McLeach 29.12.2022 13:12:14 | |
---|
Nyt loppui omat googletaidot. Eli mahtaako löytyä hyväsoundista ja pienehköä reverb-pedaalia, jossa olisi muutama presettipaikka. Ja vielä niin, että niitä voisi jalalla lennosta vaihtaa. Strymonin laitokset eivät mahdu lautaan. Pari vaihtoehtoa on, joihin saa kaksi eri soundia tallennettua, mutta kolme-neljä olisi kiva. |
Pinewood 29.12.2022 13:17:36 | |
---|
|
McLeach 29.12.2022 13:23:38 (muokattu 29.12.2022 13:24:15) | |
---|
Pinewood: Tämmöinen Flamma ainakin löytyy. Ei mitään henkilökohtaista kokemusta. https://www.thomann.de/fi/flamma_fs02_reverb.htm Ei taida saada jalalla presettiä vaihdettua, vaan tuon pikkusen nappulan kautta käsin. Mutta samalla taisin löytää ratkaisun eli Alexanderin Space Forcen. Kukas myis mulle? |
samiko 29.12.2022 13:47:57 | |
---|
McLeach: Ei taida saada jalalla presettiä vaihdettua, vaan tuon pikkusen nappulan kautta käsin. Mutta samalla taisin löytää ratkaisun eli Alexanderin Space Forcen. Kukas myis mulle? Sitten on vielä ainakin Mooer R7 X2 Reverb, mutten tiedä täyttääkö se hyvän kuuloisen pedaalin kriteerejä. |
Zammy 29.12.2022 13:52:17 | |
---|
Keeley Hydra Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
McLeach 29.12.2022 14:00:43 | |
---|
samiko: Sitten on vielä ainakin Mooer R7 X2 Reverb, mutten tiedä täyttääkö se hyvän kuuloisen pedaalin kriteerejä. Juu tuon oon skipannut aikalailla. Vähän lelun oloinen. |
McLeach 29.12.2022 14:02:29 | |
---|
Zammy: Keeley Hydra Kiitos tästä! |
samiko 29.12.2022 14:03:00 | |
---|
McLeach: Juu tuon oon skipannut aikalailla. Vähän lelun oloinen. Laitoin plussan. |
Pinewood 29.12.2022 16:59:23 (muokattu 29.12.2022 17:06:01) | |
---|
McLeach: Ei taida saada jalalla presettiä vaihdettua, vaan tuon pikkusen nappulan kautta käsin. Noin näyttää olevan, kun demoja katsoin. Toisaalta ei tuo Hydrankaan presettien vaihto kaikkein näppärin ole, vaikka toki jalalla onnistuukin. Lainaus manuaalista: "PRESET SELECT MODE - To enter Preset Select Mode, quickly double tap the TREMOLO switch or tap the COLOR knob once. Preset LEDs will begin to flash. The REVERB switch or MODE Select switch advances through the presets. Tap TREMOLO again to select the preset currently flashing. Hold TREMOLO to overwrite the selected preset." Eli jos vaikka haluaa soittaa jonkun biisin säkeistöt ja kertosäkeet aina eri presetillä, aika tarkka ja moniosainen polkeminen siinä tarvitaan aina edestakaisin vaihtaessa. Ei onnistuisi minulta nopeasti keikalla. :) |
McLeach 29.12.2022 20:25:56 | |
---|
Pinewood: Noin näyttää olevan, kun demoja katsoin. Toisaalta ei tuo Hydrankaan presettien vaihto kaikkein näppärin ole, vaikka toki jalalla onnistuukin. Lainaus manuaalista: "PRESET SELECT MODE - To enter Preset Select Mode, quickly double tap the TREMOLO switch or tap the COLOR knob once. Preset LEDs will begin to flash. The REVERB switch or MODE Select switch advances through the presets. Tap TREMOLO again to select the preset currently flashing. Hold TREMOLO to overwrite the selected preset." Eli jos vaikka haluaa soittaa jonkun biisin säkeistöt ja kertosäkeet aina eri presetillä, aika tarkka ja moniosainen polkeminen siinä tarvitaan aina edestakaisin vaihtaessa. Ei onnistuisi minulta nopeasti keikalla. :) Juu kyllä toi Alexanderin Space Force vaikuttaa parhaimmalta. Ei mulla tarvetta juurikaan kesken biisin ole vaihtaa, mutta tekis mieli se kyykkiminen lopettaa kokonaan. |
hannlain 29.12.2022 21:51:34 | |
---|
Itsekin yrittänyt muutaman presetin omaavaa reverbiä ja delay-pedaalia etsiä, mutta ei tunnu oikein sopivaa löytyvän. TC Electronicin Flashback X4 ja vastaava Hall of Fame X4 olisivat ominaisuuksien puolesta riittäviä, mutta ovat fyysisiltä koiltaan niin isoja, etteivät mahdu lautaan. Strymonit taas kalliita ja myöskin isoja kooltaan, eikä yhdestä pedaalista löyty sekä delaytä että reverbiä, vaan pitäisi ostaa kaksi kallista purkkia. Ehkäpä Source Audion Collider olisi soveliain itselle, vaikka tuollakin on hintaa aika lailla. Viime aikoina on myös Empress Echosystem ruvennut kiinnostamaan. Kallis tuokin, varsinkin, kun tarvii midi-ohjaukseen ylimääräisen midi-ohjausboksin. Old is not 0xdead. |
