Jousipolvi 31.05.2009 22:22:37 | |
---|
Kyseessä on gibson 335 kopio ja lavassa sarjanumero 03131. Kyseisestä kitarasta olen aiemminkin täällä kysellyt mutta nyt vasta muutama viikko sitten tajusin että siinähän on, vastoin aiempaa luuloani, sarjanumero. Eli kysymys kuuluu, mistä kannattaa Kasuga-merkkisten kitaroiden tietoja metsästämään? Netissä olen jonkinverran salapoliisin työtä harrastanut mutta mitään hyödyllistä en löytänyt. |
fox 01.06.2009 01:21:43 | |
---|
Jousipolvi: Eli kysymys kuuluu, mistä kannattaa Kasuga-merkkisten kitaroiden tietoja metsästämään? Netissä olen jonkinverran salapoliisin työtä harrastanut mutta mitään hyödyllistä en löytänyt. Koita tuolta: www.forum.japanaxe.com siellä varmaan on ystävällismielisiä Kasugan omistajia.. ;) Kasuga oli niitä harvoja japani-kitaroita joilla oli "oma tehdas", juuri muuta infoa minulla ei oo tarjota. Mutta koita tuolta japanaxesta saada infoa, uskoisin, että siellä jos missään sitä on. Tuosta sarjanumerosta en myöskään osaa sanoo yhtikäs mitään, ja arvailu on melko turhaa, tokihan sitä vois brassailla ja toivoo että olis likimain oikeassa, eikä kukaan sais feikkaamisesta kiinni.. "Hm, sehän on 1980 maaliskuussa, tuossa klo 15 hujakoissa tehty!!" |
Jousipolvi 01.06.2009 20:48:37 | |
---|
Ketulle kiitokset taas. Tuntuu ettei ihan äkkiseltään Kasugasta tietoa löydy mutta pitää vielä netissä penkoa. Lisää johtolankoja saa hajulla olevat laittaa vaikka pikaviestinäkin. |
fox 02.06.2009 00:22:38 | |
---|
Kasugasta tietoja seuraavasti tuolta "Japan Vintage-huoneesta": "As far as I know, only companies who owned their own factories are Yamaha, Kawai, Tokai, Elk, Kasuga, Fernandes, and Shiina. But again, some of Fernandes/Burny products were produced by Tokai and Kawai factories." Eli tosiaankin, Kasugalla oli siis oma tehdas, joka teki totta kai muillekin kitaroita: Eräältä netti-tutulta kysäsin myös asiaa, ja sieltä tuli seuraavan laista juttua: I know a bit about Kasuga. They were a guitar making factory. In the 1970's they made Fender and Gibson copies and had them distributed under the Kasuga, Heerby and Ganson names in the same way that Fuji Gen makes and distibutes it's own brand FGN now. In the 1980's they were a OEM maker making guitars for a lot of brands like Yamaha, the early Navigators (pre ESP), Ibanez, Fernandes/Burny etc. When a lot of guitar production moved to Korea and Taiwan in the late 1980's Kasuga went back to making mostly bluegrass instruments and went out of business in the early 1990's. Siispä kahdesta edellä olevasta vastauksesta voidaan päätellä, että Fernandes/Burnyja tehtiin myös Kasugan tehtailla... 8) On tää jännää tää japsi-soitinvalmistuksen johtolankojen keräily... |
Jousipolvi 02.06.2009 08:59:12 | |
---|
Kiitos ja kumarrus! Eli tästä vois päätellä kaiketi ainakin sen että 70-lukulaisesta olis kysymys. Ei taida ihan vintage-arvoa olla kuitenkaan... |
fox 02.06.2009 12:31:59 | |
---|
Jousipolvi: Kiitos ja kumarrus! Eli tästä vois päätellä kaiketi ainakin sen että 70-lukulaisesta olis kysymys. Ei taida ihan vintage-arvoa olla kuitenkaan... Niin no, sanotaan nyt vaikka niin, että ko. soittimen käyttöarvo on verrattomasti markkina-arvoa suurempi, ainakin vielä.. ;) Tosiaan, oon kyllä ihan varma, että on joku, joka on innokas Kasuga-keräilijä, jossain päin planeettaa.. Kasugan arvoon vaikuttaa se status keskitason tai hieman alempana soittimena aikoinaan, sekä se, että eihän se sen kummempi ole kuin "geneerinen kopio", ei enempää, mutta ei myöskään vähempää. Ongelmakohtia varsinaisesti ei kummempia noissa ollut, vähän vanhemmissa se runko on perinteiseen japsityyliin koottu eräänlaisesta "rimalevystä", uudemmat taas oli "täyspuuta".. en muista itse ainakaan yhtään Kasugaa joka olis proosallisesti vaneria tms. Muita hintaluokkaan "kuuluvia" ominaisuuksia sitte virikoneet, satula ja muistaakseni ne mikitkään ei oikein mitään "maata kaatavia" olleet, ihan aikalaistansa perus-settiä. "Lawsuit-kitarahan" tuo on, jos oikein tarkkaan katotaan.. |