Aihe: Fender Hotrod Deluxen putket
1
Juutas
10.06.2003 15:43:58
Vaihdatin tuossa taannoin Hotrodiin kaikki putket kerralla. Ennestään siellä on GT:n putket, joita joku tietäväinen väitti Sovtekin valmistamiksi. Vaihtaja kauppasi innokkaasti (kalliimpia) Ruby Tubesin putkia Sovtekin sijaan, joten menin hypetykseen mukaan.

Nyt kuukauden kuulostelun jälkeen tuntuu siltä kuin soundi olisi muuttunut jotenkin aikaisempaa tummemmaksi mutta vastaavasti tanakammaksi. Itse tykkäsin vanhasta kirkkaahkosta ja mid-voittoisesta soundista enemmän. Nyt mietin, että onko ero todella putkissa, vai onko pahin painajaiseni käynyt toteen ja vahvarin elementti on paskana.. =( (Ei kai nyt sentään.)

Eli kaikki joilla on kokemusta Ruby Tubesista tahi Sovtekista yms. tässä yhteydessä, sopii kertoa kokemuksista.
Mikko Kankaanpää
10.06.2003 16:06:44

Vaihdatin tuossa taannoin Hotrodiin kaikki putket kerralla. Ennestään siellä on GT:n putket, joita joku tietäväinen väitti Sovtekin valmistamiksi. Vaihtaja kauppasi innokkaasti (kalliimpia) Ruby Tubesin putkia Sovtekin sijaan, joten menin hypetykseen mukaan.

Nyt kuukauden kuulostelun jälkeen tuntuu siltä kuin soundi olisi muuttunut jotenkin aikaisempaa tummemmaksi mutta vastaavasti tanakammaksi. Itse tykkäsin vanhasta kirkkaahkosta ja mid-voittoisesta soundista enemmän. Nyt mietin, että onko ero todella putkissa, vai onko pahin painajaiseni käynyt toteen ja vahvarin elementti on paskana.. =( (Ei kai nyt sentään.)

Eli kaikki joilla on kokemusta Ruby Tubesista tahi Sovtekista yms. tässä yhteydessä, sopii kertoa kokemuksista.

Jotkut GT:n putket on sovtekin valmistamia. Ruby Tubes ei myöskään valmista itse putkia vaan lyö omat leimat päälle.

Mielestäni ei kannata maksaa ylinmääräistä GT:lle, Ruby Tubes:lle, Mesa Boogielle jne. noista leimoista. Sovitettuja ja valittuja putkia saa edullisemminkin.

Mielestäni hyviä putkia löytyy lähes joka merkiltä. 6L6GC ja EL34 Svetlana on paras, JJ myös hyvä. EL84:ssa JJ ehkä paras (kuulemma EI) ja sovtek:t ok. ECC83:ssa JJ:t, EH:t, sovtek 12AX7LPS hyviä jne. Lisäksi monet NOS putket...

Valinnan varaa löytyy, kannattaa kokeilla eri merkkejä ja todeta itse mikä on paras.

t. Mikko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)