re infecta 28.05.2003 10:41:12 | |
---|
Miten tulisi V-Amp II kytkeä trankkucomboon, jossa on send- ja return-liitännät efektiä varten? Mitä johtoja tarvitsen? Itselleni nuo send- ja return-liitännät eivät sano mitään.. Haluan käyttää V-Ampin efektejä ja ohittaa niillä combon omat. Lisäksi combossa ei ole sisääntuloa cd-soittimelle, mutta V-Ampissahan on aux-in. Voisinko siis jotenkin saada tämän avulla cd-soittimen kuulumaan combon kautta ja harjoitella samalla kitaraa sen päälle? Jos ostan V-Ampista midijohdon äänikortin midi-liitäntään, voin hallita V-Ampin bankeja Behringerin ohjelmalla. Mahdollistaako midijohto myös kitaran nauhoittamisen tietokoneelle ja sen että kitara kuuluisi tietokoneen kajareista? Vai kulkeeko midi-johdossa vain "ohjauskäskyjä"? Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything |
lxi 28.05.2003 10:45:42 | |
---|
Jos ostan V-Ampista midijohdon äänikortin midi-liitäntään, voin hallita V-Ampin bankeja Behringerin ohjelmalla. Mahdollistaako midijohto myös kitaran nauhoittamisen tietokoneelle ja sen että kitara kuuluisi tietokoneen kajareista? Vai kulkeeko midi-johdossa vain "ohjauskäskyjä"? MIDI on pelkkää ohjauskäskyä. Äänittämisen voit hoitaa vetämällä piuhat line out -lähdöistä äänikortin line in -liitäntään. |
Absoluto 28.05.2003 10:48:11 | |
---|
Miten tulisi V-Amp II kytkeä trankkucomboon, jossa on send- ja return-liitännät efektiä varten? Mitä johtoja tarvitsen? Itselleni nuo send- ja return-liitännät eivät sano mitään.. Haluan käyttää V-Ampin efektejä ja ohittaa niillä combon omat. Laita V-amp kiinni pelkkään return liitäntään ja laita kitara V-ampin inputtiin. Sitten combon fx-mix säätö täysille. Lisäksi combossa ei ole sisääntuloa cd-soittimelle, mutta V-Ampissahan on aux-in. Voisinko siis jotenkin saada tämän avulla cd-soittimen kuulumaan combon kautta ja harjoitella samalla kitaraa sen päälle? Voi. Laitat vaan cd-soittimen ulostulon V-ampin Aux liitäntään. Itse otin ulostulon kannettavan cd:n kuuloke liitännästä. Jos ostan V-Ampista midijohdon äänikortin midi-liitäntään, voin hallita V-Ampin bankeja Behringerin ohjelmalla. Mahdollistaako midijohto myös kitaran nauhoittamisen tietokoneelle ja sen että kitara kuuluisi tietokoneen kajareista? Vai kulkeeko midi-johdossa vain "ohjauskäskyjä"? Midi johdolla ei voi äänittää, siinä kulkee vain niitä ohjauskäskyjä. Itse en kyllä ole midiä saanut toimimaan. Joku viisaampi voi neuvoa siitä. "my mommy is better than your mom and your dad too" |
re infecta 28.05.2003 11:30:50 | |
---|
Laita V-amp kiinni pelkkään return liitäntään ja laita kitara V-ampin inputtiin. Sitten combon fx-mix säätö täysille. Tämä hoituu siis ihan normaalilla mono-6mm kitarapiuhalla? Voi. Laitat vaan cd-soittimen ulostulon V-ampin Aux liitäntään. Itse otin ulostulon kannettavan cd:n kuuloke liitännästä. Hyvä, näin ajattelinkin. Midi johdolla ei voi äänittää, siinä kulkee vain niitä ohjauskäskyjä. Ja sama tässä. :)
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything |
Absoluto 28.05.2003 11:40:03 | |
---|
Tämä hoituu siis ihan normaalilla mono-6mm kitarapiuhalla? Joo. Ihan tavallisella kitarapiuhalla homma toimii. Sen verran tuosta Fx lenkistä että jos käytät vain V-ampin efektejä etkä ollenkaan vahvistinmallinnuksia niin sitten sitä ei kyllä kannata mun mielestäni laittaa efektilenkkiin vaan suoraan kitaran ja vahvistimen väliin. Kytket vain V-ampista preamp bypass:n päälle ja poista kaappimallinukset. Oletin aiemmassa vastauksessani että haluat käyttää V-ampin vahvistin soundejakin.
