Minulla on tuollainen Kiinalainen vähän yli 200 egen Farida, siinä kivan tumma sointi mutta kun nyt taas innostuin välillä akustisesta niin millaisilla kielillä minkä paksuisilla saisi mehevimmät äänet? Ja onko joku merkki ylitse muiden? Samalla täytyy tallaa laskea jonkun verran, en tiedä onko vähän antanut periksi vai oliko tuollainen, on ollut vähällä soitolla muutaman vuoden.. Ai tähänks riville? |
No parhaan vastauksen saattaisit saada tuolta akustiset kitarat palstalla, mutta sanoisin että oman kokemukseni mukaan pronssikielet soi vähän kirkkaammin ja fosforipronssi ehkä vähän tummempi soinniltaan tai ainakin käsittelyäänet pehmeämmät..... en tiiä, makuasioitahan nämä. Kielten paksuus taas riippuu kitarasta, herkkä kitara soi vähän ohuemmillakin kielillä ja paksumpi kieli vaatii enemmän energiaa jonka se sitten välittää kanteen. Paksut kielet ovat myös helposti tummempisointiset kuin ohuet. Jos kielet tuntuu olevan korkealla, niin kannattaa tsekata kaulan notko ja sen jälkeen tallaluu ja satula. No tässä tämä minun viisipenniseni..... kohta joku tulee sanomaan ettei se kylläkään näin mene, mutta teet itse niin siinä sitten opit. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele |