Hei! Olen kiinnostunut kyseisistä vahvistimista ja haluaisin kuulla mielipiteitä niistä. Onko niissä mitään ratkaisevaa soundillista eroa? Kuvailkaa ihmeessä.. Kumpi on monipuolisempi äänimaailmaltaan? Tuota Twin Reverbiä ei ilmeisesti saa säröytymään millään, mutta kuinka paljon "headroomia" tuo Super Reverb sisältää? Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että tuo Super Reverb on enemmän sellainen bluesvahvari.. Eli onko siinä jotenkin "lämpimämpi" soundi kuin Twin Reverbissä? Saako tuosta Super Reverbistä yhtä puhtaat/kuulaat soundit kuin Twin Reverbistä? soundi |
Hei! Olen kiinnostunut kyseisistä vahvistimista ja haluaisin kuulla mielipiteitä niistä. Onko niissä mitään ratkaisevaa soundillista eroa? Kuvailkaa ihmeessä.. Kumpi on monipuolisempi äänimaailmaltaan? Tuota Twin Reverbiä ei ilmeisesti saa säröytymään millään, mutta kuinka paljon "headroomia" tuo Super Reverb sisältää? Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että tuo Super Reverb on enemmän sellainen bluesvahvari.. Eli onko siinä jotenkin "lämpimämpi" soundi kuin Twin Reverbissä? Saako tuosta Super Reverbistä yhtä puhtaat/kuulaat soundit kuin Twin Reverbistä? soundi Tässä epätieteellisiä kommenttejani kun muutkaan eivät ole kommentoineet. Twiniä koskevat käytännön tuntemukset perustuvat vuosikymmenten taakse omistettuani sellaisen. Super Reverbejä on toinen menossa, ensin oli reissue ja nyt vanha Silverface. Käsittääkseni molempien etuasteet ovat samankaltaisia kytkennältään. Eroa vahvistimilla on seuraavasti: - Super reverb n. 45W (2x6L6), Twin reverb n. 85 W (4x6L6) - Super reverb 4x10" kaiuttimet, Twin 2x12" - Super reverbissä on putkitasuri, Twinissä dioditasuri Putkitasuri ja pienempi teho tekevät Superin soundin ehkä pehmeämmäksi ja kompressoituneemaksi ja päätesäröä on mahdollista saada järjellisemmällä volumella. Headroomia ei siitäkään puutu. Super soi ehkä suuremman kuuloisesti kaiutinratkaisunsa ansiosta, mikitettäessä sillä ei ole merkitystä. Molemmat hyväksyvät erilaisia pedaaleja erinomaisesti ja ovat niiden avulla monipuolisia yleisvahvistimia. Puhtaat soundit, kaiku ja tremolo ovat molemmissa mielettömän hienot. Ainakin Superi soi myös hiljaisella hyvin, muistini mukaan myös Twin (miksei soisi?). Molemien roudattavuus on ... haastava, Superin ehkä Twiniäkin pahempi suuren kotelon vuoksi. Casen kanssa tarvitaankin kaksi kantajaa, ellei halua työkyvyttömyyseläkkeelle selän vuoksi. Reissuemallit on tehty käsittääkseni kohtuullisen hyvin vaikka ovatkin piirilevykoneita. |
Super soi ehkä suuremman kuuloisesti kaiutinratkaisunsa ansiosta, mikitettäessä sillä ei ole merkitystä. Uskallan olla eri mieltä. 10" kuulostaa erilaiselta kun 12", myös mikitettynä. "Viihdemusiikissa laulu on yleensä ollut lähinnä sivuseikka" - kruise |
Joo itse painiskelin saman ongelman kanssa jokunen aika sitten ja tulipa nyt sitten hankittua super reverbi.. Varmaa päätökseen vaikutti se että superisa oli hiukka lämpimämpi soundi ku twinissä (putkitasuri vaikuttanee). Twin on todella kovaääninen, mutta kyllä superistakin saa mökää aikaiseksi...ainaki kotisoittelussa seinät tärisee :) No tosta superista osaan sanoa sen verran enemmän, että kyllähän se ääni säröytyy sillee mukavasti ku sitä tarpeeksi kovalla luukuttaa. Myös erilaiset pedaalit kuulostavat hyviltä. Tuon Fenderin kuuluisan cleanin takia päädyin ko. merkkiin (vaikuttanee myös se että oon Fenkku friikki). Ja kyllä, ainakin mulle noi clean voimakkuudet on riittäny tosta ampista. Ja offtopiccina lisään, että seuraavat vahvistin kohteet ovat vissiin blues junnu ja vibroverb. Jaa miksi? No koska koko ajan pitää olla jotain unelmaa vireillä... You laugh, because i'm different...I laugh, because you're all the same |