Aihe: ESP Ltd 1000 areow
1
masterhat
23.07.2022 13:39:33
https://www.musamaailma.fi/fi/esp-l … omeda-sahkokitara?ff=3&fp=11720

Onko kokemuksia tästä, risuja / ruusuja tästä? Metalli hommiin tulossa,ja pitkästä aikaa floikkakitara, mutta onko tuo 1000 floikka ok? Luulisi että tuon hintaluokan kitarassa floikka ja tekniikka on tip top, mutta mistä näistä nykyään tietää

Kiitän!

(Olen nyt junnun vanhalla ltd m-50 sarjalaisella soitellut,ja tuo kaulaprofiili istuu hyvin omaan kouraan, kiin ajattelin tämän olevan hyvä vaihtoehto)
VesQ1986
23.07.2022 17:02:07
Kyllähän tuon 1000 sarjan floikan voi huoletta laskea samaan sarjaan originaalien ja muiden kanssa, osat ei kaikki käy ristiin niin varaosia hankkiessa täytyy olla tarkkana

Samaten 1000-LTD on laadullisesti hyviä pelejä, mitä noita useampi malli ollut niin ei moitittavaa ole löytynyt
zedder
23.07.2022 17:16:26 (muokattu 23.07.2022 20:16:54)
Ellen nyt ihan väärin muista, niin kyllä kaikki OFR:n ja 1000-sarjaisen Floydin osat ovat keskenään enemmän tai vähemmän vaihtokelpoisia.

Olen käyttänyt korealaisia kielenlukitusruuveja Schallerin tallapaloissa.

Olen niin ikään vaihtanut Specialin tilalle OFR:n ja myöskin Lockmeisterin siten, että vaihdoin vain tolpat, en puuhun upotettuja kierreholkkeja. Pohjalevyn tolppaväli on sama.

Schallerin "saddle shellit" eli varsinaiset tallapalat sopivat kyllä muuten 1000-sarjan pohjalevyyn, mutta säätövara hienoviritysruuveilla on hiukan pienempi. Jos meinaa vaihtaa vain esim. yhden tallapalan, niin sen verran korkeuseroa lienee, että siitä saattaa aiheutua ongelmia. Tuon tosin voi varmaankin korjata/kiertää laittamalla palan alle shimmin. Itse olen kyllä vaihtanut kerralla kaikki palat Schallerin tekemiin.

Nuo saksalaiset lukituskuutiot ovat todellakin pienempiä ja teräväsärmäisempiä kuin korealaiset. Viime aikoina olen huomannut että Schallerin kuutioden sopivuus Schallerin tallapalaankin on ollut välillä hiukan kyseenalainen. Kuutioissa on ollut myöskin valuvikoja jo pussista otettaessa. Korealaisenkin kuution on kyllä muistikuvani mukaan saanut asettumaan saksalaiseen tallapalaan, mutta sen ruuvin kärjelle tarkoitetun upotuksen "löytymisessä" saattaa esiintyä haasteita.

Myöskin sellaista on sattunut että Schallerin valmistama kampipesä ei ole sopinut ns. heittämällä Schaller- tai Floyd Rose (OFR) -brändättyyn pohjalevyyn. Eli on tarvittu viilaa ja/tai kopautus vasaralla. Ilmeisesti toleransseissa on hiukan sanomista, ja vuosien saatossa mitoitus on ihan aavistuksen vaihdellut.

Ja jos ei halua sekoitella joukkoon parempia osia, niin saahan Floyd Roselta tilattua 1000-sarjan floikkiinkin tarkoitettuja varaosia.

Korean floikkien lukkosatulat ovat tosiaankin eri korkuisia kuin Schallerin valmistamat (OFR/Lockmeister). Eli jos se täytyy vaihtaa parempaan, niin sitten joutuu tekemään tai teettämään puutöitä.
Turkki on epäeettisen ihmisen valinta.
masterhat
23.07.2022 19:19:23
Kiitos! pitää käydä koeponnistamassa ja testaamassa ! Löytyykö muuten kokemuksia kepistä?
VesQ1986
23.07.2022 19:34:12 (muokattu 23.07.2022 19:44:18)
Pieniä eroja on mm kammen holkin reijän halkaisijassa, ruuvi jolla kieli kiristetään lukkopalan kanssa tallaan niin ruuvin pää/muotoilu on erikokoinen ja samalla lukkopalassa oleva upotus niin että OFR lukkopalat ei käy 1000SE n ruuviin

Oliko myös ankkuritolppien kierteessä vai tolppien etäisyydessä toisistaan eroa ettei pohjalevyn vaihto käy suoraan keskenään

Ja lukkosatulassa taisi olla joku ero korkeudessa OFR vastaaviin verraten

Mutta yhtä kaikki, etenkin jos uutena ostaa niin tuskin ihan hetkeen osia tarvitsee uusia jossei jotain suurempaa kohellusta käy

Edit
Arrow-1000 ei ole kokemuksia mutta Arrow-Black Metal löytyy joka sijoittuu varmaankin sinne 600 ja 1000 sarjan väliin?
Kivan kevyt ja osuu ainakin omaan käteen hyvin, ei tuostakaan moitittavaa ole löytynyt muuten kuin kevyen nauhojen tasaushionnan tein kun tykkään pitää kielet reilusti matalalla (~1mm luokkaa) niin muutamassa kohtaa oli pientä korkeusheittoa

Nauhatyö on ollut todella laadukkaan tuntuista noissa M-1000 ja EC - 1000 mitä mulla oli aiemmin eikä niistäkään pahaa sanottavaa

50 sarjaan verraten laatukokemus on varmasti huomattava
marke-
23.07.2022 20:04:25
Jees tonni toimii molemmissa.

Black Metal/Arctic Metal on ainakin valmistajan mukaan samaa laatuluokkaa 1000 sarjan kanssa.
masterhat
02.08.2022 22:31:28
No niin, kävin hakemassa viikonloppuna käytetyn, mutta liki mint kuntoisen laukulla sopuisaan hintaan 660€ ( 1499€ näytti thomann rahastavan). Kitara muutaman vuoden ikäinen.
Nyt tässä muutaman eri paksuisen setin ja armottoman floikan säätämisen jälkeen 10-52 skinny top,heavy bottom setillä löytyi ihana soittotuntuma droppiD vireeseen
Olen yleensä 11-52 kielillä hevit vispannut, mut ohuet kielet oli liian pinkeät. Kokeilin myös toista ääripäätä, 9-42, ja ei ollut oikein vastetta nopeisiin demppeihin, mutta autuus löytyi tuommoisesta heavy-bottom setistä.

Voi pojat, että kitara on tyylikäs, kliinit nyt on mitä on, mutta se on toissijaista. Ja mikä parasta, helvetin hyvä soitettava, ja tiluttelutkin irtoaa ihan uudella tatsilla, kuin itsestään. En ole ennen tämän hintaluokan soittimella soitellut kokeilua enempää, vaikka ekan sähkiksen joskus penskana ysärin puolivälissä sainkin. On kyllä hymy korvissa kun metallia ränkyttelee. Ja tällaiselle synthwave kasari diggarille Andromeda väritys toimii, vaikka ensi alkuun olin jotenkin perus mustan kitaran ajatellut hommaavani.

Kiitokset kaikille tähänkin topikkiin kommentoijille
marke-
03.08.2022 07:34:16
Onnea! ESP se vaan aina toimii. Halvalla sait.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)