Aihe: Nuppi ritisee ja rätisee
1
MikeS
04.07.2003 14:14:31
Terve! Mulla on tällainen päänvaiva ollut jo kauan: mun Selmer 50W Treble 'n' Bass -nuppi rätisee itsekseen. Siitä kuuluu sellaista vähän samanlaista ääntä kuin huonoista piuhoista, ja välillä kuuluuu pientä pauketta ja suhinaa. Eikä tuo johdu piuhoista/kitarasta/putkista/kaiutinkaapista. Ongelma ei ole mitenkään akuutti, mutta pidemmän päälle hieman kiusallinen.

Käytin nupin asiantuntijan huollossa reilu vuosi sitten, mutta tosta ei ollut puhetta silloin kun en muistanut mainita. Huollossa vahvistin käytiin perusteellisesti läpi, ja huonot osat vaihdettiin uusiin, tehtiin turvatarkastus ja muuta perusteellista. Mikä ihme siinä vielä rätisee? Pahiten se tuntuu rätisevän ennen soittamisen aloittamista. Vahvistimen lämmettyä rätinä yleensä vähenee. Ymmällä olen, apua!

MIKKO
Antti1
04.07.2003 14:26:02
Likaa potikoissa? Elektroniikanpuhdistusspray?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
wicked child
04.07.2003 14:41:43

Likaa potikoissa? Elektroniikanpuhdistusspray?

jep, potikat vois olla aika hyvä syy. Sama vika ollut joskus itsellänikin. Potikat uusiks, tai sitten auki ja puhdistus.
Stay heavy as hell in the night...
MikeS
04.07.2003 14:41:50
Juu, tosta mahdollisesta potikka-syystä mä olenkin joskus kuullut. Voiko se olla se syy, vaikka rätinä kuuluu vaikka potikoita ei kääntelekään? Miten saan korjattua (ohjeet rautalangasta kitoosss)?
wicked child
04.07.2003 14:53:49

Juu, tosta mahdollisesta potikka-syystä mä olenkin joskus kuullut. Voiko se olla se syy, vaikka rätinä kuuluu vaikka potikoita ei kääntelekään? Miten saan korjattua (ohjeet rautalangasta kitoosss)?

Voi rätistä, ainakin mulla rätisi kun master volume potikka oli huonossa hapessa.

Elikkäs potikka pitää avata ja putsata. Niistä lähtee yleensä metallinen takakuori irti kääntämällä kiinnitys "nipsut" varovasti auki. Kaippa sen vois sitten putsata jollain puhdistus spraylla, itse oon ne paremman puutteessa pyyhkässyt korvapuikolla tai vast. Sitten vaan koppa takas potikkaan ja pitäis toimii. Riskikään ei oo kovin suuri koska, uudet potikat ei paljon maksa.

Vahvistinhan pitää tietysti tod. näk. avata, että saat ne potikat irti. Jos et oo ikinä avannut, niin sanomattakin selvää, että kannattaa edetä hitaasti...
Stay heavy as hell in the night...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)