Aihe: Tuhokammen kiinnitys
1
aalataur
26.08.2009 00:54:51 (muokattu 26.08.2009 00:55:27)

Onko mahollista vaihtaa OFR tallaan kiinnitykseltään erilainen kampi kuin mitä siinä on? Mulla on USA-jaakossa kampi joka kiinnitetään ruuvaamalla tuollasta nutia ja mä koen sen hankalammaksi kuin toisessa kitarassani olevan lisenssifloikan kammen, joka kiinnitetään kierittämällä koko kampea. Jälkimainittu pysyy jämäkämmin hollilla (vaikka on hieman aikaavievämpi kiinnittää), kun taas tuo OFR:ssä oleva systeemi on aina joko liian kireällä tai yleisemmin se löystyy ja aukeaa kokonaan jolloin kampi tipahtaa roikkumaan alas. Itse tykkään että se on sellanen "puolilöysä" eli että se pysyy holilla eikä tipu koskaan roikkumaan, mutta silti menee helposti vähäsen pois tieltä kun tarvii päästä ohuille kielille. Olen nähnyt esim. Laihon tekevän livenä niin että kampi roikkuu täysin löysänä alhaalla koko ajan. En ymmärrä miten siihen pitäis pystyä sillon yltämään nopeissa kohdissa tai tehdä jotain kunnon flutteria yms.. eli onko jotenkin mahollista vaihtaa tohon orkkisfloikkaan samanlainen kampi kun mulla on vanhassa kitarassa?
oiva tumpeloinen
26.08.2009 09:54:13
Sehän riippuu täysin vanhan kammen holkista.

Mä vaihdoin itse juuri Edgeen OFR:n kammen. Ei ihan suoriltaan painunut paikalleen, mutta hyvin pienellä tuunauksella kyllä. Huomattavaa käytön suhteen tuossa oli, että kampi muutti asentoaan kohtuullisen paljonkin, johtuen tallojen erilaisista muodoista.

Mutta kokeilemallahan tuo selviää. Otat vanhasta kitarasta (jos se on vielä tallella) tallan irti ja katsot, miten sen kammen holkki on kiinnitetty tallaan. Jos siinä on samanlainen kiinnitys kuin OFR:ssä, luulisi menevän helposti paikalleen. Toinen kokeilumahdollisuus OFR:n tallaan on varmaankin tuo Ibanez-mallinen kampi. Sitä ei kiristellä kuin muovipuslilla, mutta toisaalta sitä saa huoltaa kohtuullisin väliajoin, jos meinaa sen pysyvän tasan saman tuntuisena jatkuvasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)