Aihe: Apua mikrofonin ostoon Epiphone Les Paul
1 2
discominister
29.04.2008 13:36:34
Epiphone Les Paul standardin alkuperäismikrofonit osoittautuivat heti kättelyssä huonohkoiksi ja tarkoitus olisi nyt ostaa ainakin uusi tallamikki, parhaassa tapauksessa myös kaulamikki, jos sopiva tielle sattuu.

Teiltä mnetin tietäjät kaipaisinkin apua mikin valitsemiseen. Tarkoitus olisi soitella kaikenlaista, mutta pääasiassa hardrockia ja heavya, malliin Led Zeppelin, Black Sabbath, Iron Maiden, KISS, White Stripes..
Soundin kaipaisin olevan tukeva, voimakas ja hyökkäävä. Jos tähän pakettiin voisi vielä ympätä heleän clean-soundin, olisi se oikein hyvä.
Ulkoisesti erittäin iso plussa olisi, jos mikissä olisi kultainen, valkoinen tai hopeinen kuori, jolloin se sopisi hyvin kitaran yleisilmeeseen.

Sitten silmään sattuneita:
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … can_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm
Olisiko tässä hyvä mikkipaketti?

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sh4classic_cover_gd.htm
Onko tämä sama Jeff Beck tallamikrofoni, mutta vain hienommalla kuorella?

Kiitos jo etukäteen!
Simo78
29.04.2008 14:06:05
Sitten silmään sattuneita:
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … can_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm
Olisiko tässä hyvä mikkipaketti?

Kyllä on hyvä pakatti, etenkin hinta on vähintään kohtullinen. Mun mielestä mustamikit on siistimmät kuin kuorelliset, vaikkakin toisessa kitarassa on kultaiset--> ei toi ulkonäkö, niin paljon merkitse, että lähtisin vaihtamaan. Eli suosittelen noita, saa kaksi melkein yhden hinnalla!
discominister
29.04.2008 14:14:35
Sehän vallan vielä unohtuihin kysyä, että saako tuollaisiin perus mustakuorisiin mikkeihin jotenkin laitettua esim. http://www.thomann.de/fi/goeldo_pns2g.htm tuollaisen kuoren?
Insane Kane
29.04.2008 16:04:36
Sehän vallan vielä unohtuihin kysyä, että saako tuollaisiin perus mustakuorisiin mikkeihin jotenkin laitettua esim. http://www.thomann.de/fi/goeldo_pns2g.htm tuollaisen kuoren?

Saa laitettua.
Pitää vaan olla tarkkana että on oikean kokoinen, eli navat osuu kohdilleen.
Kuori juotetaan mikin aluslevyyn kiinni ja sen jäkeen se pitäisi vielä vahata.
Moroo!
tcitc
29.04.2008 19:19:49
Sopivan rock tulee kun vaihat tallamikin etkä laita siihen kuorta. Ite vaihdoin dimarzion evolutioniin.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
koponen
29.04.2008 21:02:08
Noista ritsoista ei millään mikeillä saa soundia joka olisi "tukeva, voimakas ja hyökkäävä". Säästä mikkrahat ja osta kunnon kitara.
If it says Marshall on the front, you're good to go
-Cale
29.04.2008 21:22:22
Noista ritsoista ei millään mikeillä saa soundia joka olisi "tukeva, voimakas ja hyökkäävä". Säästä mikkrahat ja osta kunnon kitara.

Niin, jos ei osaa. Hyvissä käsissä vähän kehnommastakin kepistä saa pienellä laitolla, vaikkapa nyt juuri mikkien vaihdolla kelpo pelin.
hapan
29.04.2008 21:24:21

Juuri näin. Kirjoittaja on täysin oikeassa. Epiphonet on ihan paskoja kaikki. Gibsoni se olla pitää. Muuten ei oo hyvä soundi. Plussa sulle.
TommyGun
29.04.2008 21:26:30
Kaulaan Alnico pro II ja tallaan 59` = Bueno
tai sitten 59 molempiin
- Aina on myötätuuli jonnekkin -
zädääm
29.04.2008 21:30:52

kaverillahan on ihan hyvä kitara....
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
discominister
29.04.2008 21:37:56 (muokattu 29.04.2008 21:39:32)

Älkää edes viitsikö jäädä kommetoimaan tätä enempää.. Palataan itse asiaan, joohan.
Tukeva, voimakas ja hyökkäävä on lähinnä se mitä kohti yritetään, ei välttämättä se mihin päästään.
Jucciz
29.04.2008 21:44:19 (muokattu 29.04.2008 21:49:31)
Jotain parannusta voi mikkien vaihdolla saada aikaiseksi, mutta etenkään halvemman pään Epiphoneissa ei millään ole kauhean hyvät puut verrattuna kymmenen kertaa kalliimpiin kitaroihin - kannattaa kuitenkin muistaa, että kitaran sointi lähtee puista, vaikka soitto itse lähteekin ranteesta. Toisaalta tosimies soittaa vaikka kakkosnelosen pätkällä rock-uskottavasti yms. viisauksia...

Toisaalta: jos Epiin päätyy ostamaan oikein hyvät mikit, on ne mahdollista hyödyntää seuraavassakin kitarassa. Hyvään kamaan investoidut pennoset ei koskaan ole täysin hukkaanheitettyä rahaa. Loputtomiin ei silti kannata kauhean halpaa kitaraa yrittää osia vaihtamalla parantaa: lopulta voi tulla halvemmaksi ja järkeväksi uusia koko soitin. Sitten toki kun se on ajankohtaista.

