Aihe: Jackson Kellyn omistajat, kokemuksia?
1
aalataur
28.01.2009 22:35:18 (muokattu 28.01.2009 23:34:43)

Tämä on jo ties monesko threadi minkä teen lyhyen ajan sisällä siitä pahoittelut :/

Kuitenkin nyt olen katsastanut uutta kitaraa ja Kelly KE2 olisi tähtäimessä ja helpoiten saatavissa (ei tarvitse USA:sta lähteä tilailemaan) Pidän myös mallin ulkonäöstä, minusta se on hienoin bodytyyppi mitä ylipäätään on.

Kuitenkin arveluttaa se, että soitan paljon istualtaan sekä harjoitellessa että studiossa työskennellessä, ja esim. Matt's Musicin myyjä sanoi että ei suosittelisi Kellyä tuollaiseen käyttöön, että se on paljon vaikeampi soitettava istualtaan kun stratomalli ja käsi saaattaa kipeytyä.

Onko näin? Mulla ei ole mahdollisutta päästä kokeilemaan Kellyä missään, asun sen verran kaukana sivistyksestä.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=oDBlu6t0Jv4
Ei tuo erityisen käytännölliseltä ainakaan näytä... kättä ei saa lepäämään bodya vasten yhtään, vaan se on kokonaan olkapään varassa?
Shredator
29.01.2009 01:02:40

Kaverin Kellyllä olen soitellut useammankin kerran ja kyllähän se hankalasti asettuu syliin, jos ollenkaan. Itse en voisi koskaan harkitakaan ostavani moista. Mutta kyllähän se siistiltä näyttää, siitä ei pääse yli :P
Ohmit on vaan numeroita...
TTV
29.01.2009 06:48:24
Itselläni on kokemusta KE-3 mallista ja sitä ainakin oli helppo soittaa istualtaan. Alasakara lepää vasenta reittä varten ja body "roikkuu" jalkojen välissä. Hihnan kanssa soittopelin asennon sai helposti haluamakseen.

Eli, kokemuksia on erilaisia ja näiden valossa ei ehkä kannata ostaa KE-2:sta, jos kerran soittoasento on suurin kysymysmerkki. Tilaa vaikka se JS-sarjan Kelly niin pääset tutustumaan bodyyn ja jos se miellyttää, niin parempaa sarjaa tilalle jos on tarve.

Soittoasennon merkitystä ei voi liikaa korostaa soittimen istuvuutta ajatellen. Esimerkiksi istumakorkeus saattaa vaikuttaa paljon käsien ja kitaran välisiin kulmiin, jos kitara makaa reittä vasten ja tällöin bodyn muodolla ja varsinkin sen kulmien viisteillä on merkitystä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
lavaamo
29.01.2009 09:24:03
Sen vähän perusteella mitä kellyillä olen soittanut, sanoisin että sylistä ihan ok soittaa.
Enemmän häiritsee se että kaula on jotenkin enemmän vasemmalla kuin muissa kepeissä, ja se häirtsee sekä istualtaan että seisaaltaan soittaessa.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
hannlain
29.01.2009 09:37:54
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=oDBlu6t0Jv4
Ei tuo erityisen käytännölliseltä ainakaan näytä... kättä ei saa lepäämään bodya vasten yhtään, vaan se on kokonaan olkapään varassa?

Testasin joskus kaverin Kelly Staria (Kellyn ja RR:n sekasikiö http://guitardoctor.com/inventory_p … kson_ks-2_kelly_star_guitar_ss1.htm ) ja se, ettei plektrakäden käsivartta pystynyt tukemaan kitaran bodyyn niin hyvin kuin strat-mallisissa bodyissa, vaati hieman totuttelua... Kaikki aikojen saatossa omat kitarat kun ovat olleet strato-johdannaisella bodylla.
-Hannu
sepisti
29.01.2009 11:15:10
Tärkeää olisi että se olisi suunnilleen strat-mallinen, eli ei mitään sakarahässäköitä.

Kellyhän on varsin strato mainen kitara:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Wolfie
29.01.2009 11:32:09
Yleisesti ottaen explorer-malli johdannaisineen vaatii erilaisen lähestymistavan istualtan soittamiseen, kuin stratocaster-mallisto. Jos olkapää on jumittunut siihen yhteen ja ainoaan asentoon, jolla stratocasteria on hyvä soittaa, tulee olemaan hankaluuksia siirryttäessä explorer-mallistoon.

Kelly toki eroaa explorer-sarjasta kohtalaisesti, mutta muotokielenä samankaltaisuus on hyvin vahvasti läsnä. Minulla oli hankaluuksia löytää strato-mallista hyvää soittoasentoa, koska käsi joutui luonnottomaan asentoon istuallaan ollessa. Hiljalleen edeten homma on kuitenkin alkanut toimia, ja enää ei ole suurta merkitystä sillä, mikä soitin sylissä on. Tosin vieläkin explorer tarjoaa istualtaan soittaessa minulle paljon paremman tuen komppikädelle...

Soitinten kanssa pitää olla avomielinen. Yksi umpeutunut ajattelutapa jättää hyvin paljon soittimia ulkopuolelle soitettavuuden suhteen.

Joten jos Kelly himoittaa, hanki se. Sitten on aikaa muotouttaa oma soittoasento oikeanlaiseksi.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia/vaseliinia tarvita...
aalataur
29.01.2009 18:37:39

Kellyhän on varsin strato mainen kitara:)

On ja ei.. Onhan siinä kuitenkin tuo stratomainen jalalle sopiva kaari tuossa alhaalla. Sakarahässäköillä tarkoitin lähinnä RR ja KV -tyyppisiä, joita joutuu soittamaan aivan eri asennossa istuallaan.
Sam Hotman
29.01.2009 19:15:26 (muokattu 29.01.2009 19:17:08)
Minulle tuo Kellyllä istualteen soittaminen ei ole mikään ongelma. Oikein hyvin pysyy tuossa reiden päällä ja voi soittaa myös klasari tyylillä, jolloin ylänauhoilta soittaminen saattaa tuntua helpommalta. Ainoa mitä pitää katsoa on ettei tuo rungon takaosa kolahtele koko aikaa johonkin, eli varaa riittävästi tilaa taaksesi. Mullahan on siis juuri KE2 ja täytyy sanoa, että paras kitara mitä olen ikinä soittanut :)

E. Seisaalteen soittaminen on hankalampaa, sillä kitara on hieman kaulapainoinen ja kaula tuppaa sukeltamaan alaspäin. Tämä korjaantuu aika hyvin, jos hankkii kunnollisen nahkahihnan.
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
aalataur
30.01.2009 20:38:12

Tuntuu jakavan mielipiteet aikalailla kahtia. Mutta lisää näkökantojakin olisi mukava kuulla. Tällä hetkellä vaihtoehtoina on SL-1 ja Kelly KE2. Sekä yksi ylihintainen ja vanha SL-2 H.
Sam Hotman
30.01.2009 22:48:45
Tuntuu jakavan mielipiteet aikalailla kahtia. Mutta lisää näkökantojakin olisi mukava kuulla. Tällä hetkellä vaihtoehtoina on SL-1 ja Kelly KE2. Sekä yksi ylihintainen ja vanha SL-2 H.

KAnnattaa kokeilla soloistin ja kellyn eroja. Kaulaprofiilit ovat nimittäin erilaisia. Soloistin kaula on reilusti paksumpi kuin Kellyn speednecki.
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)