Teijo 30.12.2022 01:33:22 | |
---|
Line6 M5. Paitsi että sekin on aika iso. Mutta muistipaikkoja voi vaihdella ylös-alas jaloilla. |
Bass One 30.12.2022 07:41:30 | |
---|
Alexander Pedalsin tuotokset, kuten Space Force, on tosi hyviä juurikin kaiku- ja viiveosastoilla. Lisään silti keitokseen vielä GFI Systemsin Skylarin. Vaikkei se pedaalista poljettavine presetteineen tarjoa kuin 2 vaihtoehtoa, on se silti saundiltaan ihan sieltä parhaimmasta päästä. "Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?" |
hannlain 30.12.2022 13:39:31 | |
---|
Bass One: Alexander Pedalsin tuotokset, kuten Space Force, on tosi hyviä juurikin kaiku- ja viiveosastoilla. Nämä vaikuttavat kyllä mielenkiintoisilta. Täytyypä tutustua spekseihin tarkemmin. Old is not 0xdead. |
McLeach 30.12.2022 14:24:23 (muokattu 30.12.2022 14:24:47) | |
---|
hannlain: Nämä vaikuttavat kyllä mielenkiintoisilta. Täytyypä tutustua spekseihin tarkemmin. Juu noilta ei mielikuvitus lopu, löytyy kaikennäköistä efektiä ja tosi kompakteja ratkaisuja, joissa enemmän ominaisuuksia kuin naapurin koko valikoimassa. Ainut mietinnän paikka vaan kun mieto reverb olisi itsellä aina päällä niin kuinka paljon tollanenen digihelvetti syö sitä omaa perussoundia? Onko perää? |
McLeach 30.12.2022 14:26:30 | |
---|
Teijo: Line6 M5. Paitsi että sekin on aika iso. Mutta muistipaikkoja voi vaihdella ylös-alas jaloilla. Myin pari vuotta sitten M13 veks ja hyvät reverbit sieltä irtosi. Jo M5 on tällä hetkellä mulle khyl vähän liikaa. |
Bass One 30.12.2022 19:11:51 (muokattu 30.12.2022 19:13:18) | |
---|
McLeach: Juu noilta ei mielikuvitus lopu, löytyy kaikennäköistä efektiä ja tosi kompakteja ratkaisuja, joissa enemmän ominaisuuksia kuin naapurin koko valikoimassa. Ainut mietinnän paikka vaan kun mieto reverb olisi itsellä aina päällä niin kuinka paljon tollanenen digihelvetti syö sitä omaa perussoundia? Onko perää? No se. Ja sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee. Jokaisella kun on omanlaisensa herkät korvat etenkin omalle saundille. Tosin olen huomannut, että kaikkeen tottuu (ja kyllästyy?) kun tarpeeksi soittaa. Ja se on korvallekin (eli aivoille) luontaista. Kokemusta ei itsellä ole näistä uusimmista versioista ole, mutta mm. Space Force sekä Skylar ovat olleet molemmat mulla erityisen mielenkiinnon kohteena. Molemmat valmistajat tehneet pitkään hyväsaundisa pedaaleita ja mulla on kyllä vahva usko siihen, ettei kovin helpolla päästetä digitaalihuononnusta kalliiden pedaalien matkaan. Ehkäpä jopa päinvastoin. Oma juttunsa toki on myös meneekö esim Space Force ominaisuuksiltaan tarpeisiin nähden jopa överiksi ja/tai alkaa käyttöliittymä monipuolisuuksineen tökkiä. Itse tykkään ruuvata (koska kyllästyn saundeihin aina tasaisin väliajoin) ja samasta syystä tykkään monipuolisuudesta jos vaan on sopivan simppeli käyttöliittymä. Että tämmöstä. "Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?" |
Laulava Kylätohtori 04.01.2023 13:44:58 (muokattu 04.01.2023 13:46:42) | |
---|
Onko suht pientä pedaalia, jossa olisi hyvä hall ja spring reverb sekä normi ja harmoninen tremolo? Esim. Flint olisi varsin hyvä, jos siinä olisi kunnollinen hall reverb sen minkä lie 80 luvun räkkireverbin tilalla. Hydrakin joskus oli, mutta se on ominaisuuksiltaan vähän turhan hazardi yksikertaiselle maalaispojalle. Keeleyn Verb O Trem menisi, jos platen sijaan siinä olisi hall reverb. Cavernskin oli joskus, mutta siinä taisi olla pelkkä spring plus delay oli kauhean tumma. Source Audion Colliderissa oli mielestäni tosi hyvä hall reverb, mutta se oli muuten vähän turhan monipuolinen. Delaynä toimii Mad Prifessorin DBD, jonka voisi ehkä korvata Carbon Copy Minillä, jos vaan jaksaisi... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |