Aihe: Zvex Box of Rock vai Lovepedal Les Lius 1 2 | |
---|---|
![]() 28.05.2009 10:23:06 | |
Käytössäni on Gibson Firebird V ja etsiskelen sopivaa säröä Blues/Rock soitteluun. Erityisesti pidän seuraavista artisteista: RL Burnside, Seasick Steve, John Lee Hooker, ZZ Top ja tietysti pakolliset SRV ja Hendrix. Näistä tällä hetkellä alleviivaan RL Burnsiden ja Seasick Steven. Zvex Box of Rock ja Lovepedal Les Lius nimiset purkit ovat ponnahtaneet tietoisuuteeni. Kertokaa käyttökokemuksia. Kumpaa suosittelette. Ja tiedän tiedän. ainakin BoR:sta on aiemminkin keskusteltu, mutta mistä ei olisi. Eli kysyn silti. On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 28.05.2009 12:19:02 | |
Les Lius-pedaalista minulla ei valitettavasti ole kokemuksia, mutta käsinmaalatun Box Of Rockin omistan. Se on todella hyvä "instant Marshall - all on 10" tyylinen säristin. Toimii hienosti vanhassa ja uudessa rockissa... etenkin kun miulla ei ole Marshallin vaffaria olleskaan. Jostain se "Marsu-tone" täytyy siis itselleen loihtia. Hendrix-osastolla olen BoR:ia käyttänyt myös, mutta melkein enemmän tulee tukeuduttua fuzz-osastoon. Fuzzina miulla on tuollainen MI Audion Neo Fuzz jonka ostin ihan sen monipuolisuuden takia (löytyy vanhempaa 60-luvun fuzz-meininkiä, mutta myös modernimpaa Nirvanaa ja Foo Fightersia). The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 29.05.2009 07:24:19 | |
Bonebag: Zvex Box of Rock ja Lovepedal Les Lius nimiset purkit ovat ponnahtaneet tietoisuuteeni. Kertokaa käyttökokemuksia. Minulla oli Zvex handpainted Box of Rock. Alkuun se kuulosti ihan hyvältä. Melko pian alkoi häiritsemään rajuhko korostus botnessa. Samoin yläpään kihinää oli liikaa. Laitteen tone-säädöllä sitä ei saa korjattua. Soundi oli jotenkin loudness tyyppinen. Vähän niin kuin OCD V3:ssa. Todella rasittava siis pidemmän päälle. Ei toimi sen kummemmin Marshall, kuin Fender tyyppisilläkään vahvistimilla. Siksi myin sen pois. Hype tuon laitteen kohdalla on jo syystäkin haihtunut. En suosittele hankkimaan. Nykyisin Zvex on lisännyt kolmiasentoisen kytkimen alempien taajuuksien hallintaan Distortron malliin. Sitä varmaan kannattaa ainakin kokeilla. http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/4145 Lovepedalin tuotteita en ole enää pariin vuoteen kokeillut. | |
![]() 29.05.2009 07:50:29 | |
Edelleen Seasick Seveen ehdotan halpaa trankkukomboa tyyliin Roland cube, jollaisella itse maestrokin vetelee. Tossa toisessa threadissä, missä kysyit särön perään Les Lius oli hieman tollanen heitto, ite oon sen netistä metsästänyt ja kauheesti kiinnostais kokeilla. Totta kylläkin on, että Lovepedaleissa on aikamoista hypeä myös ollut ja se näkyy hinnassa. Ennen BOR:ia mulla oli Lovepedal Eternity od (Roadhouse versio, mikäli sillä oikeasti on väliä..). Se oli kyllä maukas pedaali, mutta ei ehkä ainakaan mun soittotaidoilla hintansa väärti vaikka hankin sen käytettynä. Et ole ilmoittanut budjettiasi, mutta ainakin perus tubescreamereitä löytyy pilvin pimein torilta säädylliseen hintaan, niilläkin on hyvä aloittaa täydellisen särön metsästys. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 29.05.2009 08:34:39 | |
