Aihe: Peavey Rock Master / tai joku muu etuaste
1
tinde
19.03.2009 00:21:05

Terve kaikille

Mua on vähän kuumotellut tuo otsikon etuaste, lähinnä siksi, että jos saisi hieman kevennettyä (kirjaimellisesti) ja monipuolistettua vahvistinosastoa nykyisen 5150 combon tilalle. Tarkoituksena olisi käyttää sen kanssa sitten hyvää transistoripäätettä ja mahdollisesti 2 x 10" kaappia.

Haussa on etuaste, josta irtoaa kolme asiallista perussoundia, clean, komppisärö ja soolosärö.

Cleanin ei tarvitse olla Jazz Chorus / Blackface- osastoa, vaan sellainen pikkuroso, minkä saa helposti putsattua kitaran volanapilla.

Komppisärö saisi olla hotrod JCM800- tyylinen, mutta edelleenkin sellainen, mitä saa siistittyä kitaran volanapilla.

Ja soolosärö sitten voisi hyvinkin olla 5150 lead- kanavan tyylinen.

Onko kokemuksia rokkimasterista, niitä saisi ebaysta aina silloin tällöin kohtuuhintaan. Jos ei, niin olisi kiva kuulla muita ehdotuksia.
ballfish
19.03.2009 09:43:26
En suosittelisi rokkimasterille trankkupäätettä. Sen soundi vaatii vahvistumiseen putkisoundia, muuten jää vähän elottomaksi. Kliini oli muistaakseni ihan makoisa. Putkipäättäriä ei omistuksessa silloin ollu joten meni kiertoon se.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Painajaismainen
19.03.2009 09:46:03
Heh, taas pääsee mainostamaan. Nappaa tuo meikäläisen Rocktron VooDu Valve torilta. Lähtee monenlaista soundia.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka "Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40
tinde
20.03.2009 10:06:21

En suosittelisi rokkimasterille trankkupäätettä. Sen soundi vaatii vahvistumiseen putkisoundia, muuten jää vähän elottomaksi. Kliini oli muistaakseni ihan makoisa. Putkipäättäriä ei omistuksessa silloin ollu joten meni kiertoon se.

OK, kiitos tiedosta. Mulla on trankkupääte jo olemassa, joten hankittava etuaste menee joka tapauksessa ensin testiin sen kanssa. Olen lukenut muutaman väitteen siitä, että rokkimaster olisi itse asiassa aika yhtenevä 5150:n etuasteen kanssa, lieköhän kyseessä urbaani legenda...

Olen sen verran sulovileen, että toi Voodu Valve on mulle liian arvokas, rokkimasterin saattaa saada hyvällä tsägällä 200€:n pintaan.
Evilson
20.03.2009 15:13:05
tinde: Olen sen verran sulovileen, että toi Voodu Valve on mulle liian arvokas, rokkimasterin saattaa saada hyvällä tsägällä 200€:n pintaan.

Entäpä Rocktron Chameleon? Torilla on muutama, omani ehdin juuri myydä :).

Tosi asiallinen etunen tohon hintaan. Soundi on aika lähellä sitä Voodua, olennaisin ero noissa taitaa olla se Voodun etusputki.
Opi tuntemaan sienet!
Antti1
20.03.2009 15:21:55
Evilson: Entäpä Rocktron Chameleon?

Muttei kannata siihen 2000-versioon sortua, josta mekin tuossa taannoin puhuttiin.
Evilson
20.03.2009 15:24:42
Antti1: Muttei kannata siihen 2000-versioon sortua, josta mekin tuossa taannoin puhuttiin.

Juu ei, siitä puuttuu muutama aika oleellinenkin ominaisuus, kuten esim. ne parametriset Pre- ja Post-EQ:t.
Opi tuntemaan sienet!
SPolis
20.03.2009 16:20:19 (muokattu 20.03.2009 16:21:46)

Mulla on originaali Chameleoni myytävänä Torilla. Osta pois hyvä peli ;)
Antti1
20.03.2009 16:38:23
SPolis: Mulla on originaali Chameleoni myytävänä Torilla. Osta pois hyvä peli ;)

Kas vain, tuttu mies ja tuttu vehje. Olen mokomaa joskus äänittänytkin, toimii jos jaksaa säätää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)