Skalic 11.06.2009 19:32:26 (muokattu 11.06.2009 19:33:42) | |
---|
Eli tollanen löyty tuolta komerosta kotelosta. Kitara kummin vanha ja hän sen ostanu joskus 70 luvun lopulla. Annoin kyseisen vehkeen työkaverille huoltoon ja hän bongasi sarjanumeron perusteel et skitta tehtu 68-71 välisenä aikana. Nyt haluisin tietää onko kellään tietoa vaikuttaako pintaviilun halkeamat soittimen ääneen? Kapeita halkeamia löytyy ympäri kitaraa mut kaikki pinnassa. Kettu Kuittaa |
Numb 11.06.2009 20:01:08 (muokattu 11.06.2009 20:01:30) | |
---|
Skalic: Eli tollanen löyty tuolta komerosta kotelosta. Kitara kummin vanha ja hän sen ostanu joskus 70 luvun lopulla. Annoin kyseisen vehkeen työkaverille huoltoon ja hän bongasi sarjanumeron perusteel et skitta tehtu 68-71 välisenä aikana. Nyt haluisin tietää onko kellään tietoa vaikuttaako pintaviilun halkeamat soittimen ääneen? Kapeita halkeamia löytyy ympäri kitaraa mut kaikki pinnassa. Kettu Kuittaa Pintahalkeamat eivät vaikuta mitään. Ikääntyneeseen soittimeen kuuluu patina, josta pintakäsittelyn halkeilu on yksi. Sille ei saa mennä tekemään mitään. Vain jos se soittimen kansi on kokonaan halki, voi harkita korjauttamista tai korjauksen tarpeellisuuden arvoittamista _ammattimaisella soitinrakentajalla_. Eikä huollossa muutenkaan pidä vaihtaa muuta kuin kieliä, ja jos jotakin vaihdetaan, alkuperäiset osat pitää säilyttää, eikä vaihdoissa saa syntyä uutta reikää tms. Kaikki pitää olla palautettavissa juuri siihen tilaan, jossa instrumentti oli. Minä siis tätä mieltä, joku muu sitä mieltä, että käyttöesineitähän ne... A waist is a terrible thing to mind. |
Skalic 11.06.2009 20:20:34 | |
---|
Numb: Pintahalkeamat eivät vaikuta mitään. Ikääntyneeseen soittimeen kuuluu patina, josta pintakäsittelyn halkeilu on yksi. Sille ei saa mennä tekemään mitään. Vain jos se soittimen kansi on kokonaan halki, voi harkita korjauttamista tai korjauksen tarpeellisuuden arvoittamista _ammattimaisella soitinrakentajalla_. Eikä huollossa muutenkaan pidä vaihtaa muuta kuin kieliä, ja jos jotakin vaihdetaan, alkuperäiset osat pitää säilyttää, eikä vaihdoissa saa syntyä uutta reikää tms. Kaikki pitää olla palautettavissa juuri siihen tilaan, jossa instrumentti oli. Minä siis tätä mieltä, joku muu sitä mieltä, että käyttöesineitähän ne... Joo siis mitään uutta siihe ei tule... Nauhat pitää tosin hioa ja putsata potikat etc. onhan laite kumminkin melkein 20 vuotta ollu kotelossa kenenkää koskematta saatika sitte soittamatta. |
aristoteles666 11.06.2009 21:29:57 | |
---|
mun ensimmäinen kitara oli tollainen, laitoin siihen plektra suojaan pirates logon soundista kontaktimuovilla kiinni mutta sitten annoin sen vaihdossa pois,mitä olen jälkikäteen katunut, muuten hyvä kitara mutta mikit(yksikelaiset, vähän p-90 oloiset) vinkui säröllä ja kitara kiersi muutenkin helposti koska siinä ei ollut blokkia keskellä a´la 335 |
rattledad 11.06.2009 21:40:18 (muokattu 11.06.2009 21:44:15) | |
---|
"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!" |
aristoteles666 11.06.2009 22:48:24 (muokattu 11.06.2009 22:48:42) | |
---|
joten mun oli vanhempi koska mulla luki toi viking 1 ja oli dotit otelauta merkkeinä |