Torm 24.06.2009 02:41:10 | |
---|
Mulle on tulossa ens viikolla uusi fender frontman 212r (100w) ja veikkaanpa ettei sen omat säröt ihan riitä rässimeininkiin. Eikä ollut varaa semmosseen vahvariin että riittäis. Elikkäs nyt hakisin säröpedaalia lähinnäkin OldSkool thrashiin. Hienoa olis jos saisi matkittua vanhaa sodomia, anthraxia, kreatoria, testamenttia , exodusta, jne jne jne.. tosin tuskin mahtuvat samaan purkkiin :/ |
Antti1 24.06.2009 04:00:37 | |
---|
Kerrotko vielä käytettävissä olevan budjetin, ettei tuu mitään ihan overkilliä putiikkipoljinta ehdotukseksi, jos ei oo varaa sellaiseen? "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Torm 24.06.2009 04:54:27 | |
---|
Nohh.. 100e,, saa mennä vähän yli mutta ei mielellään hirveästi |
Twinkle 24.06.2009 07:33:35 | |
---|
Torm: Elikkäs nyt hakisin säröpedaalia lähinnäkin OldSkool thrashiin. Hienoa olis jos saisi matkittua vanhaa sodomia, anthraxia, kreatoria, testamenttia , exodusta, jne jne jne.. tosin tuskin mahtuvat samaan purkkiin :/ Eiköhän noita kaikki tykitetty menemään jollakin buustatulla marshallilla niin esimerkiksi Zvex Box of Rock suorituisi tästä aika hyvin. Se on hinnaltaan aika paljon liikaa, joten itse lähtisin kokeilemaan jollakin MetalZonella. Jos taas kolvi pysyy kädessä niin lähtisin itse tekemään Brown Sound in a Box 2:sta, joka on hyvin autenttinen rassi. Tuollaisen voisi saada toriltakin aika halvalla: http://www.generalguitargadgets.com … option=com_virtuemart&Itemid=45 |
dropD 24.06.2009 08:59:34 | |
---|
Oma lemppari tylympään rouhintaan on Bat Fuzz ( http://www.ts808.com/ -> bat fuzz). Näyttää tuolla sivulla olevan hintaa 145 EUR, mutta omani löysin ihan paikallisesta musiikkikaupasta alle satasella. Aika heikosti noita on näkynyt liikenteessä. Löytyy metalzone surinat, HM-2 narinat ja big muff pörinät samasta laatikosta + soudimaailmoja pystyy vielä sekoittamaan keskenään. Ne soundinäytteet sivulla on sitten penaalista ja syvältä |
s8na 24.06.2009 09:47:04 (muokattu 24.06.2009 09:48:09) | |
---|
Höhlä mainos: Ostappa multa (tai joltain muulta) MXR Double Shot distortion. Dime puolelta lähtee panteratyylistä kamaa, tiukka demppisoundi löytyy, toisin kuin monista muista pöristimistä. Samassa pedaalissa on Distortion+ josta saa sit tarvittaessa sitä pörinää, Black sabbathia jne. En ite tarvi tätä ku revin säröt Marshalista |
Krice 24.06.2009 09:49:42 | |
---|
Ei tule varmaan yllätyksenä, mutta Danelectron Black Paisley on juuri sopiva tuohon menoon. Monipuolinen, halpa ja säröä irtoaa kunnolla. Satasen hintaluokassa valintani olisi Visual Soundin Son Of Hyde. |
dropD 24.06.2009 10:41:44 | |
---|
Twinkle: Eiköhän noita kaikki tykitetty menemään jollakin buustatulla marshallilla niin esimerkiksi Zvex Box of Rock suorituisi tästä aika hyvin. Se on hinnaltaan aika paljon liikaa, joten itse lähtisin kokeilemaan jollakin MetalZonella. Myös MI audion Crunch Boxia pitäisi satasen budjetilla käytettynä löytymän... |
jarmo vh 24.06.2009 12:17:18 | |
---|
Proco RAT, se on säröpedaalien strato, sopii kaikkeen. Mun mielestä. Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista. |
Torm 24.06.2009 12:51:39 | |
---|
Heh nyt mulle tarjottiin HM-2 :sta..... kiinnostais kyllä mut onko ihan 130e arvonen? Niin ja tuota MXR M-151 doublea ei enää valmisteta? vaikutti ihan mielenkiintoselta mutta mxr:än sivulta ei löydy |
oiva tumpeloinen 24.06.2009 12:53:59 | |
---|
Mä ehdottaisin Visual Soundin Jekyll&Hydea yleislääkkeeksi vähän kaikkeen. Maksaa satkun pintaan käytettynä, ja suoriutuu jotakuinkin kaikesta. |
Numb 24.06.2009 12:59:51 | |
---|
Säröpedaalit ovat todella vaikea alue. Tuosta "satanen tai vähän reilu" -hintaluokasta löytyy triljardi säröpoljinta. Minullakin niitä on aika kasa kulkenut, mm. RAT ja Jekyll&Hyde, mutta lähes kaikki ovat jatkaneet matkaa. Säröt tuntuvat olevan tiukasti kiinni siitä mihin vahvistimeen niitä tarjotaan. Esim RAT toimi hienosti JCM800:n kanssa, mutta Orangen kanssa siitä jotenkin hävisi puhti. Jekyll&Hyde tas ei ollut minun juttuni, ruuvasin ja ruuvasin, enkä ollut tyytyväinen (Marshall JTM30 ja Orange Rocker 30). Nyt on OCD -klooni, myöskin tuossa hintaluokassa, ja se on nyt jo jonkin aikaa asunut laudassa. Mutta samalla olen huomannut, että en enää juuri säröpoljinta käytä... Maukkaimmat säröt tulevat vahvistimesta. A waist is a terrible thing to mind. |
dropD 24.06.2009 13:19:01 | |
---|
Torm: Heh nyt mulle tarjottiin HM-2 :sta..... kiinnostais kyllä mut onko ihan 130e arvonen? Tuo on semmoinen kysymys mihin ei ole oikeaa vastaus. Pedaali on omalaatuisen soundinen ja kyseiseen soundiin mieltyneelle (lähes) ainoa vaihtoehto. Bulkkipedaali jota ei nähdä tarpeelliseksi edes valmistaa nykyään. "Oikeaa" hintaa voisi hakea vaikka vaikka käytetyn metal zonen hinnasta, mutta kun pedaaleita ei uutena saa, niin sellaista haluavat ovat valmiita maksamaan reilumminkin. Eipä tästä taida olla kuin vuosi aikaa kun noita löytyi vielä 50-80 euron hintaan. |
Torm 24.06.2009 13:27:09 (muokattu 24.06.2009 13:28:46) | |
---|
Hei muuten.. onko kellään kokemusta Rocktronin pedaaleista? Löysin juuri tuommosen kun Zombie rectified distortion. Thomannilla 77e ja kuulostaakin aika hyvältä muutaman samplen perusteella.
johh muistaaksen pari kuukautta sitten oli hm-2 80e mutta juuri silloin ei ollut mahollisuutta hommata -_- |
Yrms 24.06.2009 14:57:27 (muokattu 24.06.2009 15:04:21) | |
---|
Torm: Hei muuten.. onko kellään kokemusta Rocktronin pedaaleista? Metal Planet oli ainakin karmea... Musta tuntuu että tohon vois toimia joku overdrivepedaali. Oon ite soittanut Frontman 25:lla Bad Monkeylla "maustettuna" ja toimii ihan hyvin kotosalla soitettuna ainakin kunhan ei säädä säröjä täysille vahvarista. Toimivat metallimätkeessä siellä klo 13 kieppeillä, säröpedaalista taas maun mukaan säätöä. Bad Monkey ei olisi edes kovan hintainen investointi ja aina sen joku ostaa kahellakympillä pois jos ei miellytä :) www.mikseri.net/blindways |
Torm 24.06.2009 15:28:21 | |
---|
no joooh metal planetista olen ittekki nyt lukenut haukkuja, mutta zombiesta on lukenut pelkkää hyvää. Oletko aivan varma että bad monkey pystyis? :o jos se pystyy ni oishan sitte toi zakk wylde overdriveki alle satkun.... |
superfly 24.06.2009 15:30:49 | |
---|
dropD: Myös MI audion Crunch Boxia pitäisi satasen budjetilla käytettynä löytymän... Sillä ei kyllä rässiä soitella. Liian löysä saundi vaikka säröä irtoaakin paljon. Killing internet dragons is serious business! |
Estranged 24.06.2009 15:35:41 | |
---|
superfly: Sillä ei kyllä rässiä soitella. Liian löysä saundi vaikka säröä irtoaakin paljon. Voi koittaa myös boostaamista/tiukentamista toisella pedaalilla, Tube Screamerilla tjsp. Esim. meikäläisellä OCD-klooni + Maxon OD808 toimii erittäin hyvin juurikin vanhempiin rässisoundeihin. Eli joku britti/Marshall-tyylinen pedaali ja TS:llä boostia, niin kyllä lähtee. Kalliimmaksihan tuo tosin tulee. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
Yrms 24.06.2009 15:37:57 | |
---|
Oletko aivan varma että bad monkey pystyis? :o Ainakin 4 kertaa "pienemmällä" Frontmanilla toimii erittäin hyvin
www.mikseri.net/blindways |
s8na 24.06.2009 15:41:18 (muokattu 24.06.2009 15:41:47) | |
---|
Torm: Heh nyt mulle tarjottiin HM-2 :sta..... kiinnostais kyllä mut onko ihan 130e arvonen? Niin ja tuota MXR M-151 doublea ei enää valmisteta? vaikutti ihan mielenkiintoselta mutta mxr:än sivulta ei löydy Joo se on hävinny myynnistä, siinä on yhdessä boksissa myynnissä olevat Dime distortion ja Distortion+. Distortion + puolessa on enemmän säätövaraa ja säätöjä ku normaalissa yksittäisversiossa. |