P-Nut 26.08.2003 20:27:58 | |
---|
Eli olen nyt ostamassa stratocasteria. Kävin tänään kokeilemassa Fender Highway 1 Stratoa. Kitara olisi muuten todella hyvä ja laadukas paitsi, että sen kaula oli todella paksu. Samaan hintaan saisi myös näitä mexico stratoja. Mietin vaan, että mikä niissä on niitä hyviä -ja huonoja puolia ? Kertokaa te keillä on tietoa. Kyllä se siitä kun vähän potkii |
zorro 26.08.2003 21:10:55 | |
---|
mikä niissä on niitä hyviä -ja huonoja puolia ? Kertokaa te keillä on tietoa. Mulla saa aina tarkistaa vireen biisien välein. (mutta johtuu varmaa siitä että mulla on se kampi valmius asennossa) jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Hannu H. 26.08.2003 21:30:16 | |
---|
Juu ilman kampea pitää vireen ihan kiitettävästi... Hyvin on tuo toiminut. Mikit kyllä vaihdan joskus kun rikastun... |
esko 26.08.2003 21:56:48 | |
---|
kaverilla on tollanen fenkun mexico strato, millä mä oon joskus soitellu. tosiaankin se on niin, että jos ei kampea käytä, niin vire pysyy tarpeeks hyvin. kammen kanssa se sit menee epävireseen paljonkin helpommin. mikit on tietysti ne ainoot, mitkä vois vaihtaa tolta seisomalta parempiin. mahtaakohan ne olla fendrin omat? valistakaa mua, en tiedä. mut kantsii kokeilla ite, niin saa parhaan tuntuman siihen kitaraan. |
zorro 26.08.2003 22:11:15 (muokattu 26.08.2003 22:11:59) | |
---|
mutta minulle se kaula ja "soittotatsi" tuossa kitarassa on erinomainen. aivan helvetin mukava soittaa EDIT- kirjotusvirhe jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Shaft 26.08.2003 22:36:57 | |
---|
Kitara olisi muuten todella hyvä ja laadukas paitsi, että sen kaula oli todella paksu. Jengi on ilmeisesti tottunut soittamaan aika kukkakepeillä. Itse en kutsuisi tuota kaulaa erityisen paksuksi. Makuasioitahan nämä tietysti ovat. Paksuun kaulaan en uusissa Fendereissä ole juuri törmännyt- poikkeuksina vanha Jeff Beck-malli ja jotkut (lähinnä custom shop) reissuet. Nuo classic-sarjan mexicostratot ovat ihan asiallisia pelejä hintaan nähden. Kaulan elämisen kanssa voi tulla kuulemani mukaan pieniä ongelmia. Kyllä nuo kammellisetkin saa huolellisella säätämisellä pitämään vireen aika hyvin. |