Aihe: Ibanez gax30wh
1
Mikk_
16.01.2009 17:00:48
Eli tarkoituksena olisi ostaa kyseinen kitara. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta?
Corto
18.01.2009 23:00:49
Mulla on ollut kauan sitten GAX30, butterscotch-värisenä. Oli ensimmäinen "oikea" sähkökitarani (sitä ihan ensimmäistä tönkköä SG-kopsua en laske, oli luokattoman huono).

Tykästyin kitarassa kivaan, hieman SG:tä imitoivaan ulkoasuun, keveään runkoon ja huokeaan hintaan. Moitittavaksi asti sitten ilmeni käytön aikana lähinnä tuhnut Iban perushumpparimikit, halpa elektroniikka (juotokset...), mun lapiokourille liian kapea otelauta (Wizard II) ja keskinkertaiset virittimet. Ja olisihan se kaula tietysti saanut paksumpikin olla. GAX30:ssa oli vähän semmonen hevitikkurimpulan tuntuma.

Jos kapea otelauta ei haittaa (tai nimenomaan sellaista hakee) niin onhan tuo edullinen aloituskeppi. Mikit ja virittimet voi aina myöhemmin vaikka vaihtaa, mutta kaulan yleistä tuntumaa on vähän paha muuttaa, jos se ei omaan soittotapaan tunnu istuvan. Kannattaa siis testata kitara ennen ostoa, jos suinkin vain mahdollista.

Ihan ok sähkökitara, tosin parempiakin varmaan on samassa hintaluokassa tarjolla.
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
fox
19.01.2009 00:35:37

Eli tarkoituksena olisi ostaa kyseinen kitara. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta?

Sun kannattaa ihan itse kokeilla sitä ihan ensittäin.. Minun mielestäni se on ihan hyvä "perus-rokkikeppi" ilman mitään turhia krumeluureja. Yksinkertainen nato-runko, eli ei oo edes mistään agathis-puusta tehty. Ja ennen kaikkea, yksinkertainen tallaratkaisu jolla on helppoa opetella vaikka se hienovirityksen eli intonaation säätö, josta jatkossa on kovastikin hyötyä. Ne mikrofonit - ne on varmasti ihan riittävän hyvät, opettelet käyttämään sekä kitaran säätöjä että MYÖS sen vahvistimen tonesäätöjä, jos kuulostaa tukkoisilta (eli tuhnuilta, niinkuin tuossa edellä mainittiin) tosin olen melko varma, ettei ne sen kummallisempia joissain muissakaan kitaroissa tuossa hintaluokassa ole. Kovin painavahan tuo ei (muistaakseni) ole, joten hyvä kitaranremmi voi olla tarpeen, ettei kaula sukella. Kyllä tuolla hyvin alkuun pääsee, vaikka ei täällä ihan kaikki sitä "arvosta". Mutta - itselleshän sinä olet kitaraa ostamassa, ja tuossa on ihan perus 2 humbukkerin kitara. Ei enempää eikä myöskään vähempää.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)