beatle66 07.11.2008 15:52:56 | |
---|
Mua kiinnostaisi saada samantyyppistä soundia kuin Ritchie Blackmorella on Purplen aikoina, esim. Machine Headilla tai In Rockilla. Fenderin strato mulla on, mutta mitä muuta siihen tarvitaan? Eikö Ritchie käyttänyt nauhakaikua? Löytyykö siihen jotain valmista efektiä. vahvistin mulla on Voxin 30w hydridi, jossa on mallinnettu eri klassisia soundeja, esim. Voxin AC30TB. |
Riku Rotten 07.11.2008 17:24:54 | |
---|
Löytyykö siitä Voxista delayta? Käytä sitä, jos semmonen on. |
Janne19691 09.11.2008 13:41:14 | |
---|
Blackmore käytti Aiwan kelanauhuria (Google sanoo että malli TP-1011). Nauhakaiku ei lähde kuin nauhakaiusta, kaikki digitaalisest sovellutukset on pelleilyä. Itse harrastan pelleilyä käytännön syistä. Oikea olis kyllä nasta. Rule #1: There are no rules. |
baba o riley 09.11.2008 16:01:35 (muokattu 09.11.2008 16:04:17) | |
---|
Blackmore käytti Aiwan kelanauhuria (Google sanoo että malli TP-1011). Nauhakaiku ei lähde kuin nauhakaiusta, kaikki digitaalisest sovellutukset on pelleilyä. Itse harrastan pelleilyä käytännön syistä. Oikea olis kyllä nasta. noh, vähän jyrkkää. käytä esim. analpgista kaikua jos et viitsi roudata ja huoltaa nauhakaikua, ei se digitaalinen ole mikään absoluuttinen vaihtoehto, päinvastoin aika huono sellainen jos analogista soundia haluaa. ehdotan että kokeilet memorymania. siinä löytyy chorus ja vibrato joita voi blendata sekaan saadakseen nauhalle tyypillistä woblausefektiä mukaan. sitäpaitsi voit runkata potikoida ja saada vaikka zepin whole lotta love vängyt mukaan. tätä ei useimmista digitaaleista löydy, ja silloin kun löytyy niin aika kehnosti toteutettu. |
Klapp 09.11.2008 16:55:46 | |
---|
ehdotan että kokeilet memorymania. siinä löytyy chorus ja vibrato joita voi blendata sekaan saadakseen nauhalle tyypillistä woblausefektiä mukaan. Ja Memory Man Deluxea halvemmalla irtoaa esim. Power Soundista alle saksan hintojen Bossin tuplaspedusarjan Space Echo, onkohan tuon mallikoodi re-20 tms. Kun mulle se Memory Manin soundi esimerkiksi ei oo koskaan ollu mitenkään paras mahdollinen vaihtoehto. Laadukas, toki, mutta ehkei kaikkien mieleen. Ja Boss "woblaa" kans. Digitaalisten mallinnusten pelle-uskottavuudesta olen taatusti toista mieltä, esimerkiksi juuri Space Echon tapauksessa. Tammikuussa hankintaan tänne, ihan varmasti. Taipuu kon pajuvitsa, mitä oon testannu. "And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits. |
opaa 09.11.2008 19:14:48 | |
---|
Memory man on kyllä hyvä kapistus. Omistan moisen, mutta itse en tosin ole mikään delay perso tai asiantuntija. Tiedän vain, että tuo kuulostaa luonnolliselta ja hyvältä, mutta luultavasti olisin ihan tyytyväinen johonkin digikapistukseenkin. Tap tempo olisi kyllä käytännöllinen juttu, sitä ei näissä analogisissa taida löytyä? Sen takia jo harkitsenkin jonkin digitaalisen hommaamista. Paljon hyödyllisempi ominaisuus kuin jokin hiton itse-oskillaatio-ulina :) |
ras ta far i 03.12.2008 17:03:30 | |
---|
Tossa bossin re-20:ssa on tap tempo sekä mahdollisuus säätää esim. intensityä expression pedaalilla, eli sitä oskillaatiota saa säätää portaattomasti. |
nannne 03.12.2008 17:22:36 | |
---|
Tossa bossin re-20:ssa on tap tempo sekä mahdollisuus säätää esim. intensityä expression pedaalilla, eli sitä oskillaatiota saa säätää portaattomasti. Juu näin, mutta tuntus että tuo on vähän enemmän "on/off" jotta kun on se expressiopedaali alhaalla niin intensity on nollassa, ja kun sitä polkasee niin se intensity lähtee käyntiin vasta sitten ku se pedaali on miltei pohjassa ja se menee suoraan siihen pisteeseen missä se intensity namiska bossissa on säädetty. Ootko sie saanu sen pelittään noinniikö portaattomasti? |