Täysin kelvottomassa kitarassa hyvät mikit ovat kyllä ihan pelkkää tekohengitystä, mutta en väitä, että tässä on kyse juuri siitä.

Oman varoituksen sanani annan vielä tuosta JB-mikistä: itse en ole saanut sitä toimimaan yhtään missään - kaikkialla, missä olen sitä testannut, soundi on ollut kauhean piikikäs, terävä ja suorastaan riipivä. Kannattaa ainakin testata ennen ostoa, että olet täysin varma, että haluat sen. Turvallisempia ja yleiskäyttöisempiä mikkejä ovat ainakin '59 ja Jazz, jos siis nimenomaan Seymour Duncania haluat. Muitakin (paljon parempiakin, joskin kalliimpiakin) mikkejä on toki tarjolla, mutta ehkäpä Epiphonen kanssa kannattaa suhteuttaa tarvikehankinnat kitaran kokonaishintaan ja pysytellä edullisessa, eli juuri Duncanissa tai vaikkapa DiMarziossa.
p130
29.04.2008 21:56:15 (muokattu 29.04.2008 21:57:25)

Nykyepeissä on muuten yllättävän hyvät mikit, niitä ei ole mitään järkeä vaihtaa ellei tiedä tarkkaan mitä on hakemassa. Vuosien varrella on toki epiphoneissakin ollut ties mitä...

Määritelmän tukeva, voimakas ja hyökkäävä tavoittamiseksi kannattaisi minun mielestäni ensimmäisenä tehdä jotain vahvistimille (profiilissa mainitaan Laney TF200 ja MicroCube). Tietenkin jos muilla kitaroilla niistä saa haluttua soundia niin olen (taas kerran) väärässä ;)

edit: kirotusvihre
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Simo78
29.04.2008 23:03:17

Just. Tolla n.100€:n säästöllä ei nyt ole paskankaan väliä siihen kunnon kitaran ostoon.
fox
30.04.2008 01:49:56

kaverillahan on ihan hyvä kitara....

Mulla on vihreessä Epi LP Standard LE:ssa tallassa -57 Classic Plus ja kaulassa Bluesbucker, ja kyllä se jotain lausuu.. Vahvistinpuolta myös tutkailisin hieman, kunnon trankku niin vot! ;)
Perusteluina tahdon esittää seuraavaa: Jos haluaa siit tuhansien putkinupista jotain ylivertaista pääteaste-särköä, se vaatii todella suuren treeniksen, tulpat tjsp. Ja kuitenkin, siihen putkinupin eteen laitetaan steppilautaa jossa on säristintä sekä pöristintä, olkoonkin että monioilla on hienoja putiikkipurnukoita (kalliita? No varmasti! kuten Into-Lurkmannin kataloogissa mainitaan) mutta kuitenkin.. =)
Oivallista vahvistusta saa aikaan myös kunnon trankuilla, mielestäni. Myös kokonaisedullinen vahvistin, koska sitä ei tarvitse "ostaa" toistuvasti uusiks, toisin kuin putkivahvistin, johon tulee alituiseen investoida uusia pääteputkia, harvemmin etuasteputkia.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Vemmy
30.04.2008 11:18:39
Itelle on hyvin toiminut rokin vääntöön Duncanin Customit, stratossa on Custom, ja Epin japsilespassa Custom 5. Eivät maailman monipuolisimpia, mutta minä tykkään.
Ketä kiinnostaa.
discominister
30.04.2008 18:18:11
Ääninäytteiden perusteella itseäni miellyttä eniten juurikin tuo SD:n JB tallahumppari ja kaulaan se Jazz mikä tossa paketissa on mukana.
Mitenkä mahtaa musaliikkeissä olla noita Duncanin mikkejä testattavana? Ei luulisi, että kovinkaan hyvin..
Insane Kane
30.04.2008 18:27:11
Ääninäytteiden perusteella itseäni miellyttä eniten juurikin tuo SD:n JB tallahumppari ja kaulaan se Jazz mikä tossa paketissa on mukana.
Mitenkä mahtaa musaliikkeissä olla noita Duncanin mikkejä testattavana? Ei luulisi, että kovinkaan hyvin..

Varmasti miltei joka kaupasta löytyy kitara jossa nuo mikit on kiinni...
Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu...
koponen
30.04.2008 18:42:36 (muokattu 30.04.2008 18:43:08)
Varmasti miltei joka kaupasta löytyy kitara jossa nuo mikit on kiinni...

Meinaisn sanoa jotain, mutta unohdin että kaikki kitarat tottakai soundaa samalle kunhan on vaan samat mikit. Hyvää vappua vaan kaikille.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Insane Kane
30.04.2008 19:00:15
Meinaisn sanoa jotain, mutta unohdin että kaikki kitarat tottakai soundaa samalle kunhan on vaan samat mikit. Hyvää vappua vaan kaikille.

Juu, näinhän se on. Jos mikkejä tahtoo kaveri mennä testaamaan, niin kaikin mokomin minun puoleen.
Jazz + JB yhdistelmää löytyy, mahonkibodyllä hyvin useasta soitinliikkeestä.
Muttakun eihän näillä ollut väliä, paska kitara.
Sama säästää tuo satanen, myydä tuo kitara 300 eurolla ja ostaa vaikka rummut, vittu miesten soitin. Mitä näillä epiphoneilla tekee.
Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)