Aihe: Neuvokaa kitaraviritinta
1
Arseska
19.07.2003 23:35:20

Niin, eli kitaraviritin pitaisi hommata ja nyt tarvitsisin ehdotuksia mihin rahani sijoittaa. Sellainen suhteellisen perus versio, joka ei kuitenkaan ole aivan paska.

Ja laitetaan tahan viela tallainen, eli mita mielta olette tuosta virittimesta? -> http://www.brookmays.com/prod_disp.asp?itemnum=QT11
Skywalker
19.07.2003 23:40:10
Ainaki Oulun musiikkikullaksessa makso 30e mielestäni hyvä viritin.. en ny muista merkkii.
Punk ko vittu!
Miikathebest
20.07.2003 00:21:26

Ibanezin "perus" mittaria en ainakaan suosittele. Omani sekosi tässä joku aika sitten aivan täydellisesti.

ps. olisikohan sitä enää mitenkään mahdollista pelastaa?
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Gypsy
20.07.2003 00:29:37 (muokattu 20.07.2003 00:29:54)
Ei sitä viritysmittaria tarvi. Mutta jos välttämättä haluaa niin ei mitään halpaa lelua
shcircus
20.07.2003 00:37:49
BASISTIA tarvitaan hkin seudulle!
Gypsy
20.07.2003 00:46:11 (muokattu 20.07.2003 00:49:32)
littlemick
20.07.2003 00:57:45
joo noilla halvoilla viritysmittareilla
ei tee yhtään mitää, korvalla saa paljon
tarkemmin viritettyä, mullakin on ollu
tollanen gt-3 ja muita 20-50 e hintaluokassa
olevia mittareita ja ikinä niillä ei oo saanut
viritettyä tarkasti.
Miekkonen
20.07.2003 01:10:05
Osta ryöstökullaksesta semmone digitaalinäyttönen körkki ja pyyä vähä alennusta niin saat sen 20€

Tuo ei sit oon romanttine virriitin.
kivi
20.07.2003 01:13:03 (muokattu 20.07.2003 02:05:50)
Hmm, halvat virittimet on ottaneet aimo askelen eteenpäin, mitä mä huomaan. Tosin tuosta esitellystä Korgin halvasta kalapuikkovirittimestä on ihan samat kokemukset... mutta eipä se ookaan uusinta uutta.

Ostin talouteemme kaksi kappaletta Korgin kromaattisia CA-30 -virittimiä, ja oon ollut hyvin tyytyväinen. Ainoa miinus tulee siitä, etteivät oo lavakelpoisia kun nestekidenäytössä ei oo takavaloa eikä virtalähteelle oo liitäntää. Mutta hinta on jossain 20-30 euron paikkeilla; ei paha. Tuntuvat jopa tarkemmilta kuin vanha darthvaderinnäköinen Yamahan pro- stagevirittimeni, joka aikanaan maksoi markoissa liki tonnin.

Lavakelpoisista virittimistä Bossin mittaripalikka, onkse TU-12 (?) on hyvä ja kohtuuhintainen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
LaXu
20.07.2003 01:46:00 (muokattu 20.07.2003 01:46:56)
Meikäläisellä on käytössä Seikon kromaattinen ST-747 viritin. Mielestäni se on ihan riittävän tarkka ollut, selvästi parempi kuin Ibanezin vastaava. Ei kuitenkaan sovi keikkakäyttöön, sillä se syö jonkin verran soundia jos se on ketjussa mukana. Joku strobe-mittari olisi tietysti rautaa, mutta maksavat aika järkyttävän paljon (tietääkö kukaan miksi?).
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
kivi
20.07.2003 01:58:51 (muokattu 20.07.2003 02:12:15)
Joku strobe-mittari olisi tietysti rautaa, mutta maksavat aika järkyttävän paljon (tietääkö kukaan miksi?).

Eri toimintaperiaate; stroboskooppi mittaa kahta taajuutta vilkkumisesta (en osaa selittää, kun en tiedä ihan tarkkaan itsekään).

Nää tavalliset mittarit vertaa kvartsikiteen värähtelyyn, mikä on helppoa ja halpaa ja verrattain oikein, mutta kvartsin värähtelytaajuus muuttuu lämpötilan myötä, eli mittari näyttää ennen lämpeämistään hiukan eri kuin jonkun aikaa päällä oltuaan. Ongelmasta selviää pitämällä mittarin koko ajan samassa paikassa, koko ajan päällä (jos patteri kestää).

Stagevirittimet, sellaiset koko ajan päällä olevat räkkihärvelit, on hyvä kompromissi. Ne pitävät kiteen tasalämpöisenä päällä ollessaan, ja ovat siis huomattavan tarkkoja.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
LaXu
20.07.2003 02:49:46
Nää tavalliset mittarit vertaa kvartsikiteen värähtelyyn, mikä on helppoa ja halpaa ja verrattain oikein, mutta kvartsin värähtelytaajuus muuttuu lämpötilan myötä, eli mittari näyttää ennen lämpeämistään hiukan eri kuin jonkun aikaa päällä oltuaan. Ongelmasta selviää pitämällä mittarin koko ajan samassa paikassa, koko ajan päällä (jos patteri kestää).

Tätäpä en tiennytkään. Miten kauan noiden sitten pitäisi lämmetä, jotta näyttäisivät tarkan lukeman?
Olli S.
20.07.2003 11:10:22

Meikäläisellä on käytössä Seikon kromaattinen ST-747 viritin. Mielestäni se on ihan riittävän tarkka ollut, selvästi parempi kuin Ibanezin vastaava. Ei kuitenkaan sovi keikkakäyttöön, sillä se syö jonkin verran soundia jos se on ketjussa mukana. Joku strobe-mittari olisi tietysti rautaa, mutta maksavat aika järkyttävän paljon (tietääkö kukaan miksi?).

Mulla on tollanen samanlainen Seiko. Paljon maksoit omastas? Tuota ei tule oikeastaan paljoa käytettyä, muuta kuin keikalla ja harkoissa. Kotikäyttöön mulla on mallintavaan integroitu ihan riittävän tarkka.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
LaXu
20.07.2003 12:31:35
Mulla on tollanen samanlainen Seiko. Paljon maksoit omastas? Tuota ei tule oikeastaan paljoa käytettyä, muuta kuin keikalla ja harkoissa. Kotikäyttöön mulla on mallintavaan integroitu ihan riittävän tarkka.

Ei mitään muistikuvaa, siitä on sen verran monta vuotta kun tuli tuo ostettua.
Kimble
20.07.2003 12:33:39
Voisin suositella BOSSin TU-2 viritinpedaalia. Helppo käyttää, 4 modea kitaralle ja 3 bassolle yms. Olen erittäin tyytyväinen. Bossin sivuilta löytynee tarkat speksit.
Te olette muuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)