Aihe: 5150 II ja putkiremppa
1 2
Rhapa
24.01.2009 14:19:33
Hei,

ja tervetuloa itselleni. Kiitos. Ja sitten asiaan --> Ostin Peaveyn 5150 II:n ja putkien vaihto olisi edessä heti alkuun. Mistä kannattaisi tilailla? Suosituksia kehiin ja kokoneet konkarit voivat nyt opastaa aloittelevaa putkimiestä.

Kiitos.
Thule
24.01.2009 14:22:38
Hei,

ja tervetuloa itselleni. Kiitos. Ja sitten asiaan --> Ostin Peaveyn 5150 II:n ja putkien vaihto olisi edessä heti alkuun. Mistä kannattaisi tilailla? Suosituksia kehiin ja kokoneet konkarit voivat nyt opastaa aloittelevaa putkimiestä.

Kiitos.

http://www.eurotubes.com/

Itse en kyseistä pyttyä omista, mutta tuolla myytävistä seteistä olen kuullut hyvää palautetta SISOn omistajilta. Itse ajattelin tilata Carviniini putket tuolta, kun tulee vaihto ajankohtaiseksi.
Over land and sea, your haunting voice will carry me to higher ground.
Torniojaws
24.01.2009 14:25:41

http://www.uraltone.com saa "vähän" lähempää ja varmasti postikulujen jälkeen halvemmalla.
Vortech | Relativity | Keikkoja tulossa molemmilla.
Rhapa
24.01.2009 14:31:33
Onkos täällä sison putkien kanssa pelanneita, jotka voisivat suositella sopivaa settiä? Eurotubesissa näkyy olevan setit valmiiksi mietittynä. Kokemuksia? Vehjes on aika ärhäkkä ja säröä kyllä riittää, joten tuo "Low Gain Option" herätti mielenkiinnon.

Uraltonesta on hyviä kokemuksia elementtien hankinnassa, joten ei todellakaan pois suljettu vaihtoehto putkien tilaamiseenkaan.
koponen
24.01.2009 14:31:43
Miksi putkien vaihto, mikä soundissa on vikana ja miksi ostit jos ei ole hyvä? Jos on hyvä nyt, hanki samanlaiset putket.
I'm endorsed by Marshall
Rhapa
24.01.2009 14:36:21
Miksi putkien vaihto, mikä soundissa on vikana ja miksi ostit jos ei ole hyvä? Jos on hyvä nyt, hanki samanlaiset putket.

Vaihto vain sen vuoksi, että ovat tulleet tiensä päähän. Kyseessä on n. 5 vuotta vanha vehjes ja tuttu tapaus kaikin puolin ja tiedän suurin piirtein käytön määrän. Pidän soundista mutta eipä tuo haitanne kokeilla jotain uuttakaan, jos kerran on mahdollista parantaa?
pekurides
24.01.2009 14:37:09

http://www.eurotubes.com/

Itse en kyseistä pyttyä omista, mutta tuolla myytävistä seteistä olen kuullut hyvää palautetta SISOn omistajilta. Itse ajattelin tilata Carviniini putket tuolta, kun tulee vaihto ajankohtaiseksi.

Pulju sijaitsee oregonissa ameriikoissa.

Samoja JJ putkia saa takuulla varustettuna kohtuuhintaan vaikka uraltonelta, paikan päältä noudettuna tai postikka parissa päivässä.

Svetlanan 6l6gc kehuttu ja suositeltu putki tuohin piiviin.
Tunteella päin vittua.
pekurides
24.01.2009 14:39:06

Vaihto vain sen vuoksi, että ovat tulleet tiensä päähän. Kyseessä on n. 5 vuotta vanha vehjes ja tuttu tapaus kaikin puolin ja tiedän suurin piirtein käytön määrän. Pidän soundista mutta eipä tuo haitanne kokeilla jotain uuttakaan, jos kerran on mahdollista parantaa?

Heh! 5v. Tiedossa housuun paskominen kun räjäytät pelin käyntiin tuoreilla putkilla :=)
Tunteella päin vittua.
Rhapa
24.01.2009 14:40:57
Heh! 5v. Tiedossa housuun paskominen kun räjäytät pelin käyntiin tuoreilla putkilla :=)

Däm, ei valkoisia housuja sitten =)
koponen
24.01.2009 15:28:50
Itse en tykkää JJ:n putkista 5150II:ssa. Liian lössöt. Electro-Harmonix 12AX7EH etuseen ja päätteeseen esim Sovtek 6L6WXT+ niin on tuju kattaus.
I'm endorsed by Marshall
pekurides
24.01.2009 16:01:18

Itse en tykkää JJ:n putkista 5150II:ssa. Liian lössöt. Electro-Harmonix 12AX7EH etuseen ja päätteeseen esim Sovtek 6L6WXT+ niin on tuju kattaus.

Itse en tykkää elektro-harmonixin putkista.Liian huonot :)

no. perusteluna Kylmä,kolkko,karu,sirisevä,munaton ja epämusikaalinen.

mielummin vaikka pari tung.solia ja jotain muuta etuseen. JJ;T.A.D ,svetlana?
Tunteella päin vittua.
pekurides
24.01.2009 16:01:35

Tunteella päin vittua.
nikoniko
26.01.2009 13:04:34

Sopii sit varmaan heviin noi EHX:t
Kulttuurista puolet on tuuria
Terry Pantheras
26.01.2009 13:24:59

Ei vaan Scooterin kitaristille.

EHX:t on tosiaankin sähköisen sihisevät ja ponnettomat myös minun makkuun, sano. JJ:t toimii ainakin mun Soldanossa loistavasti ja se on soundillisesti kohtuu lähellä 5150:aa.
Höpsis töppöseen!
Jucciz
26.01.2009 14:12:20 (muokattu 26.01.2009 14:13:23)

Eli niinku nenä päähän 5150 II -kitaristille. ;)

Ei kannata ekana kovin montaa Telefunkenia hassata kyllä tuohon koneeseen ...

JJ:t on kyllä aika tummasoundisia putkia ja laadunkin kanssa on ollut välillä ongelmia (pari etuasteputkea on ainakin sanoneet poks käytännössä heti). Nykyputkista TAD:it ja Svetlanan =C= -logoiset on toimineet ainakin hyvin, oikeastaan musatyylistä riippumatta.
Fiz
26.01.2009 15:42:11
Itse laitoin V6:ksi Teslan NOS ECC82:n ja lopputuloksena puhtaat on aivan eri luokkaa kuin ennen. Headroomia tuli mielettömästi myöskin lisää, rosolle tuota kanavaa ei oikein tahdo enää saada hyvällä tahdollakaan. Mutta puhtaita varten se itselläni onkin.

V1 on Telefunken ECC83 - erona esim. Tung-Soliin lisää lämpöä ja erottelevuutta, ainakin oman korvani perusteella. V2:ssa pidän Tung-Solia räyhän takia. Kaupan perusputkista kuitenkin valitsisin V1:ksi Tung-Solin.

Muuten sitten onkin lähinnä JJ:tä ja EH:ta pitkin poikin noita muita paikkoja. Tiedä pitäisikö sitä jaksaa kokeilla näissäkin eri juttuja..
Jucciz
26.01.2009 15:53:49
V1 on Telefunken ECC83 - erona esim. Tung-Soliin lisää lämpöä ja erottelevuutta, ainakin oman korvani perusteella. V2:ssa pidän Tung-Solia räyhän takia. Kaupan perusputkista kuitenkin valitsisin V1:ksi Tung-Solin.

Yks toki kannattaa ollakin. Nimenomaan V1:nä. Siellä se soundi ensi kädessä syntyy.
pekurides
26.01.2009 20:23:18

Yks toki kannattaa ollakin. Nimenomaan V1:nä. Siellä se soundi ensi kädessä syntyy.

... ja viimekädessä vaiheenkääntöputkessa... jostain syystä matalampigainisemmat ECC81/12at7 on mulla saindannu parhaiten juurikin tuossa vaiheenkääntönä.(loppupäänputkia yleensä)

N.O.S mullard 12at7 oikein huva ja kohtuuhintainen. imo.

Voisin kuvitella että yksi 12at7 vois tuossa sisossa ihan mielenkiintoinen ollakkin sekun hiukka tuo lämpöä ja pehmentää saundia.. eikä volume ainakaan piivistä kesken lopu.
Tunteella päin vittua.
Silppuri
26.01.2009 21:41:57

Ite täräytin JJ:t omaan 6505 plussaan (eli sama vehjes ku siso 2). Soundi parani ainakin alkuperäisiin putkiin verrattuna (tai sitte tämäkin oli joku psyykkinen juttu...). Samalla tein tehon puolituksen eli vaan kaksi kynttilää on päätteessä. Voi soitella jopa hieman pienemmälläkin. Tehot ei takuulla lopu nytkään kesken!

Itsehän en noista mitään ymmärrä, joten vaihdon suoritti Tampereella Audiotaso.
"I havent slept since I woke up."
Rhapa
27.01.2009 15:44:10
Ite täräytin JJ:t omaan 6505 plussaan (eli sama vehjes ku siso 2). Soundi parani ainakin alkuperäisiin putkiin verrattuna (tai sitte tämäkin oli joku psyykkinen juttu...). Samalla tein tehon puolituksen eli vaan kaksi kynttilää on päätteessä. Voi soitella jopa hieman pienemmälläkin. Tehot ei takuulla lopu nytkään kesken!

Itsehän en noista mitään ymmärrä, joten vaihdon suoritti Tampereella Audiotaso.

Perskules, tuo tehonpuolitus voisi olla ihan paikallaan.

Noh, tällainen setti lähti uraltonelta kuitenkin matkaan:

6 x JJ ECC83S
4 x Svetlana / SED 6L6GC

Liikkuvat taakse ja ampukaa alas vapaasti =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)