Reddie 15.09.2003 23:34:22 | |
---|
Elikkä olen nyt kahlannut noi kaikki pedalboard threadit läpi ja haluan vaan nyt varmistaa että menee oikein eikä mulla kärvenny mitään. Omistan seuraavat efektipedaalit ja haluamat ampeerit on perässä: Boss DD-5 Digital Delay 65mA Boss TU-2 Chromatic Tuner 55mA Ibanez SM7 Smash Box 14mA Ibanez FZ7 Fuzz 13mA Morley Bad Horsie Wah 12mA Elikä noi kaikki yhteensä tekee 65+55+14+13+12=159mA. Eli kun mulla on Morleytä varten ostettu muuntaja joka antaa 9VDC/300mA niin voinko käyttää sitä muuntajaa noihin kaikkiin pistämällä vaan semmoisen "jatkojohdon" pedaalien väliin vai tuleeko jotain ongelmia? Mitäs se tarkoittaa kun toi Morleyn muuntaja on "regulated adapter"? Mulla olis vaihtoehtoina Bossin tai Ibanezin muuntaja jotka molemmat antaa 9V/200mA. Tarkotus olisi siis mielellään saada noi kaikki spedut toimimaan yhdellä muuntajalla jonka voi sit kätevästi pistää boardista seinään. Tilanne on traagisuudessaan koominen |
kivi 16.09.2003 00:10:11 | |
---|
Mikä vain noista muuntajista toimii. Regulated viittaa vähän parempaan muuntajaan, jossa on siis jännitteenvakaaja; ei mihin tahansa nurkkakioskin kolmen markan seinäsyylään. 300 milliampeerissa on jo kasvunvaraakin virtapiikkien varalta:-) |
thomaso 16.09.2003 08:07:25 | |
---|
Tsekkaat vaan että kaikki efektit on samaa polariteettiä eli plus ja miinus samalla tavalla. bossit ja ibat on ainaskin samoja mutta mites toi Morley? |
Reddie 16.09.2003 12:16:37 | |
---|
Tsekkaat vaan että kaikki efektit on samaa polariteettiä eli plus ja miinus samalla tavalla. bossit ja ibat on ainaskin samoja mutta mites toi Morley? Tossa on linkki siihen Morleyn sähkökaavioon: http://www.morleypedals.com/vai-1.pdf Voisiko joku kertoo mulle että onko ne plussa ja miinus samalla tavalla kun en tiedä noista yhtään mitään? Tilanne on traagisuudessaan koominen |
kivi 16.09.2003 13:03:01 (muokattu 16.09.2003 13:04:07) | |
---|
Voisiko joku kertoo mulle että onko ne plussa ja miinus samalla tavalla kun en tiedä noista yhtään mitään? Kyllä ne ainakin mun Morleyssä on ihan samalla tavalla kuin Bosseissa. No panic :-) Yleensä plusmaa tulee ongelmaksi lähinnä vanhoissa ja vanhanmallisissa fuzzeissa, Electro-Harmonixin tuotteissa ja 60-luvun reliikeissä (esim Marshall Supafuzz). Muistathan, että DC-liittimessä (Boss, Morley...) on plussa ulkolaidalla, miinus keskellä. 3,5mm plugeissa (Ibanez, DOD...) taas on plussa kärjessä ja miinus kuoressa. Tämä tieto kyllä yleensä lukeekin pedaalin pohjassa tai päädyssä. |
Reddie 16.09.2003 13:36:10 (muokattu 16.09.2003 13:37:48) | |
---|
Muistathan, että DC-liittimessä (Boss, Morley...) on plussa ulkolaidalla, miinus keskellä. 3,5mm plugeissa (Ibanez, DOD...) taas on plussa kärjessä ja miinus kuoressa. Tämä tieto kyllä yleensä lukeekin pedaalin pohjassa tai päädyssä. En mä ainakaan nähny mitään tommosta tietoa mun pedaaleissa. Eli jos noi kerta on eri päin noissa mun Iban pedaaleissa kun Bosseissa ja Morleyssa niin en voi käyttää sitä Morleyn mukana tullutta Ablexin muuntajaa kaikissa? Vai? EDIT: Kysäsenpä nyt samalla että kun oon valinnut pedaaliboardin kiinnitystavaksi tarranauhan niin kuinka ihmiset on ratkaissut sen että mihin pistää ne noissa Bossin ja Iban pohjissa kiinni? Kumitassujen päälle vai ootteko yrittäny repiä niitä pois? Tilanne on traagisuudessaan koominen |
Jabe 16.09.2003 13:42:32 | |
---|
