Aihe: Line6 stompboxes 1 | |
---|---|
![]() 27.11.2003 10:32:23 | |
Omistaako joku Line6 efektipedaaleja? Mitä mieltä? Lukemani arvostelut olleet aika hyviä (Delay modeller ja Distortion modeller) , mutta kaipaisin lisää mielipiteitä ja infoa. Tulisi lähinnä kotistudio käyttöön. "I´m not here, this isn´t happening" | |
![]() 27.11.2003 11:51:26 | |
Miulla on tuo Mod.Modeller 4 ja line kutosen expression pedaali. Oon kokkeillu myös särö ja filtteri bokseja ja hyviä on. Näppärän kokoisia esim. eh big muff vie saman tilan kuin yks linen stombox. Kestäviä. Hintalaatusuhde kohdallaan. Uutena mie maksoin 350€. Eiköhän noilla kotistudiossa pärjää. Kaikista muista paitsi DM:stä on räkkiversio joka maksaa muistaakseni 200€ enemmän kuin pedaalimallit. | |
![]() 27.11.2003 14:15:34 | |
Mulla on delay modelleri. Onhan se normi digital delayta monipuolisempi ja siten aika ok. Ei mikään huippulämmin soundi vaikka siinä niitä putki/analogi delaytä on mallinnettukin. Tube echo asennossa (ainakin mun pedaalissa) on semmoinen bugi/vika että dry signaali muuttuu jollain ihmeellisellä tavalla. Pedaali oli korjauksessakin sen takia eikä vika korjaantunut. Korjaaja (silloisen maahantuojan Soundatan) väitti lopulta että se on ominaisuus joka kuuluu siihen mallinnukseen. (60 e for nothing, thank you very much.) Muissa delay asennoissa en ole huomannut vastaavaa ominaisuutta. Harmittaa vaan kun tube echo on lempimallinnukseni muuten. Arvosana 8- Rule #1: There are no rules. | |
![]() 27.11.2003 15:27:40 | |
Kaikissa noissa DL-4:n ja Echo Pron Tube Echo mallinnoksissa tuo soundin oheneminen tapahtuu. Samoin kun Sweep Echossa, joka perustuu Tube Echon. Ärsyttävä ominaisuus, sen takia en sitä Tube Echoa käytä. | |
![]() 27.11.2003 19:14:48 | |
Pedaali oli korjauksessakin sen takia eikä vika korjaantunut. Korjaaja (silloisen maahantuojan Soundatan) väitti lopulta että se on ominaisuus joka kuuluu siihen mallinnukseen. (60 e for nothing, thank you very much.) Ja otti silti rahat pois? | |
![]() 27.11.2003 19:53:15 (muokattu 27.11.2003 19:55:27) | |
Ja otti silti rahat pois? Jep. No vähän kärjistin tossa. Softan hän kuulemma päivitti mutta en ole huomannut mitään eroa. Korjaaja ilmeisesti arveli että se olis auttanut ongelmaani. Sillä minun ongelmana hän sitä piti. Hän itse ei ongelmaa huomannut. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 27.11.2003 20:04:24 | |
Ilkeää. Joskus käynyt itsellä samalla tavalla, tosin silloin oli kitara huollossa. Silloin sain vastauksesti, "no, ei mikään täydellistä ole." Tämä oli siis, kun floidi palasi lähemmäs 1/4 sävelaskelta väärään vireeseen. :D | |
![]() 27.11.2003 20:09:51 | |
Mulla on MM4 ja oon ihan tyytyväinen boxiin... hirveesti se vaatii säätämistä ja oikeiden säädösten löytäminen on tosi vaikeeta, mutta tosi hybvä pedaali muuten... mutta suosittelen sitä jos et käytä paljon pedaaliks. Jos käytät vaan inasen mod. efektejä niin osta tää ennemmin ku khorus, peiser, temolo tai vlänker Raha on ku fyrkkaa | |
![]() 27.11.2003 21:30:20 | |
Bossin OD-20 on monipuolisempi kuin DM4 ja maksaa 115 euroa vähemmän. Sillä voi aivan hyvin vetää kotistudiossa kitaran suoraan linjaan kun vetää piuhan kuulokelähdöstä eikä outputista. Näyttää muuten OD20:n hintakin pudonneen karvan alle kahdensadan T-kaupassa. Käsittämätön hintalaatusuhde jos multa kysytään. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. | |
