vn 25.11.2003 00:02:11 | |
---|
Onko kokemusta noista koneista ? Toimiiko ? soittamisen ilo ilman säröä on teeskentelyä !!! |
Keppi 25.11.2003 08:55:54 | |
---|
Kokeillut olen. Ei toiminut ainakaan sillätavalla, kun itse olisin toivonut... ...no ei vaineskaan;) |
skebajaba 25.11.2003 09:15:34 | |
---|
Onko kokemusta noista koneista ? Toimiiko ? riippuu varmaan siitä että mihin käyttöön tulee, varmasti toimii kotona ihan hyvin mut kovemmilla volilla voi ilmetä ongelmia... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Fortune 25.11.2003 10:05:37 | |
---|
riippuu varmaan siitä että mihin käyttöön tulee, varmasti toimii kotona ihan hyvin mut kovemmilla volilla voi ilmetä ongelmia... Kuinka niin? Onko kokemusta? Eihän sen lähtösignaalin luulisi paljoa tuumaavan siitä, miten kovaa se vahvistetaan? |
Hanok 25.11.2003 10:05:48 | |
---|
riippuu varmaan siitä että mihin käyttöön tulee, varmasti toimii kotona ihan hyvin mut kovemmilla volilla voi ilmetä ongelmia... Mitenkähän se vola nyt tähän liittyy? Tuo Variaxhan ei ole vahvistin vaan se mallintava kitara... |
skebajaba 25.11.2003 10:11:16 | |
---|
Mitenkähän se vola nyt tähän liittyy? Tuo Variaxhan ei ole vahvistin vaan se mallintava kitara... katos vitt.... sekotin sen nyt taas noihin vaffareihin... sorry... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
fenderhippi 25.11.2003 10:29:18 | |
---|
Itse kävin eilen juuri testaamassa kyseistä kitaraa paikallisessa liikkeessä, ja täytyy sanoa että mukavalta kuulosti. Eihän se referenssejä pese, mutta niin ei varmasti ole tarkoituskaan. Kaikki mallinnukset kuulostivat hyvältä korvaan, jopa akustiset soivat kauniisti. Varsinkin kun pikkasi Reso mallinnus päällä, niin soundi oli aika autenttinen. Kannattaa lukea Esa Kuloniemen arvostelu/juttu uudesta, olikohan se nyt sitten Riffi vai Rytmi lehdestä. Tube, or not tube!! |
madu 25.11.2003 12:39:42 (muokattu 25.11.2003 12:44:58) | |
---|
No tässä threadissa nyt taas klassinen esimerkki muusikoiden.netin kitarakamat alueen ongelmista. Aina joku merkki tai soitin/laite tuomitaan ilman edes henkilökohtaista kokemusta... Mulla ei ainakaan oo mitään tarvetta mennä semmoseen threadiin tunkeen kommentteja jos en tunne koko laitetta ollenkaan tai sitä edes testannut. Mitä helvetin iloa on siitä on että pitää esitellä omaa asiantuntumusta mutu pohjalta? Kiva sitten arpoa täällä onko joku oikeesti testannu laitetta vai vetääkö jollain perstuntumalla että joo romua on. Ja pahoittelut tähän offtopicista ja avautumisesta. :) EDIT: Niin tietenkin voi kommentoida testaamatta laitetta/kitaraa jos esim. perustelee kantaansa viitaten teknisiin ominaisuuksiin ja osiin jne jne. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Zarmo 25.11.2003 12:44:15 | |
---|
Kannattaa lukea Esa Kuloniemen arvostelu/juttu uudesta, olikohan se nyt sitten Riffi vai Rytmi lehdestä. Taisi olla Soundissa.
Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
Juzzu 25.11.2003 12:46:55 | |
---|
No tässä threadissa nyt taas klassinen esimerkki muusikoiden.netin kitarakamat alueen ongelmista. No mut hei, kun jossakin luki että linjakuutoset toimii ihan huonosti kovalla volalla!!! ;o) Mitenkähän Jarmo Saaren volataso. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Da Make 25.11.2003 12:47:14 | |
---|
Banjo säätökin oli aika hauskan kuulonen. Ihan jees kitara myös tuntumaltaan. Cräx, Change, Ötöm!? |
Keppi 25.11.2003 13:57:24 | |
---|
No tässä threadissa nyt taas klassinen esimerkki muusikoiden.netin kitarakamat alueen ongelmista. Aina joku merkki tai soitin/laite tuomitaan ilman edes henkilökohtaista kokemusta... Mulla ei ainakaan oo mitään tarvetta mennä semmoseen threadiin tunkeen kommentteja jos en tunne koko laitetta ollenkaan tai sitä edes testannut. Mitä helvetin iloa on siitä on että pitää esitellä omaa asiantuntumusta mutu pohjalta? Kiva sitten arpoa täällä onko joku oikeesti testannu laitetta vai vetääkö jollain perstuntumalla että joo romua on. Ketähän sä nyt oikeen tarkoitit tolla? Mä ainakin kerroin, ett mä oon sitä kokeillut! Esa Kuloniemen suusta(kynästä) ei oo negatiivista kommenttia varmaan ikinä tullukkaan?! Itse ainakin laitteita ostavanan ihmisenä kaipaisin hieman kriittisempää otetta noihin arvosteluihin, mutt se on ilmeisesti toiveajattelua?! Sellaisia arvosteluja, missä ihan oikeasti kerrotaan myös laitteiden huonot puolet. Sellaisiin vaan ei tänäpäivänä kyllä juurikaan törmää. Liekkö markkinakysymys?! ...no ei vaineskaan;) |
Fortune 25.11.2003 14:16:31 | |
---|
No mut hei, kun jossakin luki että linjakuutoset toimii ihan huonosti kovalla volalla!!! ;o) Mitenkähän Jarmo Saaren volataso. Tuo legenda taitaa juontaa juurensa ykkössarjan Flextoneihin, eritoten siihen 60w mono-malliin. Se näet todistettavasti pieree isoilla äänenvoimakkuuksilla. |
madu 25.11.2003 14:36:36 (muokattu 25.11.2003 14:37:27) | |
---|
Ketähän sä nyt oikeen tarkoitit tolla? Mä ainakin kerroin, ett mä oon sitä kokeillut! No siis en tarkoittanut nyt tässä ketään suoranaisesti, olipahan vain offtopic kommentti kun tässä threadissa jo puhuttiin Variax vahvarin äänentason riittämättämyydestä... Variaxiahan oli ja on kitara. Ja kommentin heittäjä teki vahingon joten en siitäkään nyt hernettä nenään vetänyt. Olen vain seuraillut joitakin kommentteja täällä, tyyliin "Paska vahvari kun nuo merkkix:n kamat on niin paskoja kun on tosiasissa kokemusta vain yhdestä merkkix:n kamoista tai sitten vain kuulopuhetta. No joo tämä tästä ei enempää offtopiccia. Asiaan siis... :) Onko siinä Variaxissa minkätasoinen se tuntuma, kun en ole itse päässyt testaamaan. Mitä skittaa se vastais lähinnä tatsiltaan? Arvuuttelisin jotain stratotyylistä tuntumaa.. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Guitarfreak 25.11.2003 14:59:44 | |
---|
Testasin Variaxia mielenkiinnolla joskus muutama kuukausi sitten. Omasta mielestäni Kitaran soundit on sinnepäin kohdallaan. Eli löytyy lämpöä ja sitten twangia, hevikin soundien puolesta onnistuu. Mutta... Iso Mutta! Kitaran soittotatsi oli samaa tasoa kun Ibanezin G10 sarja. Kaula tuntui omaan käteen kulmikkaalta ja ohuelta. Kaulassa oli muutenkin jotenkin epämääräinen tatsi. Muuten kitaran body oli sinnepäin. Ei sekään kuitenkaan mikään järin miellyttävä ollut. Itse hukkaisin rahani johonkin parempaan laitteeseen, kuten oikeaan akustiseen kitaraan. Mutta... Mitäs olen niin rahakas ;) (huomhuomhuom. tässäkin kirjoituksessa esitetyt pointit on vain omaa henkilökohtaista mieltymystä.) Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat |
