Anselmi 16.11.2003 21:11:24 | |
---|
Elikkä nyt tässä joululahjaksi olis tulossa uutta kepakkoa. En vaan vielä yhtään tiedä millaista Herra Joulupukki on ruennut väsäämään.. Elikkäs olis nyt pari vaihtoehtoo millasen haluisin. Ekana olis tällanen: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/136/212/khv_mmv_03.phtml ..sitten toisena vaihtoehtona olis Kirk Hammetin ESP. Se hieman yli 1000€ maksava. Mielipiteitä? Ehdotuksia? "From this day to the ending of the World, ...we in it shall be remembered, ...we band of brothers." William Shakespeare - Henry V |
HulluSimo 16.11.2003 21:15:35 | |
---|
...or still alive! Katsokaa wanted! |
Olli S. 17.11.2003 17:15:03 | |
---|
Elikkä nyt tässä joululahjaksi olis tulossa uutta kepakkoa. En vaan vielä yhtään tiedä millaista Herra Joulupukki on ruennut väsäämään.. Elikkäs olis nyt pari vaihtoehtoo millasen haluisin. Ekana olis tällanen: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/136/212/khv_mmv_03.phtml ..sitten toisena vaihtoehtona olis Kirk Hammetin ESP. Se hieman yli 1000€ maksava. Mielipiteitä? Ehdotuksia? Kummatkin erinomaisia soitettavia, mutta valitsisin ehdottomasti Hammetin. Syy: aito Floyd Rose, neck-thru-body, EMG-81, parempi muoto soittaa istuataan ja parempi ulkonäkö. Riippuu mihin on tottunut, mutta muistaakseni KH-602 oli vähän leveämpi kaula. Viimeinkin se musiikkinäyte! |
TheEvilOne 17.11.2003 17:33:26 | |
---|
Kummatkin erinomaisia soitettavia, mutta valitsisin ehdottomasti Hammetin. Syy: aito Floyd Rose, neck-thru-body, EMG-81, parempi muoto soittaa istuataan ja parempi ulkonäkö. Riippuu mihin on tottunut, mutta muistaakseni KH-602 oli vähän leveämpi kaula. No näin on. Hammetisaa on hieman leveämpi ja paksumpi kaula, mutta itse luen sen vain plussaksi. |
BlackD 17.11.2003 19:34:11 | |
---|
Kävinpä vähän koeajamassa noita ESPejä tänään. Soittelin tovin KHV MMV-03:sta ja F-200:sta. KHV MMV-03: Viimeistely siistiä ja ulkonäkö todella nätti. Kysessä oli musta valkoisilla raidoilla -versio. Talla piti vireen kammetessa. Kaula tosiaan on vähän "normaalia" paksumpi, mikä ainakin meikäläisen kourassa oli todella mukavantuntuinen tapaus. Ei siis yhtä ohut kuin Jackson/Ibanez -linjalla. Käsituntumalla kaula oli ehkä hivenen kapeampi kuin F-200:ssa, mikä lisäsi hyvää tuntumaa kohtuullisen pienille käsilleni. Erittäin helpposoittoinen aivan ylimmille nauhoille saakka, vaikka normaalisti actionini onkin hivenen matalammalla kuin tässä yksilössä. Akustinen sointi oli vahva ja kirkas, sävel tuntui soivan todella hyvin ja tuntui kuin koko kitara olisi ollut äänessä. Olin varma että tämä ei ole lehmusta, mutta nyt musamaailman sivuilta katsoin ja lehmustahan se väittäisi olevan. Pitäisi varmaan käydä uudemman kerran kuuntelemassa. Olisin ostanut, MUTTA... Ei noilla rr-tyylisillä kepakoilla vaan voi soittaa istualtaan. Oli liian luonnottoman tuntuista reisi sakaroiden välissä, samoin hihnan kanssa. Ei saanut "otetta" soittimeen, oli koko ajan epävarma olo. Seisaaltaan tilanne oli toki parempi, mutta aivan armottoman kaulapainoinen tapaus. Epävarmuus säilyi soitossa, en ole tottunut kannattelemaan koko kitaraa samalla kun koitan vääntää jotain nopeahkoa soolonpätkää. Kaulan puoleista hihnatappia pitäisi saada enemmän laitaa kohti, mutta tässä tapauksessa se tulisi ylänauhojen soitettavuuden ja kaulaliitoksen tielle. Mielestäni toivoton tapaus, hemmetin hyvä käteen ja nätti kuin mikä, mutta ei vaan voi soittaa kunnolla :P F-200: Edellisen tapaan kuin karkkikaupasta haettu, ja viimeistely priimaluokkaa. Talla pitää vireen. Ergonomia soittaessa todella hyvä, ei mitään ongelmia. Mutta tähän malliin ovat pirulaiset tunkeneet itselleni sopimattoman kaulan.. sellainen terävä D-malli siinä tuntui olevan, eikä sopinut mun käteen kovinkaan hyvin. Jäi kaipaamaan sitä "poishöylättyä" osaa kaulan takaa. Eli ohuempi kaula kuin KHV MMV-03:ssä. Kaula tuntui leveämmältä kuin KHV MMV-03:ssa, ei yhtä hyvä pienehkölle kädelleni. Akustinen sointi hyvin samantyylinen kuin lehmusrunkoisessa Charvelissani (ihme, tämähän on lehmusta!), ehkäpä hivenen voimakkaampi. Kaulaliitos täysin pyöristetty ja kaikille nauholle pääsi ongelmitta. Tähän mennessä parhain ehdokas listallani "24-nauhaa-hevinnäköinen-floikka-halpa" -sarjassa, mutta luulenpa että etsintä jatkuu. Tuontyyliseen kaulaan saattaisin tottua, tai sitten en.. Niin ja sähköisesti en näitä kokeillut ollenkaan. Jokatapauksessa EMG:n aktiivielektroniikka menisi tilalle, joten en edes vaivaudu ;) Outo reissu musakauppaan. GAS loistaa poissaolollaan.. |
BlackD 17.11.2003 19:40:11 | |
---|
Laitetaanpas heti lisää kommenttia. Tuo kalliimpi Hammettin malli on aivan tajuttoman hyvä hevikepukka. Kaula tosiaan on paksumpaa ja käteensopivampaa tavaraa kuin tavallisissa tilulilukepeissä. Samantyylinen kuin KHV MMV-03:ssä, ellen ihan väärin muista (en Hammett-malliin koskenut tällä kierroksella). On kaulaa rungon läpi, EMG:n aktiivimikkiä ja aitoa Floydia.. mutta niin on myös hintaakin. Liikaa minun tarkoituksiani ajatellen. |
Kampuzzjeah! 17.11.2003 19:43:20 | |
---|
minulla on tollanen KHV MMV-3.. miinusta tulee kaulapainoisuudesta ja mikeistä (no ei nuo huonot oo mut...ei minun mieleen) hyvä hinta/laatu suhde! |
Anselmi 19.11.2003 21:47:52 | |
---|
Kyllä mä nyt kallistun ton KH:n puolelle. Pitää vaan repiä jostain 600 euroo lisää rahaa... Ei kukaan vois heittää? :) ...mutta yksi kysymys KH-602:sta. Oon kuullu että siitä olis identtinen versio ilman noita skull kaulamerkkejä. Pitäneekö paikkansa? "From this day to the ending of the World, ...we in it shall be remembered, ...we band of brothers." William Shakespeare - Henry V |
vrajala 19.11.2003 22:30:42 | |
---|
...mutta yksi kysymys KH-602:sta. Oon kuullu että siitä olis identtinen versio ilman noita skull kaulamerkkejä. Pitäneekö paikkansa? Ei ainakaan ESP:n tämänhetkisessä valikoimassa. Hannemanin kitara on aika lähellä, joskin inan hintavampi... Juu, varmast näi, mää kysyi? |
hannlain 20.11.2003 10:39:11 | |
---|
Kyllä mä nyt kallistun ton KH:n puolelle. Pitää vaan repiä jostain 600 euroo lisää rahaa... Ei kukaan vois heittää? :) ...mutta yksi kysymys KH-602:sta. Oon kuullu että siitä olis identtinen versio ilman noita skull kaulamerkkejä. Pitäneekö paikkansa? LTD-Deluxe sarjan M-1000 olis aika samoilla rojuilla (neck-thru, EMG-81, aito Floyd-Rose, samat runko- ja kaulamateriaalit), mutta siinä on vain 1 volume, kun KH-602:ssa on molemmille mikeille oma volume. Lisäksi ulkonäöllisesti tuossa M-1000:ssa on hieman kermavaahtoa päällä (arrowhead inlayt, bindingit, see-thru black maali) ja muutama saturainen hintaa enempi. Itse mietin tuossa alkusyksystä näiden kahden välillä (kisoissa oli mukana myös Jackson Soloist SL-3), mutta päädyin sitten tuohon KH-602:een noista pääkalloista huolimatta. Oishan toi M-1000:kin ollut magee, mutta sitä ei silloin ollut Musamaailmassa näytillä ja sitä olisi pitänyt odotella pari kuukautta. Hinku oli kova, ja kun tuo KH-602 sattui just silloin olemaan liikkeessä, niin ostin sen pois kuleksimasta. Tai ei se pahemmin kerinnyt siellä kuleksimaan, kun just oli tullut eikä sitä oltu keritty edes nostamaan seinälle näytille ;) - Hannu |
Anselmi 20.11.2003 14:49:49 | |
---|
Anselmi kiittää. "From this day to the ending of the World, ...we in it shall be remembered, ...we band of brothers." William Shakespeare - Henry V |
Burn 20.11.2003 14:55:22 | |
---|
Kummatkin erinomaisia soitettavia, mutta valitsisin ehdottomasti Hammetin. Syy: aito Floyd Rose, neck-thru-body, EMG-81, parempi muoto soittaa istuataan ja parempi ulkonäkö. Riippuu mihin on tottunut, mutta muistaakseni KH-602 oli vähän leveämpi kaula. Jep jep! Noita randyja sun muita V-keppejä on pirun paska soittaa istualtaan, eikä sitä koko aikaa jaksais seisoskella... ........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties... |