Aihe: Aktiivia pikkukeikalle / treeneihin 1 | |
---|---|
![]() 16.02.2009 09:22:01 (muokattu 16.02.2009 09:27:33) | |
Poustasin tän jo tuonne laulupuolelle, mutta ei siellä kukaan näihin vastaa. Kaikki tilpehöörifriikit tuntuu olevan tällä puolella :D Siksi siis myös tänne: Meidän bändin laulaja on aikeissa hommata itselleen laulukamat. Budjetti sillä pyörii siinä 2K€ tuntumassa. Tarkoituksena on siis hommata mikseri, aktiivikaapit jotka soveltuu lauluun, ja ehkä bassorummun mikitykseen, sekä mikki ja standi. Mikkiä se on katellut, jotain perus Shuren settiä standin kanssa n. 150€. En tiiä mikeistä mitään, niin valitkoon mikkinsä itse :D Mä ehdotin sille Allen&Heath PA28 tiskiä, sillä pystyisi varmasti vetämään jo keikkaakin. sen saa Digital Villagesta siihen seitsemään sataan. Eli tää tarkottais, että kaappeihin olis varaa sijottaa vielä noin tonni. Tietysti mitä vähemmän sen parempi. ja mikkikin voisi ehkä olla parempi kuin joku perusshure. Ehdotuksia, mitkä kaapit ja mikä mikki tuohon budjettiin, tuon tiskin kanssa? Musiikkina Hard Rock / Heavy, Laulajana meidän vokalistin ääniala ei ole niin matala kuin esim Ville Valolla, pystyy laulamaan tarvittaessa kirkkaasti kuin Bruce Dickinson, mutta usein mennään kuitenkin samalla tyylillä kuin Disturbed. Jos näillä on siis vaikutusta.. Tarkoituksena siis Kasata myös täysin keikkakelpoinen setti, jos tuosta puuttuu jotain etusta tai muuta (en oikein tiedä näistä, termin kuullut täällä palstalla), niin ilmotelkaahan jotta osataan etsiä :) Aktiivia meille on suositeltu, joten sitä etsitään. edit ehdotin meidän laulajalle, että hankkii mieluummin yhden hyvän kaapin nyt ja laajentaa settiä myöhemmin. Mitä mieltä te olette tästä ideasta? Sanoin sille, että kurkkaa JBL:n PRX515 -aktiivia. Se olis DV:ssä 1010€. Hercules SS700B standiksi? Settiä voisi sitten myöhemmin laajentaa subbarilla ja toisella kaapilla + monitoreilla. Mitä mieltä te olette tästä? Mikiksi perusvarma Shure SM58 vai esim Sennheiser E935? Onko Sennheiserin kierronestosta jotain hyötyäkin oikeasti vai onko se taas vain yksi myyntiargumentti lisää? Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking | |
![]() 16.02.2009 18:11:31 (muokattu 16.02.2009 19:19:05) | |
Poustasin tän jo tuonne laulupuolelle, mutta ei siellä kukaan näihin vastaa. Kaikki tilpehöörifriikit tuntuu olevan tällä puolella :D Siksi siis myös tänne: Joo ja ehken livemusiikki-osio olisi faq:n osalta kanssa suositeltavaa. TUolla palstalla on PRO-ihmisiä kirjoittelemassa, joskin heillä on IHAN hiukkasen eri kokemus ja visiot kuin tämmöisillä tavallisilla tallaajilla. Meidän bändin laulaja on aikeissa hommata itselleen laulukamat. Budjetti sillä pyörii siinä 2K€ tuntumassa. Mä ehdotin sille Allen&Heath PA28 tiskiä, sillä pystyisi varmasti vetämään jo keikkaakin. sen saa Digital Villagesta siihen seitsemään sataan. Eli tää tarkottais, että kaappeihin olis varaa sijottaa vielä noin tonni. Tietysti mitä vähemmän sen parempi. ja mikkikin voisi ehkä olla parempi kuin joku perusshure. Ehdotuksia, mitkä kaapit ja mikä mikki tuohon budjettiin, tuon tiskin kanssa? Mikiksi perusvarma Shure SM58 vai esim Sennheiser E935? 1) Katselin, jotta oletten pääkaupungin alueelta. Suosittelisin vierailua www.stpaulssound.fi. Tuonne pääsee oikeasti kuuntelemaan ja kokeilemaan eri kokoonpanoja ja oma korva saapi sitten päättää. MUTU-tuntumalla ja nettikirjoitusten perusteella ostaminen on aina hiukkasen riskipeliä. 2) Melkoisen kallis on tuo visioimasi JBL:n kaappi jos ajattelee sen tulevan etupäässä reenikäyttöön ja satunnaisiin keikkoihin kokoluokassa baari/ kuppila...oletan. Rahan tuoman soundin pääset kuulemaan stpaulilla. Mulla on kajareina rcf 310A ja suppasena db:n sub 15. Tuo on melkoisen hyvä harrastelijasetti, kevyt, ok-soundinen ja volyymi piisaa bile-orkalla noihin baarikeikkoihin. Tuonkaltaista settiä on Suomenmaalla jo melkoisen monella. Kannattaa kuunnella, jotta mihin tuo 10" rcf piisaa saattaa moni yllättyä.. 3) Kajareiksi käytettyjä?? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=297838 tuosta subbasen hinnalla yläpäät kanssa. Kannattaa pitää taka-ajatuksena myös, että samalla rahalla saa semihyvän uuden tai ns. proluokan käytetyn. TÄmä vaatii vaan hiukan kyttäilyä ja markkinoinden seurantaa. 4) Mikki onkin sitten ehdottomasti testattava juttu.Ihan niinkuin kitarakin, niin toisille sopii toiset ja toisille ei. Ok, sm58 toimii 90% tapauksista, mutta kannatan kokeilua. Mä tykkään omassa laulussa halpaa senkun E845 mikkiä.. makunsa kullakin.. 5) Mikseri onkin sitten kinkkisempi juttu. Joku tuolla neuvoi,että mieti mitä tarviit ja osta hiukkasen isompi...sekä kanavien että auxien osalta. Mä olen pärjännyt behringereillä, mutta onhan niissä se oma elämäntyyli. Pikkukeikoille ja kevyeen käyttöön toimivia, mutta sitten onkin enempi tuurista kiinni jotta mimmoisen yksilön saa. Meitin behkussa kuuluu kaikua kaikille kanaville, potikat rohisee jne jne jne.. MArkalla saa markan vehkeet. Mä tykkään kuitenkin räkkiin sopivista malleista, koska silloin miksuttimen kanssa samaan kannettavaan lootaan mahtuu efektejä, kuulokevahvari, cd-soitin jne jne. Meillä ei ole omaa miksaajaa, joten pieni, mutta toimiva on kaunista. Tuommoinen PA28 on ihan soiva peli, mutta mun näkökulmasta turhan iso. Noitten miksereiden ostossa on kuitenkin kanavamäärien lisäksi muitakin mietittäviä juttuja: efektit, kompurat,auxien määrä ja käyttö jne jne... Eli siihen ei kai oikeaa vaihtoehtoa olekkaan.. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 16.02.2009 23:53:39 | |
2) Melkoisen kallis on tuo visioimasi JBL:n kaappi jos ajattelee sen tulevan etupäässä reenikäyttöön ja satunnaisiin keikkoihin kokoluokassa baari/ kuppila...oletan. Rahan tuoman soundin pääset kuulemaan stpaulilla. Mulla on kajareina rcf 310A ja suppasena db:n sub 15. Tuo on melkoisen hyvä harrastelijasetti, kevyt, ok-soundinen ja volyymi piisaa bile-orkalla noihin baarikeikkoihin. Tuonkaltaista settiä on Suomenmaalla jo melkoisen monella. Kannattaa kuunnella, jotta mihin tuo 10" rcf piisaa saattaa moni yllättyä.. Tällä hetkellä kyllä. Itse uskon kuitenkin niin, ettei ole järkeä ostaa "kahta settiä", tarkoitus on jatkossa keikkailla ihan riittämiin. Ok, jos nyt ostaisi esim mainitsemasi (tai vastaavat) laulukaapit, niin niitä voisi kyllä käyttää sitten monitoreina jos tulee tarve kasvattaa settiä, siinä mielessä tossa sunkin ajatuksessa on kyllä ideaa. Pitääpäs tutkailla tuota stpaulssound.fi -saittia tarkemmin, kiitti vinkistä. Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)