mah mun 25.06.2009 23:30:54 | |
---|
Näitä keskusteluja on varmaan ihan tarpeeksi mutta laitetaan vielä yksi. Eli siis kun mulla on Line6 nuppi ja tahtosin siihen Bbe Maximizerin räkkiversion ja kaveri vihjasi, että jos haluaa räkki käyttää stakin kanssa niin pitää olla efektilooppi nupissa. Noh, mullahan ei semmosta oo. Haluaisko joku valaista miten tommonen liitetään yleensäkkin vahvistimeen? Laitetaanko jotenkin nupin inputista räkkiin ja räkistä kitaraan? Valaiskaa nyt :D:D http://www.mikseri.net/artists/?id=115257 |
tommiot 25.06.2009 23:37:47 | |
---|
mah mun: Näitä keskusteluja on varmaan ihan tarpeeksi mutta laitetaan vielä yksi. Eli siis kun mulla on Line6 nuppi ja tahtosin siihen Bbe Maximizerin räkkiversion ja kaveri vihjasi, että jos haluaa räkki käyttää stakin kanssa niin pitää olla efektilooppi nupissa. Noh, mullahan ei semmosta oo. Haluaisko joku valaista miten tommonen liitetään yleensäkkin vahvistimeen? Laitetaanko jotenkin nupin inputista räkkiin ja räkistä kitaraan? Valaiskaa nyt :D:D Efektilooppiin kuten kaverisi sanoi. Kitara -> input Efektiloopin sendistä räkissä olevan laitteen sisääntuloon. Kyseisen laitteen ulostulosta efektiloopin returniin. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
koponen 25.06.2009 23:39:15 | |
---|
Osta veikkosella BBE Sonic Stomp. On kyseisen vermeen pedaaliversio, jonka impedanssi on sovitettu kitaran ja vahvarin väliin. Testattu ja toimivaksi havaittu. Soundata tuo maahan ja auttaa eteenpäin. I'm endorsed by Marshall |
koponen 25.06.2009 23:40:25 (muokattu 25.06.2009 23:41:11) | |
---|
Moridin: Efektilooppiin kuten kaverisi sanoi. Kitara -> input Efektiloopin sendistä räkissä olevan laitteen sisääntuloon. Kyseisen laitteen ulostulosta efektiloopin returniin. Jätkä selkeesti sisäistää nää hommat kun efektilooppia EI OLE!! Plussa tirahti! I'm endorsed by Marshall |
Juicy 25.06.2009 23:41:56 (muokattu 25.06.2009 23:43:12) | |
---|
Yleensä noi Sonic Maximizerit on kai tavattu laittaa efektilooppiin, siis vahvarin etu- ja pääteasteen väliin signaaliketjussa. Eli vahvarin FX-sendistä efektilaitteen inputtiin, ja efektilaitteen outputista vahvarin FX-returniin. EDIT: Myöhäss... Offarina: Mitä ihmettä sä ensinnäkin aiot maximizerilla tehdä, korostaa jo ennestään siriseviä ylä- ja alapäitä? "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
tommiot 25.06.2009 23:42:15 (muokattu 25.06.2009 23:43:54) | |
---|
koponen: Jätkä selkeesti sisäistää nää hommat kun efektilooppia EI OLE!! Plussa tirahti! No kysymyshän oli että miten Sonic Maximizer liitetään nuppiin. Vastaus on efektilooppiin. Jos ei ole looppia niin sit sitä laitetta ei liitetä vaan ostetaan eri laitteet... How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
mah mun 25.06.2009 23:43:03 | |
---|
koponen: Osta veikkosella BBE Sonic Stomp. On kyseisen vermeen pedaaliversio, jonka impedanssi on sovitettu kitaran ja vahvarin väliin. Testattu ja toimivaksi havaittu. Soundata tuo maahan ja auttaa eteenpäin. Muutenhan tuo ois hyvä ratkasu mutta kun noi pedaalit on ruvennut v***ttaa kun niitä on liikaa, nyt on boardi jo maksimillaan niin ei siihen enää mitään haluasi :D Sitäpaitti mulla on ollut toi speduversio mutta rikki meni, siks haluaisinki nyt räkkiversion mutta nyt kävi näin.. http://www.mikseri.net/artists/?id=115257 |
tommiot 25.06.2009 23:44:26 | |
---|
mah mun: Muutenhan tuo ois hyvä ratkasu mutta kun noi pedaalit on ruvennut v***ttaa kun niitä on liikaa, nyt on boardi jo maksimillaan niin ei siihen enää mitään haluasi :D Sitäpaitti mulla on ollut toi speduversio mutta rikki meni, siks haluaisinki nyt räkkiversion mutta nyt kävi näin.. Mikäs siinä meni rikki? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
mah mun 25.06.2009 23:46:50 | |
---|
Juicy: Offarina: Mitä ihmettä sä ensinnäkin aiot maximizerilla tehdä, korostaa jo ennestään siriseviä ylä- ja alapäitä? Mun mielestä maximizer tuo hienon lisän saundin, varsinkin kliineihin. http://www.mikseri.net/artists/?id=115257 |
mah mun 25.06.2009 23:49:30 | |
---|
Moridin: Mikäs siinä meni rikki? Tais olla virtalähteen paikka tms kun ei millään virtaa tahtonut purkkiin mennä. Kokeilin muihin speduihin ja toimi ihan hyvin. Kai senkin jotenkin korjattua sais.. http://www.mikseri.net/artists/?id=115257 |
Juicy 25.06.2009 23:50:22 | |
---|
mah mun: Mun mielestä maximizer tuo hienon lisän saundin, varsinkin kliineihin. No sitten. Tiedonnälkäni tyydytetty, jatkakaa! =) "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
koponen 26.06.2009 00:04:10 (muokattu 26.06.2009 00:04:46) | |
---|
mah mun: Mun mielestä maximizer tuo hienon lisän saundin, varsinkin kliineihin. Jep. Sonic (maximizer) stomp toimii hienosti niillä ketkä arvostaa sen tekemää vaikutusta. Oli mullakin joskus 10v sitten se, enkä siihen aikaan siitä olisi luopunut. Nykyisessä soundipolitiikassa moinen olisi aika turha, mutta ei vähä mitään. Se että taajuudet vaiheistetetaan mahdollismman hyvin, on yleensä aina plussaa. I'm endorsed by Marshall |