Aihe: Nobelsin efektit
1
Tomtom
09.05.2003 14:22:06
Osaiskos joku kertoa kokemuksia noista Nobelsin efekteistä. Ilmeisesti niitä ei tunneta ihan "klassikko-vintage" kamana kuten TS:iä tai MXR:iä tai muita vastaavia, mutta ei kai ihan Danojen tyyppisinä budjettilootinakaan? Hemmolla taisi olla näitä aikamoinen rivi? Näköjään tremoloa olisi torilla myynnissä edulliseen hintaan ja sehän ehkä jopa sopisi lautaan. Vielä kun änkeän samalle lankulle Small Stonen ja vaihdan Coolcatin Small Cloneen, niin eiköhän niillä sitten (taas vähän aikaa)..

Mutta jos omaatte Nobelseja, niin olis kiva tietää kokemuksia?
zorro
09.05.2003 14:37:30
Näyttäisi ainakin noita vipuja löytyvän tuosta tremolosta...
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Jabe
09.05.2003 14:59:21 (muokattu 09.05.2003 15:14:32)

Minulla on itselläni tuo Nobelsin tremolo. Se on ihan mukiinmenevä verme. Hyvää on ainakin se, että aaltokuviota saa itse vaihtaa kytkimestä. (Tosin itse käytän melkein aina sitä "kulmikkainta" soundia). Pienenä miinuksena on mielestäni nopedensäätöpotikan herkkyys ja huono tuntuma. Tarkoitan sitä, että halutun nopeuden säätämiseksi saa potikkaa hieroa aika tarkasti ... mutta en oikeastaan tiedä onko muut tremolot sen parampia tämän suhteen.

Jos halvalla saat, niin osta pois. Yli 50 euroa ei kandee maksaa.

edit: typoja
Tomtom
09.05.2003 15:06:42
Mulla puuttuu tremolo- kokemuksia nimenomaan livekäytöstä. Räkkipuolella löytyy kyllä vaikka mitä, mutta livenä kun on tuo lankku mukana ja tulee vedeltyä jonkun verran esim. Beatlesia ja vastaavaa (ja ehkä joutuu tunnustamaan että myös hääkeikkaa on tehtävä,) niin tremololla voisi hyvinkin olla käyttöä?
..näinhän se siis on. Tai siis..hetkonen, mikäs se kysymys olikaan..?
Jabe
09.05.2003 15:12:50

Juuri huttukeikkoja varten minäkin tremolopalikan hankin. Tuo Nobels on ollut ihan ok, mutta suoraan sanottuna en ole muita juuri testaillut. Parasta tremolosoundia olen saanut irti vanhoista Fendercomboista, joissa on tremolo sissänrakennettuna. En tiedä pääseekö millään spedulla yhtä hienoon soundimaailmaan.

Niin, Nobelssissa on myös se hauska juttu, että siinä on valmiina remote control -jakki. Eli jos haluat vaikkapa kokeilla tremoloa styrkkarin loopissa, niin voit millä tahansa standardi on/off -jalkakytkimellä polkea sen pois ja päälle. (Ei tarvi vetää piuhaa efektilähdöstä lavaan eteen ja takaisin ... lyhyet piuhat ja tremolo vaikka combon päälle piisaa.)
hemmo
09.05.2003 15:38:59

Tremolo on ihan must lautaefekti.

Nobelsin tremolon parhaita puolia on:
- erillinen volumesäätö (saa tarvittaessa "esiin" sen tremolon)
- tarpeeksi nopea, tarvittaessa
Miinuspuoli voisi olla, että efekti ei ehkä ole toisten mielestä riittävän jyrkkä, ns. helikopteri voi puuttua. Säätöjä on kivasti ja toneakin voi säätää.

Minusta legendaarisin helikopteritremolo lähtee Shallerista, jossa kuitenkin esiintyy selkeä tason pudotus, kun polkaisee päälle. Olen tarvinnut säröä boostaamaan, jotta kuuluu.

Nobelsin on ihan ok halpoja perusefektejä, ei mitään erityisen huippuja, paitsi ehkä Bass Overdrive.

Aknedootti: Ostin F-musan poistomyynnistä halavalla sellaisen 3-potikkaisen Nobels Distortionin, jonka tone-potikka oli vääntynyt. No, kuitenkin juuri tuo huonosti toimiva tone sai aikaan just eikä melkein sen aivan loistavan botnekkaan TS-saundin. Harmitti hitosti, kun potikka melkein oitis korjaantui itsestään (!) ja huippusaundi katosi.
Lisää säröä, pyydän!
L_Laiho
11.05.2003 19:56:33
Sen mitä mä tiiän Nobelsin distortion(semmonen 3 potikkanen keltanen pedaali en muista mallii) on todella surkea...Sama,ku sulla ois huonokuntonen piuha!Testasin koulus ja saattaa tietty olla et se on muuten rikko tai jotaa!
?_LEgSA_?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)