Aihe: Caparison Vs ESP
1
Rothallar
04.06.2009 20:27:11
Caparison Dellinger II VS Esp Horizon Nt II

Näistä kahdesta haluisin kuulla vertailuja ja omia kokemuksia, kumpi soveltuu paremmin metalliin. Kitarassa haluaisin sen olevan selkeä ja kirkas-soundinen, eikä niinkään tumma, kumpikohan omaa tämän enemmän.

Jos olet kokeillut molempia keppejä kuuntelen mielelläni niiden eroja, hyvät ja huonot puolet.

Kiitos!
www.myspace.com/crownforger
Lego
04.06.2009 20:53:15 (muokattu 04.06.2009 21:03:48)
Omistan molemmat (omissa kuvissa). ESP on tosin ihan Custom Shopin tuotantoa joten laadussa ei ole pienintäkään moitteen sijaa, Caparison sen sijaan on "sarjatuotanto"-malli, mutta erittäin laadukas sellainen. Vireisyydeltään molemmat ovat samaa tasoa, ei tarvitse jälkiasennus-earvanoita (tosin mitenkäs sellaisen asentaisi lukkosatulalliseen keppiin).

Puissa taasen Leppä vs. Mahonki tuleekin erot, pikaisilla termeillä heittäisin että ESP on thrash ja Caparison on Death. Terävä/napakka vs. paksu/möyrivä. Mikä ei kyllä sulje pois toisiaan. Toki mikitkin vaikuttaa, EMG ESP:ssä ja Caparisonin passiivit C:ssä (tallaan tosin vaihdan Lundgren M6:n).

Muoto ja paino ovat lähes samaa luokkaa kuten myös sustain vaikka vastakkain ovatkin pulttikaula sekä läpirungon-rakenne. Kaulaprofiileissa on eroja melkoisesti, ESP on käytännössä yhdistetty riffi/tilukaula paksuudeltaan, Caparisonilla taasen on omansa. Ekoilta nauhoilta paksumpi ja pyöreämpi, viimeisiltä ohuempi ja lättänämpi.

Itse tykkään molemmista mutta mun omaan kouraan ESP kyllä sopii paremmin. Ulkonäköseikat ovatkin sitten ihan subjektiivisia.

Jos nämä eivät olisi omia enkä tietäisi hintalapun summaa, valitsisin rinnakkain testissä ESP:n. Tosin kummallakaan vaihtoehdoista ei mennä metsään, kysymys on vain että kumpi sopii paremmin sulle.
pietari-poika
04.06.2009 21:20:52
JAK: Omistan molemmat (omissa kuvissa). ESP on tosin ihan Custom Shopin tuotantoa joten laadussa ei ole pienintäkään moitteen sijaa, Caparison sen sijaan on "sarjatuotanto"-malli, mutta erittäin laadukas sellainen.

Ihan offina kysyn, mitä maksoit tuosta custom-ESP:stäsi? Olen sitä customtilauskaavaketta katsonut mutta ei meinannut hinta pysyä millään alle kolmen kilodollarin.
Ylläoleva on silkkaa mutuilua eikä sitä pidä ottaa vakavasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)