![]() 27.11.2003 21:57:45 | |
Bossin OD-20 on monipuolisempi kuin DM4 ja maksaa 115 euroa vähemmän. Sillä voi aivan hyvin vetää kotistudiossa kitaran suoraan linjaan kun vetää piuhan kuulokelähdöstä eikä outputista. Näyttää muuten OD20:n hintakin pudonneen karvan alle kahdensadan T-kaupassa. Käsittämätön hintalaatusuhde jos multa kysytään. Myöskin DD-20 Giga Delay on hämmentävän oiva vempele ja maksaa sekin roimasti vähemmän kuin kuutoslinjan kilpailijansa. Kannattaa testata jos delayta himoitsee! | |
![]() 27.11.2003 22:53:46 | |
Modulaatio-, delay- ja filtterimallintaja (sekä expression pedaali) löytyy enkä yhdestäkään luopuisi! Soundit miellyttävät eikä toimivuudessakaan ole valittamista. Eniten noista pidän kuitenkin ehkä sen takia, että ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän avanneet uusi ovia hienojen soundien maailmaan. Ja kun haluaa pitää aina kauheata määrää erilaisia soundeja saatavilla esim. keikoilla ja treeneissä, ovat nuo pedaalimallintajat kokonsakin puolesta oikea valinta ainakin minulle. Modulaatiomallintajassa ainut harmittava ominaisuus on, että voi käyttää vain yhtä soundia kerrallaa. Välillä haluaisi käyttää useampaakin soundia yhtä aikaa, mutta eipä onnistu. Tuon olen ratkaissut ottamalla setuppiin lisäksi erillisen choruksen, joten nyt saa ainakin choruksen minkä tahansa modulaatiomallintajan soundin kanssa yhtä aikaa. | |
![]() 28.11.2003 09:59:19 | |
Modulaatiomallintajassa ainut harmittava ominaisuus on, että voi käyttää vain yhtä soundia kerrallaa. Välillä haluaisi käyttää useampaakin soundia yhtä aikaa, mutta eipä onnistu. Tuon olen ratkaissut ottamalla setuppiin lisäksi erillisen choruksen, joten nyt saa ainakin choruksen minkä tahansa modulaatiomallintajan soundin kanssa yhtä aikaa. Aatteleppa jos siulla ois noita jokkaisija bokseja kaks. Sitten sitä vasta muljutteluja sais aikaan:) | |
![]() 28.11.2003 12:27:53 | |
Aatteleppa jos siulla ois noita jokkaisija bokseja kaks. Sitten sitä vasta muljutteluja sais aikaan:) Ei yhtään huonompi idea! Tosin, kahta delayta tai filtteriä en ole kaipaillut yhtäaikaa, mutta kaksi MM4:sta olisi aika kova! Ongelma on vaan siinä, ettei ole tilaa. Lauta on täynnä ja Floor Boardin takanakin on jo räkkikotelon kansi korokkeena ja sen päällä vielä pari pedaalia. Astetta rajumpi idea olisi pistää setuppi MIDI-ohjattavaksi ja hommaisi MM4:sen kaveriksi Modulation Pro:n... | |
![]() 28.11.2003 14:14:10 | |
Ei yhtään huonompi idea! Tosin, kahta delayta tai filtteriä en ole kaipaillut yhtäaikaa, mutta kaksi MM4:sta olisi aika kova! Ongelma on vaan siinä, ettei ole tilaa. Lauta on täynnä ja Floor Boardin takanakin on jo räkkikotelon kansi korokkeena ja sen päällä vielä pari pedaalia. Astetta rajumpi idea olisi pistää setuppi MIDI-ohjattavaksi ja hommaisi MM4:sen kaveriksi Modulation Pro:n... Joo. Eikun lontokoneen ohjaamoa rakentamaan:) Miulle on kyllä riittänyt tuo mm4 yksin kappalein. Enkä sitäkään oo kerenny kunnolla räplätä. Ostin sen vasta pari viikkoa sitten. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)