msalama 27.06.2021 16:35:25 | |
---|
Moro - Tykkäisin tehdä mun Epiphonelle kevyet kaulanveistelyt/hionnat, jotta senkin profiili olisi tuon -73 norlinmonsterin lailla ohut (tosin ihan yhtä ohueksi sitä ei kaularaudan esiintuloriskin takia uskalla veistää, mutta kuitenkin). Lähtisittekö itse tällaiseen ja/tai suosittelisitteko hommaa kenellekään? Olen kyllä kätevä käsistäni ja LUULEN tietäväni, miten tämän järkevimmin toteuttaisin, mutta ajattelin silti kysäistä tämän mahdollisesti tehneiltä musonettiläisiltä kokemuksia. Eli kertokaa ihmeessä mielipiteitä, näkemyksiä ja vinkkejä, siis pliis! PS. Pinnoitteeksi ohennuksen jälkeen ajattelin ihan öljyämistä, eli mitään uudelleenlakkaus- tai maalaushommia ei tulisi. Ja kaula on siis mahonkia, ei vaahteraa. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
18is9 27.06.2021 19:26:26 (muokattu 27.06.2021 19:27:20) | |
---|
Olen itse yhtä käsittelemätöntä Warmothin kaulaa muotoillut, ja kun sen tekee hitaasti ja varovasti niin minulla ainakin onnistui ihan hyvin. Onhan siinä riski että sitä ohentaa liian ohueksi jostain ja ei saa sitten tasaiseksi, mutta semmoistahan se sitten on että riski siinä on. Itse en lähtisi veistämään vaan hioisin jonkun suoran palan avulla koko kaulan mitalta ja suuntaisesti ja vähän kerrallaan. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
mvirta 27.06.2021 20:43:42 | |
---|
Itse olen surutta muotoillut kitaroideni kaulat jos ne eivät istu käteen, puolenkymmentä varmaankin jo. Hiomakone on aika arvaamaton ja sillä voi käydä lipsahduksia mutta jos taas valitsee työvälineiksi erilaisia santapapereita, vanhan t-paidan rätiksi, hiukan olutta ja jakkaran pihan perälle missä saa pöllyttää niin näkisin että riskit on aika pienet. yleensä itse päädyn jättämään alanauhojen pään kaulasta aikalailla ennalleen, ja enemmänkin ohentelemaan sitä 5-17 -nauhojen aluetta, Yleensä myös niin että kaulan varpaisiinosoittava puoli tulee pyyhkäistyä rajummin kuin yläpuoli. Lisäksi, hiukan kyseenalaisella tavalla, alan ohentaa kaulan alapuolta melkein otelaudan rajasta lähtien vaikkakin aika hillitysti. Tällä selvityksellä tarkoitan sitä että kun rauhassa tunnustellen putsailee ja oikeista paikoista ottaa niin loppujen lopuksi se poistettavan materiaalin määrä voi jäädä aika pieneksikin kun kaula alkaa jo tuntuakin paremmalta. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
msalama 28.06.2021 06:09:58 | |
---|
Kiitos vinkeistä. Ajattelin ensin että käyttäisin nauhahiomakonetta, mutta siinä tosiaan on se riski, että vetää vahingossa liikaa, joten erikarkeuden santapapereita suoran klapin ympärille ja maltilla käsin menoksi lienee se oikea ratkaisu. Kiitos vielä kerran. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
zedder 28.06.2021 13:09:41 | |
---|
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
msalama 29.06.2021 11:40:42 (muokattu 29.06.2021 11:41:34) | |
---|
Näppärältä vaikuttaa tuo muodonkopsaaja! Mutta toisaalta emmin vieläkin ihan vaan siitä syystä, ettei tuo Epin kaula suinkaan mikään huono ole, on vain erilainen kuin nuo littanat. Eli puntaroin nyt sitä, onko erilaisuus kuitenkin enemmän voima- kuin haittatekijä tässäkin. Mutta kiitos silti vinkeistä, otan huomioon. Tänx ägäin. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |