Aihe: Squirer Mini Strat kokemuksia
1
peteihis
28.06.2009 02:34:18
Moro.

Taisin aiheuttaa tämän tilanteen itse.. Mutta mun kummityttö sai "sähkökitarakärpäsenpureman".. (se tyttö on kyllä soittanu kaikkea mistä ääni lähtee koko pienen ikänsä ihan muutenkin, mutta..)

Siis..

Kaupassa ystävällisesti yrittivät virittää sitä hiukan korkeammalle, ettei hirveaästi rämisisi .. Mutta ei se yritelmä ihan toiminut (osa kieistä oli f-vireessä ja osa f#..)

Sittenpä totesin että ovat Squierin kitarainsinöörit oikeastikin osanneet ajatella hiukkasen,.. koskapa siinä kitarassa on näköjääm .010 kielisarja ja action on jätettty melkein tuskallisen korkeaksi. --> Kun lasketaan yhteen että kitara on 3/4 kokoinen ja soittaja on yhtälailla 3/4 kokoinen, niin .. Sehän toimii NORMI VIREESSÄ ihan hienosti. (Ja normivireessä se on YouTube pätkissäkin näköjään)

Nohh.. Mä nään kyllä jo painajaisia siitä, että mitenkä mä onnistun opettaaan mun kumitytön soittamien alkuun, kun se (siis tyttö), kitara sylissään, katsoessaan PikkuKakkosta, Rämpytteli sitä Jeff Healey otteilla ja sano ihan silmät kirkkaina että "mutta ku tää on helpompaa näin päin.." (Ei saatana..)

Mutta siis tarkoitin kysyä, että onkos joku muukin kokkeillu sitä 3/4 stratoa? Ei se yhtään paskemmalta tuntunu näin isonkaan äijän käsissä? :D
peteihis
28.06.2009 02:41:11
Autz.... Otsikkoon meni "Squirer" tarkoitin tietenkin "Squier" -- jospas joku ystävällinen moderisaattori korjaisi tämän. -- Kiitos etukätteen.
Puavali
28.06.2009 09:51:12
peteihis: ... Sittenpä totesin että ovat Squierin kitarainsinöörit oikeastikin osanneet ajatella hiukkasen,.. koskapa siinä kitarassa on näköjääm .010 kielisarja ja action on jätettty melkein tuskallisen korkeaksi.

Kaula kannattaisi säätää matalaksi ja aktion suoraksi, eikun toisinpäin.

peteihis: ... Kun lasketaan yhteen että kitara on 3/4 kokoinen ja soittaja on yhtälailla 3/4 kokoinen, niin .. Sehän toimii NORMI VIREESSÄ ihan hienosti. (Ja normivireessä se on YouTube pätkissäkin näköjään)...

3/4-osa kokoisena se toimii minusta hyvin adgcea-vireessä, silloin kielten jännite on about sama kuin oikean kokoisessa kitarassa. Kaulan leveyshän on noissa sitä luokkaa, että aikuinenkin pystyy soittamaan sellaisella. Tuollainen voisi olla mainio vehje kitaroiden tuplaukseen levyille, tai jonkinlainen sähkömandoliinin korvaaja orkesteriin.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)