"my mommy is better than your mom and your dad too" |
Jaz 28.05.2003 12:07:54 | |
---|
Midi johdolla ei voi äänittää, siinä kulkee vain niitä ohjauskäskyjä. Itse en kyllä ole midiä saanut toimimaan. Joku viisaampi voi neuvoa siitä. Mä laitoin toissapäivänä vampin koneeseen kiinni midikaapeleilla. Molemmista vaan samat midikanavat, eikä muuta konffausta tarvita. Vampissa on oletuksena kanava 1 ja softassa kakkonen, eli vaihdat softasta kanavan kakkoseksi. Efektien editointi on tosi kätevää tehdä peeceellä. Laita Auto-audit päälle ja voit vaihtaa soundiakin hiirellä klikkaamalla..
|
Absoluto 28.05.2003 12:18:44 | |
---|
Mulla ongelmana Midissä on äänikortin SB Audigy platiniumin kaksi midi liitäntää, joista V-ampin softa ei tunnista kuin toisen, tietysti sen väärän. En ole keksinyt konstia muuttaa softan oletus porttia kun sen mukaan koneessa ei ole kuin yksi portti. Minkäs siinä sitten teet? "my mommy is better than your mom and your dad too" |
Crackis 28.05.2003 14:34:30 | |
---|
Ängetään tämä nyt tännekkin: Miten kytskette V-ampin koneeseen jos äänikortissa ei ole midi-liitäntää? USB:n kautta pitäisi onnistua, mutta aika suolaisen hintasia on nuo adapterit mitä tuosta into-luthmanin esitteestä katoin. Eli onko vielä jotain muita mahdollisuuksia kuinka tuon v-ampin saisi kytkettyä koneeseen? |
Jaz 28.05.2003 15:26:39 | |
---|
Ängetään tämä nyt tännekkin: Miten kytskette V-ampin koneeseen jos äänikortissa ei ole midi-liitäntää? USB:n kautta pitäisi onnistua, mutta aika suolaisen hintasia on nuo adapterit mitä tuosta into-luthmanin esitteestä katoin. Eli onko vielä jotain muita mahdollisuuksia kuinka tuon v-ampin saisi kytkettyä koneeseen? Jos sulla on äänikortissa peliportti, niin siihen saa sellaisen midiadapterin.. En tiedä hintaa, mulla tuli rattiohjaimen mukana joskus kyseinen adapteri. |
Crackis 28.05.2003 16:53:32 | |
---|
Jos sulla on äänikortissa peliportti, niin siihen saa sellaisen midiadapterin.. En tiedä hintaa, mulla tuli rattiohjaimen mukana joskus kyseinen adapteri. Ei tuokaan toimi. Kokeiltu on. Ei kone silti löydä tuota vamppia.
|
kalkkuna 28.05.2003 16:59:51 | |
---|
Miten tulisi V-Amp II kytkeä trankkucomboon, jossa on send- ja return-liitännät efektiä varten? Mitä johtoja tarvitsen? Itselleni nuo send- ja return-liitännät eivät sano mitään.. Haluan käyttää V-Ampin efektejä ja ohittaa niillä combon omat. Itellä menee efx-loopin sendistä v-ampin line-outtiin, onko tämä siis se paras tapa? |
Jaz 28.05.2003 17:19:43 | |
---|
Ei tuokaan toimi. Kokeiltu on. Ei kone silti löydä tuota vamppia. Onhan sulla midi portit enabloitu? Mulla oli ainakin biosista midi in disablella eikä sen takia toiminut aluksi.
