Aihe: Boss-pedaalit: uusia pohjalevyjä varaosina Suomesta?
1
tumo7
26.10.2021 16:55:56 (muokattu 26.10.2021 16:57:58)
Morjesta!

Äkkiseltään en löytänyt vastaavaa ketjua, pahoittelut jos tätä on jo kyselty.

Satutteko tietämään, onko jossain päin Suomea noita Boss-pedaalien pohjalevyjä erikseen myynnissä? Omat Bossit olisi mukava saada lautaan kiinni, mutta velcro ei pohjan kumilätkään tartu. Levyn kääntämistä ympäri on kokeiltu, mutta ei mahdu menemään niin syvälle että saisi ruuvit takaisin kiinni. Nippusiteet yms. ei myöskään ole vaihtoehto, koska pedaalilauta on salkkumallinen.

(EDIT: kumilätkien irrottaminen ei tule kysymykseen, MIJ purkeissa haluan ne pitää paikallaan.)

Siispä: mistä pohjalevyjä näihin? Vaihtoehtoisesti myös parhaat niksit aiheeseen?
"I only hit home runs, darling" - Brent Hinds
McNulty
26.10.2021 16:58:30
tumo7: Morjesta!

Äkkiseltään en löytänyt vastaavaa ketjua, pahoittelut jos tätä on jo kyselty.

Satutteko tietämään, onko jossain päin Suomea noita Boss-pedaalien pohjalevyjä erikseen myynnissä? Omat Bossit olisi mukava saada lautaan kiinni, mutta velcro ei pohjan kumilätkään tartu. Levyn kääntämistä ympäri on kokeiltu, mutta ei mahdu menemään niin syvälle että saisi ruuvit takaisin kiinni. Nippusiteet yms. ei myöskään ole vaihtoehto, koska pedaalilauta on salkkumallinen.

Siispä: mistä pohjalevyjä näihin? Vaihtoehtoisesti myös parhaat niksit aiheeseen?

Halvemmaksi tulee vaihtaa pidemmät ruuvit. Mä olen käyttänyt tuota levyn kiepsautusta todella onnistuneesti jo vuosia. Muutamat pedaalit vaativat pidemmät ruuvit, mutta niiden hankkiminen on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin pohjalevyjen.
moving in stereo
erty
26.10.2021 17:10:35
Jos pohjalevy ei mee käännettynä pohjaan asti niin sillon se ottaa piirilevyyn kiinni. Tän kun hirttää väkisin pidemmillä ruuveilla kiinni niin jossain kohtaa saattaa virtaliitin tai muu liitos antaa periksi. En tekisi vanhoilla Bosseilla näin. Torilta 30€:n DS-1 josta pohjalevy talteen ja takas myyntiin kahella kympillä ilman pohjalevyä. Kympin pohjalevy, ei paha.
Ikihonka
26.10.2021 17:14:29
McNulty: Halvemmaksi tulee vaihtaa pidemmät ruuvit. Mä olen käyttänyt tuota levyn kiepsautusta todella onnistuneesti jo vuosia. Muutamat pedaalit vaativat pidemmät ruuvit, mutta niiden hankkiminen on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin pohjalevyjen.

Eikös se ole huono jos kumilevy painaa piirilevyä vasten ja varsinkin pedaalia painettaessa kaikki voima kohdistuu täten piirilevyyn? Tosin jos sinulla on toiminut ilman ongelmia niin sitten...
McNulty
26.10.2021 17:17:27
Toinen konsti on tehdä velcro- tai dual lock palasista sen verran pidemmät että saa taitettua siivet pedaalin kylkeen asti. Jos pedaalin leveys on esim. 5cm, niin leikkaa 8cm pätkän velcroa ja liimaa sen pedaaliin niin että kumpaankin kylkeen tulee tuo 1,5cm ekstraa. Pitopinta riittää pitämään velcron paikallaan ja pedaali pysyy nätisti laudassa.

https://www.dropbox.com/s/q72gc1kwy35y5wt/IMG_20210414_010709.jpg?dl=0
moving in stereo
McNulty
26.10.2021 17:19:24
Ikihonka: Eikös se ole huono jos kumilevy painaa piirilevyä vasten ja varsinkin pedaalia painettaessa kaikki voima kohdistuu täten piirilevyyn? Tosin jos sinulla on toiminut ilman ongelmia niin sitten...

Tämä on ihan pedaalikohtaista. Joku RC-1 tai RC-3 looperi on hankala tapaus juuri sen takia että pedaali on täynnä tavaraa, mutta sen sijaan taas joku SD-1 tai DS-1 on ihan läpihuutojuttu ilman ongelmia.

Mä olen RC-1:n kohdalla ratkaissut asian niin, että pedaalin nurkissa on pari pientä prikkaa, sitten pohjalevy kiepsautettuna ja perään pidemmät ruuvit.

Kikkakolmosia, mutta toimii ja ajaa asiansa.
moving in stereo
Antti1
26.10.2021 17:39:23
Mikä tahansa pellinpätkä ajaa asian. Reiät ruuveja varten ja kiinni vaan.

On noita kaupallisia ratkaisujakin, kun avaa vaikka Googlen: https://soulman.fi/products/boss-plate
rainmaker
26.10.2021 23:12:57
Otat tuosta linkistä tiedoston haltuun ja käyt jossain kirjastojen tarjoamassa makerspacessa 3D-tulostamassa muutaman pohjalevyn. Vielä parempi tulisi, jos olisi laserleikkuri käytössä ja akryylista/vanerista leikkaisi tuon palasen.

https://www.thingiverse.com/thing:4072431
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Einherjar
27.10.2021 01:44:14
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Swayne
27.10.2021 14:20:54
Vähän sivuraiteille johdan tätä keskustelua, niin onko kukaan kokeillut tuollaisia pedaalikoteloita kuten tämä https://www.thomann.de/fi/rockboard_pedalsafe_type_a1.htm ? Itse olen miettinyt tuollaisten hankkimista, niin pedaalia ei tarvitsisi velcroilla.
JuSu
27.10.2021 16:08:31
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)