Mulla on tuollainen Traveler Guitarsin matkakitara
http://www.thomann.de/fi/traveler_guitars_eg1_red.htm Mun kitarassa väri on vaan Translucent Black.
Ei oo halpa, mutta on hyvä. Omani onnekkaana löysin käytettynä m.netin torilta.
Tuohonhan voisi vaihtaa mikin, jos ei miellytä tai haluaa p90 soundia. Orkkis humppari on ainakin mun makuun todella hyvä.
Kannattaa etsiä kitaraa normaalilla skaalalla, jos vaan voi esim. kuljetuksen yms. kannalta (jos se on tosiaan senteistä kiinni).
Mulla oli esim. Hondon Chiquita aikoinaan, ja niin mehukas kitara kuin se olikin, niin siinä oli mun kourille auttamatta liian lyhyt skaala. Näissä Traveler Guitarsin kitaroissa on nuo virittimet bodyssä, eli se kitaran kokonaispituus täysskaalalla on käytännössä sama kuin Chiquitassa, koska siinähän on virittimet lavassa.
Tuo Traveler Guitarsin kitarassa kiinni oleva kuulokevahvistin on täys paska, monta kertaa käyny mielessä, että rakentelis siihen itse jonkun paremman tilalle. Särö on kuin kissaa tapettaisi. Siksipä mulla on mukana aina Korgin Pandora, josta saa jotain inhimillisempää soundia, ja jopa rytmiryhmän taustabändiksi. Kuulokkeina menee hyvin Kossin PortaProt yms. Kaikki rojut piuhoineen mahtuu mukana tulevan puolikovan kitaralaukun säläosastoihin.
EDIT: niin, ja ei mitään estettä keikalle lähtemiseen.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.