askomiko 25.11.2003 15:19:53 | |
---|
Minustakin soittotatsi oli aika kökköinen, Squier affinity tuli mieleen. Soundeissa oli melkein ideaa, mutta en kyllä ottaisi ennenkuin puoli-ilmaiseksi. Livenä jotain ideaa voisi ollakin tuon käytössä, mutta kaikkeen muuhun soittaisin mieluummin yhdellä ehjällä peruskitaralla. Ja Vetta2:n kanssahan voi kytkeä siten että mikkivivun paikan mukaan vahvari vaihtaa myös mallinnuksiaan. Eli juurikin livekäyttöön vaikkapa tämmöinen setti: 1. telecasterin tallamikki + fender twin, 2. straton väliasento + vox ac15 3. akustinen 12-kielinen + tube preamp 4. lespaulin kaulamikki + marshall 5. straton kaulamikki + Roland JC 120. |
Hanok 25.11.2003 15:31:52 | |
---|
Ja Vetta2:n kanssahan voi kytkeä siten että mikkivivun paikan mukaan vahvari vaihtaa myös mallinnuksiaan.. Jaa... Eikö niin päin että lattialaudalla vahvistimen soundia vaihtaessa saisi samalla vaihdettua kitaraa? Minusta se vaikuttaisi kätevämmältä ominaisuudelta. |
askomiko 25.11.2003 15:54:14 (muokattu 25.11.2003 15:54:40) | |
---|
En tiedä, saattaa se niinkin päin toimi. Mutta eikös se lie kätevämpi kumminkin kitarasta päin, sehän on aina lähellä ja mukana. Onnistuu vaihto jalka monitorin päälläkin :) |
Reddie 25.11.2003 16:13:20 (muokattu 25.11.2003 16:14:17) | |
---|
Kannattaa lukea Esa Kuloniemen arvostelu/juttu uudesta, olikohan se nyt sitten Riffi vai Rytmi lehdestä. Taisi olla Soundissa. En tiedä mistään Kuloniemistä mutta uusimman Soundin E-liikkeessä siitä on ainakin sivun arvostelu. Jaa... Eikö niin päin että lattialaudalla vahvistimen soundia vaihtaessa saisi samalla vaihdettua kitaraa? Minusta se vaikuttaisi kätevämmältä ominaisuudelta. Se on juurikin noin päin. |
Keppi 26.11.2003 08:25:59 | |
---|
Onko siinä Variaxissa minkätasoinen se tuntuma, kun en ole itse päässyt testaamaan. Mitä skittaa se vastais lähinnä tatsiltaan? Arvuuttelisin jotain stratotyylistä tuntumaa.. No joo...olen hieman samoilla linjoilla, ku toi askomiko. Aika halvan tuntuinen oli. Varsinkin toi kaula tökki. Mulle ainakin kitaran tatsi merkitsee tosi paljon ja se, ett kaula on hyvä soittaa. Sen takia en oo ollu erityisen kiinnostunu näistä halpis skitoista...ja sen takia en ollut kiinnostunu tosta variaxistakaan. Sonudeista sen verran, ett oisko ollu kaks tai kolme sellasta soundia, jotaka menetteli. En mä nyt oikeesti uskonukaan, ett ne soundit ihan yks yhteen olis, mutt yllättävän kauas jäätiin. Jotenkin olivat tunkkaisia kaikki ja tosi monet oli sellasia, ett ei edes oikeen tunnistanu, mitä haettiin. Sitt eto toi, ett siinä piti vielä käyttää jotain hemmetin laatikkoa välissä. Soitin vielä Linen omalla styrkkarilla, joten todennäköisesti jollain muunmerkkisellä toimis vielä huonommin?! Muistelisin, ett se ikivanha Rolandin VirtualGuitar(?) -sydeemi vakuutti paljon enemmän. Siitä on tosin helkatin pitkä aika(10v?), kun oon sitä testannu. Eli jos on hirveästi ylimääräistä rahaa, niin miksei tollasen ostas nurkkiin pyörimään...mutt jos oikeesti on käyttökitaraa ostamassa, ni mieluummin ostaisin tuohonhintaan jonkun ihan tavan sähkiksen. Tuolla rahalla saa jo tosi hyvä soundisen pelin. ...no ei vaineskaan;) |