Aihe: Tallapaloissa ongelmaa?
1
Izer
24.06.2009 13:49:34
Standard Les Paulin kanssa on ollut jo pidempään vireongelmaa, yläkielet heittävät todella helposti epävireeseen, vaikka olisi tuoreetkin kielet. Soittimeen on vaihdettu vuosi sitten Earvanan satula, jonka uskon olevan kunnossa (ei naksu tms., Oeschin säätämä).

Olen ajattelut, että voisivatko nuo vireongelmat johtua tallapaloista? Jos venytän kieltä vähän sieltä tallapalan takaa niin tuntuvat vähän naksuvan ja kielet saattavat mennä tästäkin epävireeseen.

Aiheeseen siis liittyen, vilkuilin vähän noita Graph Techin varaosia:
http://www.graphtech.com/products.html?SubCategoryID=34
Kokemuksia noista tallapaloista? Sivuilla väitetään, että poistavat jonkin näköisen treble-piikin, onko tämä totta, kuuluuko missään?

Muita ajatuksia? Valmistajia, kokemuksia?
Ridin' with the wind!
Quill
24.06.2009 14:17:57
Itselläni on nuo kyseiset tallapalat stratossani. Vireonglemat korjaantuivat kyllä. Ei ole mitään huonoa sanottavaa noista tallapaloista.
pekurides
24.06.2009 14:42:10

Mulla on/oli nuo tallapalat lespassa ja ihan ok.

tosin mielestäni saundi hiukan tummeni, että valmiiksi tummassa kepukassa ei tuo välttämättä ole toivottu ominaisuus.

parin vuoden jälkeen vaihdoin takaisin orkkispalat pari päivää sitten ja en oikein kyllä mitään huomannu saundissa, enkä oikeastan missään muussakaan:=)

kaipa niille voip hiukan viilaa näyttää jos uskaltaa.
Tunteella päin vittua.
Izer
24.06.2009 22:50:20
Nostelen vielä, jos jollain olisi jotain sanottavaa. Ajattelin, että kävisin tuollaiset ostamssa ja kokeilisin, eivät ne paljon maksa. Osaako joku muuten sanoa miksi tuolla on pre-2000 ja post-2000 Gibsoneille omat palat? Onko se talla jotenkin erikokoinen?
Ridin' with the wind!
Numb
25.06.2009 00:04:46

Izer: Olen ajattelut, että voisivatko nuo vireongelmat johtua tallapaloista? Jos venytän kieltä vähän sieltä tallapalan takaa niin tuntuvat vähän naksuvan ja kielet saattavat mennä tästäkin epävireeseen.

Voipi ne sieltäkin olla peräisin. Itse näyttäisin varmaan vähän viilaa paloille ensin - eli mahdolliset kulmat pois.

Eikä se uusi pajalla laitettu satula satavarma ole sekään, vaikkei napsuisikaan. Pienempikin kinnaus riittää. Pientä loppuviilausta niissäkin saattaa olla, etenkin kun LP:ssä on tuota kulmaa useampaan suuntaan kun satulalta lähdetään.
A waist is a terrible thing to mind.
zappa
25.06.2009 00:15:34
Joo,
Kannattaa kyllä tsekata ekana tuo satula, sillä sieltä ne vireongelmat usein johtuvat. Kokeile laittaa jotain graffitia tai lyijykynän lyijyä satulaan, saattas sillä korjaantua..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)