kun tuon oma elementti ei mitään ihmeitä tarjoa kovemmilla tehoilla ajettaessa, mutta esim. 4x12" lisäkaapilla saattaisi riittääkkin..muzakista ja rumpalin raskaskätisyydestä riippuen.
Tesmailin joskus tuota 2x12" lisäkaapin kanssa ja jo tuli iso skitara esiin eikä ois tehny mieli lainkaan vetästä piuhaa irti. =)

Teoriassahan äänenpaineessa 10W:lla ja 4x12" kaapilla pitäis päästä aika lähelle samoihin kuin esim. 60W:lla ja 1x12" ämyrillä (TM60). Isoa skitaraa ja botnea on ekassa vaihtoehdossa enemmän suljetusta kaappiratkaisusta ja kartiopinta-alasta johtuen.

Pahimmaksi pullonkaulaksi tuon TM10:in käyttämiseen bändihommissa saattaa osoittautua erillisten kanavien puuttuminen eli kesken biisin ei vahvarin soundeja muutella. Bänditoimintaa avittaa varmaan myös TM60:sen db boostitoiminto, joka lisää käyttömahdollisuuksia mahdollisen soolon osuessa eteen.
Naama-amis
29.12.2003 22:07:28
Sehän on hyvä kuulla että ihmisillä on pidemmän päällekin hyviä kokemuksia tosta TM60 Techistä. Tänään ostin itse moisen vempaimen (vihdoinkin) ja kyllähän se ainakin tähän mennessä on tuntunut ihan tajuttoman hyvältä, ja kun koulussa olen noin reilun vuoden verran tommosella soitellut niin en ole keksinyt oikein mitään muuta valittamisen aihetta kuin että tossa pedaalissa namikat on niin pahuksen lähellä toisiaan että välillä tulee potkittua aivan väärää nappulaa. Ja just tossa naapurinpojan Peavey classic 30 kanssa vertailin ja kyllä ainakin itse pidän edelleenkin Techistä enemmän. Moni on varmaan eri mieltä mutta makuasioitahan nämä on.
Nopeus on vauhtia.
superfly
29.12.2003 22:28:57

Teoriassahan äänenpaineessa 10W:lla ja 4x12" kaapilla pitäis päästä aika lähelle samoihin kuin esim. 60W:lla ja 1x12" ämyrillä (TM60). Isoa skitaraa ja botnea on ekassa vaihtoehdossa enemmän suljetusta kaappiratkaisusta ja kartiopinta-alasta johtuen.

Teoriassa. Ei käytännössä.
Harppu on alaston piano
Man1ac
30.12.2003 21:32:01
Entä mitenkä nämä vahvistimet käyttäytyvät suuremmilla äänenvoimakkuuksilla? Olen huomannut, että tällä nykyisellä line6 pod v2:lla diskanttiäänet korostuvat reilusti, kun sen kytkee PA-vehkeisiin.

Tähän kysymykseen kaipailisin vielä vastausta...
superfly
30.12.2003 21:34:49
Hyvän PA:n pitäisi toistaa se mitä sinne työnnetään ja PODin pitäisi toimia ihan ilman mitään tuommoista, jos vaan säädöt on kohdallaan sekä PODista ja PA:sta.
Harppu on alaston piano
Man1ac
30.12.2003 21:37:33
Hyvän PA:n pitäisi toistaa se mitä sinne työnnetään ja PODin pitäisi toimia ihan ilman mitään tuommoista, jos vaan säädöt on kohdallaan sekä PODista ja PA:sta.

Niinhän minäkin aluksi ajattelin, mutta käytännössä huomasin diskanttiäänien korostuvan huomattavasti. Pitänee tarkistaa nuo PA:n säädöt, jospa ongelma löytyykin siitä.
Hannu H.
30.12.2003 22:11:46

Saakos noista muuten semmoisen putkimaisen systeemin, että kun soittaa hiljaa niin soi cleanina, ja kun soittaa rankemmalla tatsilla niin säröytyy "silleen kivasti" :)
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
chief
30.12.2003 23:43:21
Niinhän minäkin aluksi ajattelin, mutta käytännössä huomasin diskanttiäänien korostuvan huomattavasti. Pitänee tarkistaa nuo PA:n säädöt, jospa ongelma löytyykin siitä.

Mihinkäs systeemiin verrattuna tuosta PA:sta tulee kirkkaampi soundi? PA:han on suunniteltu toistamaan melkein koko äänialue, pilleineen kaikkineen, toisin kuin kitaravahvistimet.
A woman asks a store clerk "Maam, does Barbie come with Ken?" the clerk replies, "Nah, she fakes it with Ken, she comes with G.I. Joe".
superfly
30.12.2003 23:45:02
Mihinkäs systeemiin verrattuna tuosta PA:sta tulee kirkkaampi soundi? PA:han on suunniteltu toistamaan melkein koko äänialue, pilleineen kaikkineen, toisin kuin kitaravahvistimet.

Samaa tuossa ylempänä just yritin sanoa...
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)