Aivan se budjetti. Kuten FB kirjoituksiani seuranneet tietävät, tuli hommattua Giban Firebird V uutena. Joten tähän konkurssiin voisi vielä keksiä joitain lisämenoja. Vahvistin puolelta löytyy tällä hetkellä Vox AD30VT ja legendaarinen Rolandin mikrokuutio. Eli siis eipä mitään sen isompaa enkä ole sille puolelle aikeissa enempää panostaakkaa, kun tuo soittelu tapahtuu pääasiassa kotona. VOXi on mun mielestä hyvä makkaricombo. Katselin T-kaupan pedaalien hintoja: BoR Vexter 225 ja Les Lius 263 pysyvät budjetissa. Jossain muualla oli käsinmaalattu BoR hintaan 365. Kannataako käsinmaalauksesta maksaa yli 100e. Tosin siinä on ikuinen takuu kun Vexterissa 1-2 v, ilmeisesti. Kyllä tuo 365 on ehdoton katto. Mieluummin alle 300 uutena. Mutta 365 ei myöskään ole mahdoton jos mielentila on oikea. Miten hyvin noista saa iloa irti esim. tuon minun Voxin kanssa, vai pitäisikö olla joku miljardiwattinen marsun vaffari? On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 29.05.2009 09:11:28 (muokattu 29.05.2009 09:12:13) | |
Miten hyvin noista saa iloa irti esim. tuon minun Voxin kanssa, vai pitäisikö olla joku miljardiwattinen marsun vaffari? Mitä pedaaleita olet aiemmin omistanut/testannut kamojesi kanssa? Eikö joku tubescreamer olisi ihan jees? Jos minulta kysytään, en näe tuon hintaisten pedaalien hankintaa järkevänä, kun ei oikein tiedetän mitä edes haetaan ja vahvari on mitä on. War... war never changes. | |
![]() 29.05.2009 10:23:03 | |
olen sen verran alkutaipaleella sähkökitaran kanssa että itse en ole omistanut pedaaleja ollenkaan. vasta 2 vuotta sitten ostin ensimmäisen sähkökitaran ja nyt on toinen menossa joka on kyllä loistava (pienine puutteineen). sitä ennen meni 5-6 vuotta akustisilla ja lopuksi elektroakustisen kautta sitten sähkäriin. Nyt on mulle sopivan soundinen kitara, mutta jotenkin se loppuvoitelu sieltä säröpuolelta puuttuu. Onhan tuossa Voxissa omat säröt jne. mutta eivät oikein vakuuta Eli olen amatööri. Zvexia on mullekin kovasti hypetetty ja kehuttu Mikäs ero tällä Z.VEX DISTORTION VEXTRON SERIEllä on tuohon BoR:ään Olisi aika paljon halvempi On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 29.05.2009 11:03:39 | |
Mikäs ero tällä Z.VEX DISTORTION VEXTRON SERIEllä on tuohon BoR:ään Olisi aika paljon halvempi Siis tämmösestä oli siis kyse: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_ … loads/Image/zvex_distortron_001.jpg Tuossa uudessa Distortron -pedaalissa on sama säröpuoli kuin BoR:ssa. Siinä vain ei BoR:in boostipuolta ollenkaan. Distortronista löytyy vielä extrana 3-asentoinen low cut-kytkin, sekä switch jolla saa pikkusen lisä-gainia. Olis hauska kuulla tästä testikokemuksia! En itse ole päässyt vielä missään kokeilemaan. How many kilometers to the nearest disco? | |
![]() 29.05.2009 13:51:15 | |
jukej: Siis tämmösestä oli siis kyse: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_ … loads/Image/zvex_distortron_001.jpg Tuossa uudessa Distortron -pedaalissa on sama säröpuoli kuin BoR:ssa. Siinä vain ei BoR:in boostipuolta ollenkaan. Distortronista löytyy vielä extrana 3-asentoinen low cut-kytkin, sekä switch jolla saa pikkusen lisä-gainia. Olis hauska kuulla tästä testikokemuksia! En itse ole päässyt vielä missään kokeilemaan. Kumpihan noista olisi sitten käyttökelpoisempaa olla olemassa. BoR:n boostaus vai Distortronin lisäominaisuudet, jos ajatellaan blues/rock osastoa On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 29.05.2009 13:58:11 | |
Boost on kätevä soolon sattuessa kohdalle. | |
![]() 29.05.2009 14:05:06 | |
Void: Mitä pedaaleita olet aiemmin omistanut/testannut kamojesi kanssa? Eikö joku tubescreamer olisi ihan jees? Jos minulta kysytään, en näe tuon hintaisten pedaalien hankintaa järkevänä, kun ei oikein tiedetän mitä edes haetaan ja vahvari on mitä on. Olen tästä täysin samaa mieltä. Tuota tuota, torilla on esimerkiksi Bossin Bd-2, mikä on ihan pätevä pedaali itsessään, vaikka ei tavoitakaan sitä boutique-glamouria. Ja Digitechin Bad Monkey ihan oikeasti ajaa asiansa, itse vetelin sillä aikoinaan kotisoittelussa jonkun kämäsen pienen trankkucombon läpi, ja siinä oli kyllä jotakin hyvin sinistä. Kokeilisin myöskin jotain Ibanezin tahi Maxonin perus tubescreameria ja jopa Bossin DS-1 olisi listalla, se on kyllä sinällään aika paska, mutta tuuttaa hyvin epähifiä ja räkäistä soundia pihalle, mikä tällaisissa jutuissa voisi toimiakin. En minä ihan noin paljoa tuossa tilanteessa sijoittaisi säröpedaaliin, mutta jos sen täytyy olla kallis, niin ei siinä mitään. | |
![]() 29.05.2009 14:07:26 (muokattu 29.05.2009 14:26:42) | |
Bonebag: Miten hyvin noista saa iloa irti esim. tuon minun Voxin kanssa, vai pitäisikö olla joku miljardiwattinen marsun vaffari? Mä väitän, että se pedaaliin investoitu summa menee aikalailla hukkaan tuon vahvistimen kanssa. AD30 on ihan jees soundinen vahvistin, muttei siitä mitään unelmasoundia lähde, ei edes pedaalilla, joka maksaa enemmän kuin vahvistin itse. Paremman soundin hakemisessa kannattaisi lähteä siitä, että vaihtaa heikoimman lenkin signaalitieltä johonkin parempaan. Mun nähdäkseni heikoin lenkki on tässä tapauksessa vahvistin, ja se tekee kuitenkin sen 50% soundista, oli edessä kuinka kallis purkki tahansa. Jos haluat kuitenkin koittaa, niin osta käytettynä joku yleinen purkki, jonka saa torilla helposti samaan hintaan eteenpäin. Tämä on taas niin tätä hinnankorotuskierrettä, mutta musta sun kannattaisi säästää nuo rahat, laittaa Vox kiertoon ja ostaa parempi vahvistin. Esimerkiksi joku Cornfordin Harlequin tai vastaava voisi toimia kotisoitossa ihan hyvin. | |
![]() 29.05.2009 15:00:05 | |
Toi Voxi on aivan kuten todettiin ihan hyväsoundinen vahvari. Silloin kun sen hankin niin se jotenkin kuulosti paljon paremmalta kuin nyt. Onkohan mulla kuulo mennyt.lol. Ja kaikki mallinokset ja efektit oli niin hienoja. Nyt sekin on alkanut vähän kolkolta kuulostaa. Vaikka se kyllä on oikein pätevä makkarivahvistin. Kitaran vaihdon myötä mentiin iso askel kohti minun unelmasoundia, mutta jotain puuttuu. Tuo tehon pudotus Voxissa on kyllä hyvä ominaisuus kotisoittoon. Vaikutus on oikeasti aivan erilainen kuin mikä tulee volaa säätämällä. Voitte ehdotella myös kotikäyttöön soveltuvaa (ulkomitat ei saisi Voxista enää juurikaan kasvaa) blues/rock lämminsoundista vahvariakin. Tietysti itselle sopiva löytyy vain testaamalla omalla kitaralla, mutta olisi mukava tehdä jotain alkukarsintaa. Joku kysyy kumminkin budjettia, niin heitetään 2X AD30VT Voxin hinta. lienee silloin yhteensä jotain 500-600€ Tehonpudotusominaisuus on aina plussaa mutta ei välttämätön Ja kotisoittelu on kyseessä. Harjoittelen vielä noin 20v aktiiviseti ja lähden sitten rundille. Eli jos jotakin kiinnostaa niin olisi vuonna 2029 rumpalin, basistin ja laulajan paikka vapaana. On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 30.05.2009 11:25:30 | |
