Aihe: Noisegaten paikka loopperissa
1
horseface
30.01.2017 23:50:18
Odottelen saapuvaksi tuollaista viiden luupin kapinetta:

http://buzzelectronics.co.uk/index. … t&path=18_67&product_id=101

Osaatteko fiksummat sanoa, mihin/miten kannattaa kytkeä noisegate? Tarkoitus olisi käyttää sitä vain yhdistelmissä, joissa säröstin on päällä, ei muihin efekteihin vaikuttaen. Jos siis esim. od ja delay ovat omissa loopeissaan yhtä aikaa päällä ja vain od pitäisi geitata, miten kytken gaten? Samaan looppiin särön kanssa vai muualle? Kaikki pedaalit ovat vahvistimen ja kitaran välissä, eivät nupin efektiloopissa.
Oli miten oli, näin on!
hevikukko
31.01.2017 04:05:10 (muokattu 31.01.2017 04:10:41)
horseface: Odottelen saapuvaksi tuollaista viiden luupin kapinetta:

http://buzzelectronics.co.uk/index. … t&path=18_67&product_id=101

Osaatteko fiksummat sanoa, mihin/miten kannattaa kytkeä noisegate? Tarkoitus olisi käyttää sitä vain yhdistelmissä, joissa säröstin on päällä, ei muihin efekteihin vaikuttaen. Jos siis esim. od ja delay ovat omissa loopeissaan yhtä aikaa päällä ja vain od pitäisi geitata, miten kytken gaten? Samaan looppiin särön kanssa vai muualle? Kaikki pedaalit ovat vahvistimen ja kitaran välissä, eivät nupin efektiloopissa.

Toivottavasti olen ymmärtänyt oikein? Et kertonut mitä pedaalia käytät Gatena, mutta tämän kuvan mukaan liität.
http://www.noisefx.com/images/articles/dod_fx30b_blast.gif

Gateen menevä input tulee sinun tapauksessa Loopin sendistä "numero missä ODn haluat olla..suosittelen 1." ja Gaten outputista takas Loopin returniin. Laitat ODn yksinään kuvan mukaan lenkillä Gaten Send/Returniin. Gate ja OD vaan päälle ja Loopin numerosta 1. tulee mahd. häiriötön OD-pedaali soimaan haluamasi muiden pedaalien/yhdistelmiesi kanssa.

P.s Korjatkaa jos olen väärässä.
horseface
31.01.2017 07:58:11
hevikukko: Toivottavasti olen ymmärtänyt oikein? Et kertonut mitä pedaalia käytät Gatena, mutta tämän kuvan mukaan liität.
http://www.noisefx.com/images/articles/dod_fx30b_blast.gif

Gateen menevä input tulee sinun tapauksessa Loopin sendistä "numero missä ODn haluat olla..suosittelen 1." ja Gaten outputista takas Loopin returniin. Laitat ODn yksinään kuvan mukaan lenkillä Gaten Send/Returniin. Gate ja OD vaan päälle ja Loopin numerosta 1. tulee mahd. häiriötön OD-pedaali soimaan haluamasi muiden pedaalien/yhdistelmiesi kanssa.

P.s Korjatkaa jos olen väärässä.

Moi ja kiitos vastauksesta. Luulen, että gate tulee olemaan proosallisesti Bossin Noise Suppressor, jollainen mulla on toisessakin laudassa. Siinä on samat kytkennät, kuin tuossa kuvasi Dodissa.
Oli miten oli, näin on!
hevikukko
31.01.2017 08:11:12
horseface: Moi ja kiitos vastauksesta. Luulen, että gate tulee olemaan proosallisesti Bossin Noise Suppressor, jollainen mulla on toisessakin laudassa. Siinä on samat kytkennät, kuin tuossa kuvasi Dodissa.

Ole hyvä ja toivottavasti toimii. Kuva oli ensimmäinen joka eteen sattui kuvainnollisena esimerkkinä. Boss NS-2 täälläkin käytössä jo monta vuotta.
Jazkaa
01.02.2017 14:06:28
Osa gateista ei tunnu pelaavan kauhean hyvin looppereiden kanssa. Omassa setupissa en saanut Bossin NS-2sta toimimaan millään ennen kuin siirsin sen ennen koko looperia.
horseface
01.02.2017 14:38:41
Jazkaa: Osa gateista ei tunnu pelaavan kauhean hyvin looppereiden kanssa. Omassa setupissa en saanut Bossin NS-2sta toimimaan millään ennen kuin siirsin sen ennen koko looperia.

Saitko jollain lailla eliminoitua sen vaikutuksen esim. delayhin?
Oli miten oli, näin on!
ÄrGee
01.02.2017 14:44:50
horseface: Saitko jollain lailla eliminoitua sen vaikutuksen esim. delayhin?

Delay signaaliketjuun aina gaten jälkeen, niin sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
horseface
01.02.2017 17:13:01 (muokattu 01.02.2017 17:14:13)
ÄrGee: Delay signaaliketjuun aina gaten jälkeen, niin sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Juu, tämä on selvää. Mietinkin tässä lähinnä sitä, miten loopperin kytketty delay on toiminut, jos gate on ollut kitaran ja loopperin inputin välissä. Ts. miten gate silloin vaikuttaa säröön mutta ei viiveeseen.
Oli miten oli, näin on!
dr_solo666
01.02.2017 20:50:07

Laita gate esim loopperin ekaan looppiin ja se särö sitten gaten omaan looppiin.
Kun eka looppi ei ole päällä signaali ei mene gateen eikä säröön
You can always give up on life and become a drummer.
Attew
01.02.2017 23:24:26

horseface: Juu, tämä on selvää. Mietinkin tässä lähinnä sitä, miten loopperin kytketty delay on toiminut, jos gate on ollut kitaran ja loopperin inputin välissä. Ts. miten gate silloin vaikuttaa säröön mutta ei viiveeseen.

Yllättävän vaikea selittää, mutta kokeile gatea muutamassa paikassa niin selviää. Gate siis katkaisee signaalin silloin kun et soita, jos se on ennen säröä, se estää kiertoa ja kitarasta tulevaa häiriötä. Jos särö on gaten loopissa, gate hiljentää sen kohinan. Mikäli taas gate olisi dilsan jälkeen, se saattaa katkaista hiljaisemmat toistot kesken. Jos dilsa gaten loopissa niin gate tunnistaa sisään tulevan kitarasignaalin ja kun lopetat soittamisen, se katkaisee dilsan hännät heti.

Hankala selitys mutta toivottavasti selventää edes vähän noise gaten sielunelämää.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Exhausted
03.02.2017 09:13:27 (muokattu 03.02.2017 09:14:21)

horseface: Juu, tämä on selvää. Mietinkin tässä lähinnä sitä, miten loopperin kytketty delay on toiminut, jos gate on ollut kitaran ja loopperin inputin välissä. Ts. miten gate silloin vaikuttaa säröön mutta ei viiveeseen.

Tuolloinhan gate on ollut ennen kaikkia efektejä, eli myös ennen delayta?

Itse kokeilisin gatea särön jälkeen mutta ennen aikapohjaisia efektejä (delayt, reverbit).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)