Eikun kyllä ne tod. näk. on juuri samoin päin noissa sun speduissa. Ainakin BOSSin "kompaktispedut" ja Ibanezin vastaavan kokoiset ja -ikäiset spedut toimii samoilla muuntajilla (+ ja - on samoin päin). Kivi taisi viitata yllä semmoisiin (vanhoihin?) Iboihin, joihin virta viedään miniplugilla. Useimmissa (ainakin omassa TS9'ssä) Ibanezin speduissa on samanlainen liitin kuin BOSS kompaktispeduissa. Ja kyllä se info pitäisi löytyä joko spedun pohjasta tai ainakin manuaalista. |
Jabe 16.09.2003 13:45:50 | |
---|
... että mihin pistää ne noissa Bossin ja Iban pohjissa kiinni? Kumitassujen päälle vai ootteko yrittäny repiä niitä pois? Minä olen jättänyt Bosseissa ja vastavissa sen kumipohjan paikoilleen, ja liimannut takiastarraa sen päälle. Se on kuitenkin melko tasainen pohja ... ihan hyvin on pelittänyt. Takiaistarrassa olen laittanut sen "takiaspuolen" lautaan, ja "nukkapuolen" speduun. |
Sammakko 16.09.2003 18:10:15 | |
---|
paljonkohan noilla on mAmppeereita. oon yrittäny selvittää. -vox valvetone -boss rv-3 -proco rat II -dunlopin crybaby (perus) Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii... |
Reddie 16.09.2003 19:32:29 (muokattu 16.09.2003 19:33:11) | |
---|
paljonkohan noilla on mAmppeereita. oon yrittäny selvittää. -boss rv-3 Tolla näyttäis olevan 70mA. Lisätietoa saat kun meet tänne ja selaat vähän alaspäin oman spedun kohdalle: http://www.bosscorp.co.jp/en/compact_pedal_effects_2.html Onko muuten millanen spedu? Itteläni tosiaan on toi DD-5 ja tykkään niin maan helkutisti. Tilanne on traagisuudessaan koominen |
Vilppu 16.09.2003 21:26:25 | |
---|
Tämä nyt menee taas off-topiciksi, mutta kysytään, kun on vähän vastaava ongelma. Eli tarkoitus olisi kiinnittaa nuo Fulltonet tarranauhalla surffilautaan, mutta en haluaisi ottaa noista pedaaleista niitä kumitassuja irti. Tassut puolestaan ovat niin pienet (tassuja kun ovat :-), että niihin ei sitä tarranauhaa oikein pysty laittamaan. Ja pohjaan ei tietenkään kannata tarranauhaa laittaa tassujen takia. Yksi mahdollisuus olisi koittaa tarranauhalla "lukita" nippusiteet (ja siten pedaalit) paikalleen, mutta epäilen, että onko tuo tarpeeksi tukeva liitos? Onkos kellään heittää muita & parempia ehdotuksia tai onko kokemusta tuosta ideasta? EDIT: Kysäsenpä nyt samalla että kun oon valinnut pedaaliboardin kiinnitystavaksi tarranauhan niin kuinka ihmiset on ratkaissut sen että mihin pistää ne noissa Bossin ja Iban pohjissa kiinni? Kumitassujen päälle vai ootteko yrittäny repiä niitä pois? Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
kivi 16.09.2003 21:51:10 | |
---|
mutta epäilen, että onko tuo tarpeeksi tukeva liitos? Onkos kellään heittää muita & parempia ehdotuksia tai onko kokemusta tuosta ideasta? Parempi idea: tee päällekkäin liimatuista pahvilevyistä "telakointiasema" johon vuolet tassuille kolot. Telakointiaseman voit joko liimata lautaan tai pedaaliin - tai vaikka laittaa tarranauhat molemmin puolin. Mulla oli jotain epäkokoisia Rockmaneja räkissä kiinni aikoinaan noin - tosin karhuntarralla eikä velcrolla. Hm. Mun käytössäni tarranauha joustaa liikaa, joten mulla on pedaalit kiinni pohjaruuveistaan mustaksi maalatuissa reikäpeltinauhan pätkissä, jotka sitten on ruuvattu lautaan. Autossa on kyllä tuhkakupit ja muut kiinni velcrolla. |
Vilppu 16.09.2003 22:07:35 | |
---|
Parempi idea... Tuohan on nerokas idea. Ja samalla todella yksinkertainen. Kiitos ja kumarrus. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |