Aihe: engl nupit
1 2 3
juleppi
10.02.2009 21:55:49
Mitä engl kitaranuppia suosittelette rankempaan metallimättöön..?
ReBeat
10.02.2009 21:59:01 (muokattu 10.02.2009 21:59:35)

Mitä engl kitaranuppia suosittelette rankempaan metallimättöön..?

Savage E610 suosittelen, koska siinä on KT88/6550 putket ja sopiva soundi.
RekoS
10.02.2009 22:06:08
Mikä tahansa paitsi Classic.
Jankku
10.02.2009 22:07:19
Savage E610 suosittelen, koska siinä on KT88/6550 putket ja sopiva soundi.

Kyllä se savage tai "voimapallo" on jos haluaa dödöä soitella ;)
Hell is where the heart is!
Gary the pine
10.02.2009 22:31:27
Kyllähän tuo Tulipallero on tuohon genreen aika osuva myös.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
lärviapina
11.02.2009 00:20:57
kommppppia Savagelle.....
Pesee voimapallon mennen tullen....(kohta 3v. soitellu jampan kans jolla Powerball.)
Tietenkin täysin mielipide-, rannetekninen- ja saundihakunenjuttu.
Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi?
Räkkipeli
11.02.2009 00:31:22 (muokattu 11.02.2009 00:31:37)
Kyllähän tuo Tulipallero on tuohon genreen aika osuva myös.

Nojoo, jos haluaa halvalla päästä. Mutta ehdottomasti Savage tai Invader jos haluaa oikeasti hyvää soundia.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
doctrine
11.02.2009 08:46:33

Kuuntele täältä itse:
http://www.engl-amps.com/specialssoundsamples.html

Mulla rupes ainakin kaasuttelemaan tuo Invader ihan pirusti. Vaikken tuon Ragen bändin musiikin suurin fani olekaan, niin kyllähän Smolski sai mut vakuuttuneeksi tuosta nupista :P
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
HeavyMachinery
11.02.2009 11:19:08

Kuuntele täältä itse:
http://www.engl-amps.com/specialssoundsamples.html

Mulla rupes ainakin kaasuttelemaan tuo Invader ihan pirusti. Vaikken tuon Ragen bändin musiikin suurin fani olekaan, niin kyllähän Smolski sai mut vakuuttuneeksi tuosta nupista :P

Toista vuotta InVaderin omistaneena voin sanoa ettei sen kanssa mene metsään. Joka kanava on omanlaisensa luonteeltaan/soundiltaan. Vahvistin soi myös kohtuu nätisti hiljaisilla voluumeilla.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
DZN
11.02.2009 13:38:36
Rackhead E860!
Aka. Dino and 6077dino
juleppi
11.02.2009 17:08:43
fireball vs powerball ? kommentteja,kiitän.
Traditional
11.02.2009 17:31:18

Powerball. Enemmän soundeja suuremmalla nappimäärällä.
Oikeudet kirjoituksen muutokseen pidätetään, otathan huomioon että offensiivinen kirjoitus edustaa vain yleistä tai hetkellistä vitutusta eikä näin edusta ak.:n todellista kantaa asiaan. ©Grg40 2009
HeavyMachinery
11.02.2009 17:39:09

Fireball , vihaisempi soundi.

Powerballissa on se miinus että joko clean tai cruch mutta molempia ei saa toimimaan yhtä aikaa hyvin...tai ainakaan minä en saanut.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
juleppi
11.02.2009 17:54:16
ja mitä kaappia kannattais harkita fireballiin...?
mitja
11.02.2009 19:47:09
ja mitä kaappia kannattais harkita fireballiin...?

Itse suositan vain ja ainoastaan V30 elementeillä varustettua kaappia.
Englin 412 pro on hyvä vaihtoehto.
V30 tuo enemmän kirkkautta ja rähinää Fireballin soundiin.
Itse suosittelen fireballia lämpimästi.

Jos soittaa EMG:n aktiiveilla matalavireistä kamaa niin Powerball toimii kyllä hyvin.
Esim The Haunted käyttää sitä.
Normivireessä soitettuna se on vähän ohuen kuuloinen, kun taas Fireball soi hyvin.
Sillä on helppo vetää kompit ja soolot samalla soundilla. Powerballilla tämä tuotti aina ongelmia kun soolosoundiin piti polkeä eq:ta perään.

Invader on hyvä ja monipuolinen, mutta jo paljon hankalampi. Mikkivalinnoilla on suuri merkitys sen kanssa. Minua ärsytti siitä se että joku kitara kuulosti helvetin hyvältä kakkoskanavalla mutta ihan scheisselta kanavalla 3 ja 1! Mutta siinä on 2 efektilooppia, hyvä pääteaste ja se on midiohjattu. Eli monipuolisuudessaan ja mahdollisuuksissaan vertaansa vailla.
Nacher
11.02.2009 20:03:49 (muokattu 11.02.2009 20:06:12)
Power/Fireballissa minua ärsyttänyt juurikin tuo vähän kehno pääteaste. Eivät vain kuulosta kovin hyvältä oikeasti luukutettuna, ja muutenkin tuntuvat menevän vähän tukkoon jo yllättävän vähällä voluumilla tehoihinsa nähden. Invaderissa taas etenkin kakkoskanava rakastaa luukuttamista, ja muutenkin se nuppi toimii oikein maukkaasti kovalla. Hitusen huonompi makkarivolumella tosin kuin Fire/Powerball.

Itse kuitenkin valitsisin ihan ehdoitta Savagen tuon Powerballin ohitse, jos mättökonetta haetaan. Siis jos hinnasta ei ole kiinni. Savage ja Powerball ovat omaan makuuni molemmat vähän yhden soundin koneita (eli siis tiukan mättösoundin), mutta Savage nyt vain kuulostaa paremmalta ja selkeämmältä bändisoitossa. Muutenkin jotenkin raaemman ja vihaisemman kuuloinen.

Invader on älyttömän "läpinäkyvä" soundiltaan, eli juurikin kuulostaa isollakin säröllä juuri siltä, kuin käytetty kitara. Joillakin kitaroilla/mikeillä siinä voi olla tuomittu sellaiseen soundiin, joka ei miellytä. Power/Fireball taasen kuulostivat aika samalta kitaralla kuin kitaralla.

Jotakuinkin kaikki ENGLit läpikäytyäni päädyin itse Special Editioniin, joka kyllä hintansa puolesta on monen tavoittamattomissa, mutta on kuitenkin itselleni ollut _se_ mättökone. Lisäksi tästä löytyy monipuolista soundipalettia muihinkin tyyleihin, joskaan ihan Invaderin monipuolisuuteen ei ylletä. Raskaampien rocksoundien ja hevisoundien kirjo tässä pelissä on kuitenkin ihan silkkaa hunajaa, ja toistaiseksi en ole parempaa kuullut.
kimurantti1
11.02.2009 20:09:15
Onko kukaan saanut Englin nupeista järkevän kuuloista pikkusäröä?
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Antti1
11.02.2009 20:10:09

Invader kohtuulähellä, joskaan ei ihan vielä maalissa imo. Raider näytteiden perusteella kelpaa ja kuulostaa varsin muikealta siinäkin saralla.
Mandarax
11.02.2009 20:17:21

Antin kanssa jotakuinkin samoilla linjoilla - pikaisella testillä Raideri murisi mukavasti, enkä kyllä InVaderinkaan pikkumuroja pysty muuta kuin kehumaan. Omaan makuuni erittäinkin hyvät, itse asiassa..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Antti1
11.02.2009 20:19:08
Täytyy tosin sanoa, ettei oo ehtinyt niin paljoa tuosta Invaderista kaivamaan pikkusäröjä. Aika kulunut lähinnä isoja säröjä metsästäessä, kun sitä varten se on hommattukin. :)

Vois vaikka huomenna kömpiä tonne kämpille kattomaan, kun on sitä matkaa kokonaiset 500m plus muutaman talon kiertäminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)