|
re infecta 28.05.2003 19:50:02 | |
---|
Sen verran tuosta Fx lenkistä että jos käytät vain V-ampin efektejä etkä ollenkaan vahvistinmallinnuksia niin sitten sitä ei kyllä kannata mun mielestäni laittaa efektilenkkiin vaan suoraan kitaran ja vahvistimen väliin. Kytket vain V-ampista preamp bypass:n päälle ja poista kaappimallinukset. Oletin aiemmassa vastauksessani että haluat käyttää V-ampin vahvistin soundejakin. Ööö... siis haluan että V-amp hoitaa sekä efektit että kaappimallinnukset. Combo toimii vain kaiuttimena, ei muuta. Miten tässä tapauksessa johto kytketään? Mikä tila V-Ampiin asetetaan (nyt kuullokkeilla on S1)? Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything |
re infecta 13.06.2003 11:36:34 (muokattu 13.06.2003 11:37:41) | |
---|
Kesällä lämpimillä ilmoilla ukkoset ovat varsin yleisiä, ja virtapiikki voi kulkea verkossa kilometrejäkin ja tuhota mahdollisesti verkkoon kytketyn vahvistimen, multiefektilaitteen tms. Pelkästään maadoitettu pistoke ei riitä suojaksi. Lisäksi sähköverkossa esintyy myös muitakin kuin salaman aikaansaamia virtapiikkejä. Käytättekö te treenikämpän tai kodin kitarakamojen suojana ylijännitesuojia? No illusions remain / Silence conquers us all / Solitude the only reality |
Absoluto 13.06.2003 12:01:24 | |
---|
Ööö... siis haluan että V-amp hoitaa sekä efektit että kaappimallinnukset. Combo toimii vain kaiuttimena, ei muuta. Miten tässä tapauksessa johto kytketään? Mikä tila V-Ampiin asetetaan (nyt kuullokkeilla on S1)? No laitat V-ampin efekti lenkin returniin ja kitaran V-amppin inputtiin, väännä vielä FX-mix säätö vahvistimesta täysille ja se on siinä. Tila S1 on ihan hyvä mutta koita vaikka kaikki mahdollisuudet, ei se siitä rikki mene jos kokeilee. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
re infecta 16.06.2003 13:01:47 | |
---|
Kytket vain V-ampista preamp bypass:n päälle ja poista kaappimallinukset. Ää.. Luin manuskan, mutta ei silmään sattunut miten tuon bypass:n saa päälle? Olen kytkenyt V-ampin kitaran ja combon väliin. Haluan sitenkin käyttää V-ampin efektejä, mutta en mitään mallinnuksia. Combossa mono-input. Käytän tilaa L2, jossa ei ole kaappimallinnuksia. Onko tämä hyvä tila? Agnostikon rukous: "Oi Jumala, jos on olemassa jumala, pelasta sieluni, jos minulla on sielu." - Ernest Renan |
Absoluto 16.06.2003 13:08:47 | |
---|
Ää.. Luin manuskan, mutta ei silmään sattunut miten tuon bypass:n saa päälle? Ulkomuistista heittäisin että painat yhtäaikaa Tuner- ja Taptempo nappeja niin Bypass on aktivoitu. Olen kytkenyt V-ampin kitaran ja combon väliin. Haluan sitenkin käyttää V-ampin efektejä, mutta en mitään mallinnuksia. Combossa mono-input. Käytän tilaa L2, jossa ei ole kaappimallinnuksia. Onko tämä hyvä tila? Joo on hyvä ellei jopa paras tila. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
re infecta 16.06.2003 13:32:54 | |
---|
Ulkomuistista heittäisin että painat yhtäaikaa Tuner- ja Taptempo nappeja niin Bypass on aktivoitu. Danke! Agnostikon rukous: "Oi Jumala, jos on olemassa jumala, pelasta sieluni, jos minulla on sielu." - Ernest Renan |