Ovatko muutkin sitä mieltä, että tuo mun vahvari on sen verran huono, ettei paljon kannata purkkien kanssa lähteä yrittämään vaan pitäisi ensin vaihtaa vahvari. Mahtaisko tuolla mun budjetilla saada mitään käyttökelpoista putkicomboa On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 30.05.2009 11:29:02 | |
Bonebag: Ovatko muutkin sitä mieltä, että tuo mun vahvari on sen verran huono, ettei paljon kannata purkkien kanssa lähteä yrittämään vaan pitäisi ensin vaihtaa vahvari. Mahtaisko tuolla mun budjetilla saada mitään käyttökelpoista putkicomboa Enemmänkin olen sitä mieltä, että ei sen Voxin eteen kannatta sijoittaa mitään kolmen ja puolen sadan pedaalia. Kokeile siihen ihan tuollaisia peruspalikoita, uskoisin niiden toimivan ihan hyvin. Ei se vahvari nyt ihan mikään kakka ole, pientä suhteellisuutta vain hankintoihin. ;) "This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band." | |
![]() 30.05.2009 13:05:07 | |
crowfield: Enemmänkin olen sitä mieltä, että ei sen Voxin eteen kannatta sijoittaa mitään kolmen ja puolen sadan pedaalia. Kokeile siihen ihan tuollaisia peruspalikoita, uskoisin niiden toimivan ihan hyvin. Ei se vahvari nyt ihan mikään kakka ole, pientä suhteellisuutta vain hankintoihin. ;) Aivan. Siksi minä täältä kommentteja haenkin, ettei pääsisi mopedi karkaamaan käsistä. joskus nimittäin on niinkin päässyt käymään.lol katselin T-kaupan sivuilta myös pieniä putki comboja. ja myös ne kiinnostavat. jotain pitäisi kitara osastolle saada, kun oma unelmasoundi puuttuu. orangen tiny terror olisi 635, mutta ei taida ola paras bluesvehje. On joko saatava jotain aikaiseksi tai noustava pois potalta. | |
![]() 30.05.2009 13:33:26 (muokattu 30.05.2009 13:33:52) | |
http://www.thomann.de/fi/orange_ad5.htm http://www.dv247.com/invt/50832/ Tosta pientä putkikonetta kotio, varmasti lähtee bluesit. Säröksi voisi joku Visual Soundin Jekyll&Hyde olla ok. Lähtee tarvittaessa rajumpikin osasto. Tai sitten torilta joku käytetty Tubescreamer. Noilla mä lähtisin varmaankin, mutta tää nyt vaan on yksi ehdotus. War... war never changes. | |
![]() 30.05.2009 13:38:27 | |
Hyviä pieniä koneita: MatAmp MiniMat BadCat Lil'15 nuppi / BadCat Mini II combo Egnater Rebel 20 VOX AC4 tahi Night Train Mukavia pieniä vermeksiä :) Kotimaisista voin suositella Bluetonea ja Rikstonea. Saa customoituna juur itselleen sopivan styrkkarin. Itsekin tässä hivenen Harryn Bluetone-vaffaria harkinnut ja kuumotellut. The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 30.05.2009 13:49:24 | |
Lisätään listaan vielä Cornell Romany. Tehoa 0,25w - 10w. Plus-versiossa sitten vähän enempi ominaisuuksia mm. reverb. http://www.dv247.com/invt/34730/ War... war never changes. | |
![]() 30.05.2009 15:01:51 (muokattu 30.05.2009 15:09:01) | |
Joo, ei AD30 ole missään nimessä huono vahvistin, musta se on hintaluokassaan todella hyvä. Mutta se on kuitenkin parin sadan euron vahvistin, eikä se tule kuulostamaan 300 euron pedaalin kanssa 500 euron vahvistimelta, kuten pelkästään laitteiden hintoja tuijottamalla joku voisi päätellä. Signaalitie on juuri niin hyvä kuin sen heikoin lenkki, ja koska näin on, niin varsinkin alussa kun ei ole rahaa tai halua sijoittaa loputtomasti fyrkkaa kitarakamoihin, kannattaa laitteiden hinnat suhteuttaa edes jotenkin toisiinsa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)